Obroty w 1,6 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jestem świeżym użytkownikiem Escorta ( jakieś 3 tygodnie ), a spotkałem się już z objawem który mnie zastanawia a może i troche niepokoi.

Zazwyczaj po uruchomieniu rano silnika ( samochód stoi pod chmurką ) obroty kształtowały się koło 1000-1250rpm ... jak sie silnik rozgrzał spadały do 1000 moze troszeczkę mniej.
Wczoraj pojechałem sobie na wycieczke ( jakies 70 km ) postawiłem samochód na jakieś dwie godziny i po ponownym odpaleniu obroty na luzie sięgały 2000 i mało kiedy spadały do 1750. Na trasie nie było żadnych problemów ( na 5-tym i przy 120km/h trzyma równo 3000 tak jak wcześniej ) ale po wbiciu na luz spadaly do 2000 i ani grama niżej. Po dojechaniu do domu zgasilem silnik i zapalilem jeszcze raz ... obroty były jak wcześniej czyli kolo 1000.
Pojeździłem jeszcze trochę i okazało się ze spadają obroty do 1500 .. chwilę tak chodzi po czym tak jakby coś sie odblokowywało i spadały do 1000 ( oczywiście po wbiciu na luz ).

Nie wiem co może być przyczyną i czy zaczynać się martwić.
Czekam na odpowiedzi
  
 
Odpowiedzią jest kilka tysięcy postów w archiwum
dotyczących obrotów.

Najczęstsze przyczyny to:

IACV (nazywany "krokowcem")
układ odpowietrzania skrzyni korbowej (zawór i przewody)
potencjometr przepustnicy
przepływomierz
  
 
Podłączę się pod wątek bo nie chcę zakładać nowego (i tak są już ich dziesiątki na forum). Dzisiaj po małych problemach odpaliłem essiego po całej nocy spędzonej pod chmurką i po dodaniu gazu silnik wszedł na wysokie obroty (3000) i tak pozostał dopóki nie ruszyłem. Całą drogę do pracy i z powrotem silnik wył gdy wciskałem sprzęgło i zauważyłem, że sam przyśpiesza po zmianie biegu tak jakby zacięła się linka gazu. Czasem po zatrzymaniu nadal wył na stałych obrotach (czasem nawet 4000 ). Czasem po zatrzymaniu powył trochę i obroty spadały do normalnych. Tak samo jest na gazie i na benzynie, na ciepłym i zimnym silniku.

Podejrzewam, że to linka gazu i teraz mam pytanie czy można i jak ewentualnie sprawdzić pod blokiem czy to na pewno ona??? Czy może ktoś ma inny pomysł co to może być??? Krokowiec też czasem szwankuje ale on chyba nie rozpędzałby auta

Z góry dziękuję, za powstrzymanie się od złośliwych komentarzy typu "to już było" bo dokładnie takiego przypadku nie znalazłem w wyszukiwarce

Essi MKVII 1.6 16V 1999r.
  
 
Skolmi ma rację takie objawy mogą powodować wymienione przez niego niesprawniości. Kalor to nie krokowiec rozpędza samochów tylko ilość mieszanki, jeśli powoduje, że obroty są na poziomie 3000-4000 to normalne, że samochód się rozpędza. Tak myślę. Kalor miałem podobne objawy i u mnie to był krokowiec.
  
 
Panowie szukajcie. Jest takie ustrojstwo zwane wyszukiwarką.....................