Kody do escorta???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko! Ostatnio ladowalem akumulator i po jego wlozeniu autko nie chodzi jak nalezy! Podobno musze jechac podpiac pod komputer i wprowadzic "kody" i usunac bledy! OK pojade!!! Ale czy przy nastepnym odpieciu akumulatora znowy bede musial jechac do mechanika podpinac pod komputer????? Czy kazde odpiecie akumulatora bedzie mnie kosztowac 20-30zl???

1,6efi mkV
  
 
co wy macie z tymi podpinanami pod komputer ?
przeciez kody w mkV sie czytnikiem diodowym zczytuje
  
 
Cytat:
2006-02-02 18:14:13, kainek pisze:
co wy macie z tymi podpinanami pod komputer ?



hehehehe, to teraz modne
  
 
a po każdym zczytaniu bledy sie chyba wymazuja z pamieci :>
  
 
imho nie kasuja
  
 
A co to to... ten czytnik diodowy?
  
 
Cytat:
2006-02-02 18:42:30, kielek23 pisze:
A co to to... ten czytnik diodowy?



dida swiecaca - pospolity LED [kolor w zaleznosci od upodoban, to samo sie tyczy rozmairu [srednicy]] opornik okolo 1Kilo ohma
kabelki sztuk 2 troszke cyny
wszystko zlutowane w skmplikowany uklad

do jednej nozki rezystor + kabelek
do drugiej kabelek

a pozniej szukanie zlacza pod maska i zabawa w Swiecie Nie swieci
  
 
No ok! komputer czy czytnik diodowy to i tak wizyta u mechanika i pare groszy mniej! Ale czy po kazdorazowym odpieciu akumulatora musze to "diodowac" ???
  
 
chyba nie rozumiemy po co sie zczytuje bledy
  
 
Nie pisalem zczytuje tylko skasowac bledy i wczytac kody na nowo
  
 
Cytat:
2006-02-02 18:59:03, kielek23 pisze:
Nie pisalem zczytuje tylko skasowac bledy i wczytac kody na nowo



yyyyyyy ale o co ci chodfzi jakie kody?

z ksiazki wynika ze

Samoadaptacja układu sterowania silnika
Po odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej następuje skasowanie danych zawartych w pamięci elektronicznego urządzenia sterującego. Po ponownym podłączeniu akumulatora, uruchomieniu silnika i bezpośrednim ruszeniu samochodem wystąpią objawy nieprawidłowej pracy: mniejsza moc silnika, przerywanie podczas przyspieszania oraz nierównomierna praca silnika na biegu jałowym. W celu przywrócenia zapisu w pamięci właściwych parametrów pracy silnika przez obwód samoadaptacji elektronicznego urządzenia sterującego należy uruchomić silnik, pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym przez 3 minuty, zaś po nagrzaniu do normalnej temperatury pracy utrzymać pracę silnika z prędkością 1200 obr/min przez 2 minuty (albo przejechać nie mniej niż 8 kilometrów).


a wprowadzanie kodow pierwsze slysze
  
 
kody błędów się kasuje z kompa prze odłączenie akumulatora potem tylko samoadaptacje trza zrobic
  
 
ludzie to dwie oddzielne sprawy:
po podlaczeniu aku tylko i wylacznie programujemy komputer!!!
a jak? bylo na forum kilka razy, (trzeba troche na wolnych obrotach potem cos kolo 2tys i raz do oporu, potem sie trzeba troszke przejechac jadac róznymi stylami -płynie oraz gwaltownie, duze i niskie obroty) robimy to po to zeby komp zczytal wszystkie potrzebne mu dane i ustawil sobie potrzebne ustrojstwa!!!

a zczytywanie bledow robimy tylko kiedy nam sie zachce, zaraz po podlaczeniu aku to chyba jest bezsensu robic ten test...
  
 
Cytat:
2006-02-02 18:08:33, kielek23 pisze:
Mam pytanko! Ostatnio ladowalem akumulator i po jego wlozeniu autko nie chodzi jak nalezy! Podobno musze jechac podpiac pod komputer i wprowadzic "kody" i usunac bledy! OK pojade!!! Ale czy przy nastepnym odpieciu akumulatora znowy bede musial jechac do mechanika podpinac pod komputer????? Czy kazde odpiecie akumulatora bedzie mnie kosztowac 20-30zl??? 1,6efi mkV



mechanik robi Cię w tr...bę(bez urazy )
nic takiego sie nie robi po podpieciu aku.

Tak jak koledzy napisali.
Musisz srobic samoadaptacje po kazdym odpieciu aku.
robisz to tak:
włączasz stacyjke, uruchamiasz silnik czekasz ok 3-5min i w droge.

Te 1200-3000obr/min czy iles tam to sobie daruj. Jesli masz LPG to pierwszego dnia nie włączaj jej i jeździj tylko na Pb.

Jesli codziennie musisz ładowac aku to kup se nowy i problem bedziesz miał zgłowy.
  
 
hehey ja tam niemem takich problemuw codziennie wyciagam akumulator do domu zeby mi niepadl na tych mrozam a jak go wloze to jezdzi bez problemów esio mkV 1.4
  
 
Cytat:
2006-02-02 19:14:58, ICEMANIK pisze:
ludzie to dwie oddzielne sprawy: po podlaczeniu aku tylko i wylacznie programujemy komputer!!! a jak? bylo na forum kilka razy, (trzeba troche na wolnych obrotach potem cos kolo 2tys i raz do oporu, potem sie trzeba troszke przejechac jadac róznymi stylami -płynie oraz gwaltownie, duze i niskie obroty) robimy to po to zeby komp zczytal wszystkie potrzebne mu dane i ustawil sobie potrzebne ustrojstwa!!! a zczytywanie bledow robimy tylko kiedy nam sie zachce, zaraz po podlaczeniu aku to chyba jest bezsensu robic ten test...



a aaaaa aaaaaaaaaaaaa

ciekaw jestem co jeszcze ciekawego sie dowiem

odlaczaasz komp od zasilania - wyciagasz akumulatur - kasuja ci sie tzw bledy miekkie
a po wlozeniu aku jest proces samodaptacji
sa tez inne bledy ale te bledy wynikaja np z uszkodzenia elementow np sonda lamba
no chyba ze znasz takie kody i wstukasz to ci normalnie sonda lambda zacznie smigac lepiej niz nowka
a i moze doprowadzisz do tego ze bedzie palil 1,5 l na 100 km

ciekawe bardzo ciekawe
  
 
Cytat:
2006-02-03 00:07:20, fredek29 pisze:
hehey ja tam niemem takich problemuw codziennie wyciagam akumulator do domu zeby mi niepadl na tych mrozam a jak go wloze to jezdzi bez problemów esio mkV 1.4

nie zawsze objawia sie to w taki sposób. czasami sie nie odczuwa ale u mnie np. jak podłączyłem aku i programowałem go(jeżdżąc) to chodził cały czas normalnie, później już zgasiłem go i po chwili ponownie zapaliłem a essi chodził lepiej, nie widziało sie to na pierwszy rzut oka ale odczówało sie podczas jazdy, kilka razy już tak robiłem i zawsze po ponownym zapaleniu gites chodził.