| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-01-08 13:40:25 Witam!!
Taki mały problemik mi się pojawił... Właściwie to dwa ale ten jeden do przeżycia jeszcze . Przełożyłem instalkę z jednego auta do drugiego i nie mogę dojść do ładu z okablowaniem. Centralkę w prawdzie opanowałem ale troche mnie zdziwił brak wejścia impulsu potwierdzającego prace silnika (z cewki). Rozpiska przewodów na obudowie wygląda tak:
panel sterujący tak:
żółty to "STARTER", czyli plus z czerwonego przycisku. Na początku brakowało mi tam jeszcze masy ale po rozebraniu doszedłem do tego, że diody mase dostają przez rezystor z cewki nie załączonego w danym momencie elektrozaworu - super. Pytanie: czy w związku z powyższym gaz jest dostarczany przez cały czas jak jest włączony zapłon? Mnie to osobiście nie przeszkadza ale podobno w przepisach było coś, że ma być zamknięty jak silnik nie pracuje .
Problem drugi, nieco większy: Wielozawór na butli wygląda tak:
Z wtyczki wychodzą trzy przewody, brązowy jest jak mniemam masą (przypadkowo przecięty przy demontażu). Po opisie z centralki doszedłem do wniosku, że zielony pewnie jest od rezerwy, niestety w obecnej chwili nie podaje masy więc nie wiem o co loko. Fioletowy drogą eliminacji został nominowany do roli sterowania elektrozaworem (nie widzę niczego takiego ale ja sie nie znam ), jednak po podaniu plus'a na ów przewód jedyną reakcją było zaświecenie się czerwonej diody (pod drugim "O" w napisie LOVATO na przeźroczystej obudowie) .
Ponieważ było późno (koło pierwszej w nocy), zimno (nieogrzewany garaż) i byłem zmęczony temat zostawiłem. Teraz zastanowił mnie brak wskaźnika poziomu gazu w butli i zaczynam podejrzewać fioletowy przewód o sterowanie wzkaźnikiem (elektronicznym, na desce). Generalnie nie widzi mi się experymentowanie przy ujemnych temperaturach otoczenia więc proszę Was koledzy żebyście mnie oświecili bo błądze . |
Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-01-08 14:50:57 No dobra, podciśnieniowe załączanie reduktora już opracowałem, tylko czemu nic nie "cyka" na butli? Jest możliwa taka opcja, że zawór nie działa jeśli w butli jest zbyt niskie ciśnienie?? |
is155 IS 200 Dziergowice | 2006-01-08 16:23:24 I cykac nie będzie z prostej przyczyny braku na wielozaworze elektrozaworu który nie występował w tym modelu wielozaworu |
Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-01-08 16:59:27
I taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje w pełni. No, prawie w pełni bo teraz został mi jeden przewód, którego przeznaczenia nie moge dojść. No i dlaczego w tym "elektropudełku" po podaniu plusa na fioletowy świeci sie czerwony LED . HELP!.
I tak właśnie jest podłączony, tyle że ten problem już chyba mamy rozwiązany :|.
Bardzo dobrze . Dostaje mase z miedzianych przewodów, które mają ją z zaworu do tankowania i elektrozaworu przed reduktorem, jak i z samego reduktora pośrednio też. No i może troche z mocowania ale wątpie...
Baardzo stary Polonez .
ps. Nie krzycz na mnie bo sie boje .
[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2006-01-08 17:07:14 ] |
prezes11 ford taunus koniecpol | 2006-01-08 20:02:56 KTORY PRZEWOD ZOSTAL NIE PODLACZONY |
Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-01-08 20:14:15 Oba. Po podaniu plusa na fioletowy zapala sie ta czerwona dioda we wskazanym już miejscu ale nie mam pojęcia co to oznacza i do czego faktycznie ten przewód służy. Zielony wydawał mi się być sterowaniem kontrolką rezerwy ale nie ma na nim masy więc ta teoria mi odpadła. Już biorę pod uwage nawet opcje, że ten wielozawór może miec wbudowany czujnik poziomu i podawać jakiś liniowy sygnał... . No ogólnie nie mam pojęcia gdzie podpiąć te przewody i stoje z wielozaworem w martwym punkcie . |
Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-01-09 01:42:42 Prezes, Ty jesteś jakiś nie wyspany albo nie czytasz uważnie . Widzisz w centralce fioletowy przewód? Ja mam problem z tymi przy wielozaworze na butli!! centralke rozpykałem bo tam zero elektroniki i czytelny opis ale nie mam pojęcia jak spiąć te z bootli . |
Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2006-01-10 20:00:34 Dobra, gazownia działa prawidłowo w miare. Teraz jak by tylko ktoś mi przybliżył sens istnienia dwóch przewodów przy WIELOZAWORZE w butli to bym był dźwięczny. Zielony to na 100% rezerwa? W takim razie dlaczego masy na nim nie ma? A ten drugi, fioletowy to co? |