Cos brzeczy - diagnoze trzeba

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki efekt że jak przyspieszam bądz hamuje silnikiem to gdzies z okolicy przodu słychac taki brzęczący dzwięk jakby cos wpadało w rezonans.
W trakcie jak słychac ten dzwiek kiedy docisne gałke od biegów to on ustaje (takie mam złudzenie).
Auto jeździ normalnie, biegi wchodzą normalnie, olej w skrzyni biegów jest, blacha nad tłumikiem stabilna.
Występuje to na wszystkich przełożeniach.

Jakieś pomysły ?
  
 
Klasyczny przykład powiększających się luzów mechanizmu zmiany biegów, dotyczy nie tylko espero.

Pojawia się grubo po 100tyś km., powaga wymiana niektórych elementów przenoszących ruch lewarka na skrzynię - wodziki tulejki, krzyżaki, koszt ok. kilkadziesiąt zł zależnie od wypracowania.

Z czasem luz bedzie się powiększał i precyzja/lekkość zmiany biegów będzie maleć, a w skrajnym przypadku może dojść do zablokowania 5go biegu.
  
 
No wlasnie sprawdzałem wszystko od wejscia do skrzyni biegów i nic tam nie drży. Auto nie ma jeszcze 100 tkm
  
 
Nie podważam zdolności, ale proponuję sprawdzić jaki jest luz na lewarku zmiany biegów (taki który nie powoduje zmiany przełożenia a da się wyczuć jako ten "lżejszy" w położeniu neutral )

Skoro jednak przytrzymanie, dociśnięcie lewarka powoduje ustąpienie objawu to raczej na 100% powoduje go luz mechanizmu.

U mnie lewarek ma taki luz że wżucając 2, 4kę łokieć mam w rękawie na narty.

  
 
Cytat:
2006-03-17 17:48:43, Padre_cornelone pisze:
Nie podważam zdolności, ale proponuję sprawdzić jaki jest luz na lewarku zmiany biegów (taki który nie powoduje zmiany przełożenia a da się wyczuć jako ten "lżejszy" w położeniu neutral ) Skoro jednak przytrzymanie, dociśnięcie lewarka powoduje ustąpienie objawu to raczej na 100% powoduje go luz mechanizmu. U mnie lewarek ma taki luz że wżucając 2, 4kę łokieć mam w rękawie na narty.



poplakalem sie ze smiechu u mnie luz osyculuje w granicach 2cm - przebieg 84 tysi, wibracja wystepuje na trojce i tylko na trojce - moze ma to cos wspolnego z tym ze na tym biegu poruszam sie po miescie (nie dusze silnika na 1,8tys przy 50km/h na 4....)
  
 
Nic się nie martwcie, kłopoty, luzy i zatarcia mechanizmu zmiany biegów to powszechna awaria większości współczesnych (i w miarę wspólczesnych) samochodów, nawet bardzo drogich - w volvo s40 podobne objawy ma już większość 4-6cioletnich aut i to do tego stopnia że wymagają interwencji mechanika.

Muszę też to zrobić bo "szukając co znajdę" lewarkiem wbiłem pięścią radio tak w kokpit że wyciągnąć nie mogę, koleżance na miejscu obok dałem niechcący z prawego sierpowego przy "5tce" i mam teraz odbite na pięści "blaupunkt" a na twarzy damską rekę.....