CHECK na LPG (Lancia Kappa 2.4 II gen.)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
W czerwcu ubiegłego roku założyłem do swojej furki instalkę II gen.
Generalnie nie sprawia ona żadnych problemów, z wyjątkiem świecącej się kontrolki "CHECK" i komunikatu "uszkodzone sterowanie silnikiem.
Może najpierw podam trochę danych technicznych:
- silnik 5-cylindrowy, rzędowy 20V, 175KM na pełnym wtrysku.
- instalka II gen. (reduktor BRC 140kW, centralka Autronic AL600)+emulator wtryskiwaczy.
Na początku miałem założyny emulator wtryskiwaczy "Sokrates" dla silników 6-cyl, przy czym wiązki od 6-cylindra były spięte. Przy tym emulatorze CHECK świecił się cały czas.
Pojechałem do gazowników, żeby coś z tym zrobili, więc wymienili mi emulator na inny (jutro sprawdzę jakiej firmy), ale też dla silników 6-cyl, bo rzekomo nie są produkowane emulatory dla silników 5-cyl.
Różnica w stosunku do poprzedniego emulatora jest taka, że po zresetowaniu kompa (odłączeniu akumulatora na kilka min.) CHECK przez jakiś czas się nie zapala (na "Sokratesie" palił się cały czas), ale po przejechaniu kilku km (czasem 5, czasem 15km) CHECK ponownie się zapala. Zauważyłem natomiast, że jeśli zrobię "przegazówkę" (tak powyżej 3 tys. obr.), to CHECK na jakiś czas gaśnie - czyli tak, jakby miało to związek ze składem mieszanki.
Co może być przyczyną? Czy błędne wskazania (emulacja) sondy lambda, czy niewłaściwy emulator wtryskiwaczy?
Jak zwykłym miernikiem cyfrowym sprawdzić prawidłowość wskazań sondy, tzn. jaki powinien być zakres napięć przy określonych obrotach?
Czy są emulatory do silników 5-cylindrowych? Bo jeśli tak, to będę musiał zje....ć gazowników, że wciskają mi ciemnotę? A jeśli nie ma, to czy emulator do 6-tki, ze spiętą wiązką 6 cylindra może prawidłowo emulować wtryskiwacze dla silnika 5-cylindrowego?
A może emulator wtryskiwaczy ma inną rezystancję niż oryginalne wtryski - jak to sprawdzić?
Gazownicy twierdzą, że świecącego CHECK'a nie da się inaczej wyeliminiować jak przez założenie przekaźnika w obwód zasilania ECU, tak aby po każdym wyłaczeniu zapłonu, komputer się resetował... Moim zdaniem to nic nie da, bo skoro po odłączeniu aku i zresetowaniu kompa prze kilka km jest OK, a po przjechaniu 5-15km znowu się zapala, to to samo będzie przy przekaźniku, a przecież nie będę się zatrzymywał po każdych 10km tylko po to, żeby wyłączyć silnik i zresetować komputer...
Sorry za tak długi post, ale problem CHECK'a bardzo mnie nurtuje, a za 4 m-ce kończy mi się gwarancja na instalację, więc chciałbym jeszcze coś w tym czasie wyegzekwować od gazowników.
Aha i jeszcze jedno pytanie - czy Autronic AL-600 jest właściwą centralką do tej instalacji? Moim zdaniem powinien już być założony AL-700, którego przynajmniej można "podpiąć" pod laptopa.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc i sugestie.

Pozdrawiam
Adam

Lancia Kappa 2.4 '95 + LPG II gen.
  
 
masz taki niezly silniczek a dales sobie wcisnac takie g... cisnij gazownikow bo widac ,ze skopali.a z ciekawosci a jak oni ci to regulowali? na oko? moze pomysl nad doplata i zaloz inst. z wtryskiem. ps.wejdz na strone wloskich producentow inst. tam mozna znalezc emulatory dedykowane do danych silnikow ostatnio widzialem nawet do ts.alfypozdrowienia
  
 
AL 600 to bardzo prosty sterownik. Z tego co pamietam(jeśłi się myle prosze mnie poprawić) on ma jakieś z góry założone stany otwarcia czyli np otwarty całkiem ,do połowy itp. nie ma kroków. I ma wstępny register.Może po prostu mieszanka jest nie taka jak trzeba i silnik zgłasza błąd.
Pamietam że był kiedyś chyba na tymn forum post, ktoś miał te sterownik zmienłł go na śrubę, autko zaczeło lepiej jeżdzić i mniej palić.
  
 
Cytat:
2006-01-22 08:46:26, piotriix pisze:
...a z ciekawosci a jak oni ci to regulowali? na oko? moze pomysl nad doplata i zaloz inst. z wtryskiem...



Instalacja miała być tania, ale jednocześnie nie sprawiająca problemów (za całą instalkę ze zbiornikiem 45l w koło zapłaciłem 1700zł). Muszę przyznać, że oprócz "CHECK'a" do instalacji nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Silnik równo pracuje zarówno na benzynie, jak i na gazie, a spalanie moim zdaniem też jest w normie: 11-12l trasa, 14-15l miasto.
Regulację robili na analizatorze spalin, tzn. włożyli sondę do wydechu i śrubką na reduktorze i przy silniku krokowym ustawili odpowiedni skład mieszanki i obroty.
Instalacja z wtryskiem nie wchodzi w grę, bo musiałbym zapłacić minimum dwa racy tyle co za II gen.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-01-22 09:46:29, SebaE pisze:
AL 600 to bardzo prosty sterownik... (...) ktoś miał ten sterownik zmienłł go na śrubę, autko zaczeło lepiej jeżdzić i mniej palić.



Dlatego też zastanawiam się, czy jest to odpowiedni sterownik do mojej instalacji.
Natomiast jeśli chodzi o pozbycie się sterownika i założenie śruby, to ja rozważam jeszcze inny wariant - pozbycie się silnika krokowego (oczywiście od LPG), wyrzucenie miksera i wstawienie BLOS'a (o którym w ostatnim czasie było dość głośno, głównie na forum Forda), nadal pozostaje jednak problem zapalającego się CHECK'a...

Pozdrawiam
  
 
Pozatym sa emulatory do silników 5 cylindrowych
emulator lovato
  
 
Witam,
To co mówią gazownicy (odłączanie ECU beny) to tylko eliminacja skutków zresztą mizerna a nie prawidłowe założenie instalki. Jeśli regulacja nie pomaga to ja zastanowiłbym się nad sekwencja bo II gen. to tylko pozorna oszczędność. Znam to z doświadczenia. Fiaty nie za bardzo lubią gaz i muszą być dokładnie ustawione w innym wypadku zaraz wywalą błąd - spadek mocy, zwiększone spalanie itd. a takie błedy kasuje się w serwisie za 100PLN niestety tu nie wystarczy zdjęcie klemy...
  
 
Witam.
Ta Lancia doskonale jeździ na gazie 2 generacji ale jest do niej specjalny zestaw z firmy Landi-Renzo.z emulatorem wtryskiwaczy i emulatorem kompa samochodowego.
  
 
Cytat:
2006-01-22 23:10:28, croma1 pisze:
Witam. Ta Lancia doskonale jeździ na gazie 2 generacji ale jest do niej specjalny zestaw z firmy Landi-Renzo.z emulatorem wtryskiwaczy i emulatorem kompa samochodowego.



Czyli rozumiem, że mam się domagać od gazowników wymiany określonych elementów instalacji (tzn. centralki i emulatora) na dedykowane konkretnie do tego modelu - w tym wypadku firmy Landi-Renzo?
Dzisiaj sprawdziłem jaki mam emulator - jak już pisałem, wcześniej był jakiś "Sokrates" teraz mam emulator Lecho E-6 (w jednym i drugim przypadku spięta jest wiązka 6-cylindra).

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-01-22 23:10:28, croma1 pisze:
Witam. Ta Lancia doskonale jeździ na gazie 2 generacji ale jest do niej specjalny zestaw z firmy Landi-Renzo.z emulatorem wtryskiwaczy i emulatorem kompa samochodowego.



Buszowałem trochę w necie i znalazłem schemat podłączenia w Kappie instalacji lo.gas, z którego właśnie wynika, że oprócz centralki z emulacją sondy lambda i emulatora wtryskiwaczy powinien być jeszcze emulator komputera, który jak się domyślam zapobiega "łapaniu" błędów przez komputer benzynowy.
Schemat wygląda tak:
  
 
Cytat:
2006-01-22 14:37:29, SebaE pisze:
Pozatym sa emulatory do silników 5 cylindrowych emulator lovato



Teraz to już wiem, dlatego będę musiał przycisnąć gazowników, żeby mi taki założyli.