jerzy Opel Omega 2,0 16V Złotów | Może i ja coś podpowiem. Nie dawno (grudzień-mrozik) wymieniałem wreszcie uszkodzona tylną, prawą zewnętrzną klamke. Najpierw namordowałem sie z wyjeciem uszkodzonej, a potem z zamontowaniem nowej. Doszedłem do wniosku takiego: od klamki jest skierowany w dół nagwintowny pręt, na który nakrecona jest plastikowa "tulejka" zakończona nacięciami (4 lub 6) . Całośc naciska na dzwignię zamka. Ta tujeka służy do wyregulowania długości dzwigienki pionowej i tym samym pełnego, płynnego otwierania drzwi. Dobrze jest mechanizmy spryskać
WD-40, a potem przy pomocy pędzelka lub rurki (takiej od soków)nakapać sporo rzadkiego oleju na ruchome mechanizmy zamka.
Mam nadzieję, że moje uwagi będą pomocne. Życzę cierpliwości, bo jest tam mało miesca do "manewrów". |