| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pawelkwiatek Ford Escort mk6 Warszawa | 2006-01-20 21:21:53 Pogoda jaka jest kazdy widzi. Myslicie, ze nowy aku cos pomoze? W tej chwili mam jakis slaby 35ah bodajze. Oprocz tego mam calkiem pradozerne audio... Myslalem o pojemnosci 60ah i rozruchowym 540a. Tylko pytanie czy jest sens czy sie przemeczyc, bo przeciez w lato bedzie ok I jeszcze jedna kwestia - jak kupic to jaki? Uciac fordowskie klemy i dostukowac okragle czy jakiegos z okraglymi klemami? |
![]() ESSIlux escort mk5 1.8 d gdynia | 2006-01-20 22:07:07 z okrągłymi kup niebędzie tyle problemów co z dorabianiem klem
ja mam 72aH i jest bajeczka myśle że najlepiej CENTRA bo mnie jeszcze nigdy niezawiódł |
kat Renault Laguna 2,2TD Koszalin | 2006-01-20 22:32:51 Do 1.3 wystarczy 45Ah, nie kupuj 60Ah bo będzie niedoładowany.
Ja osobiście używam Vartę 45Ah i nigdy nie miałem z nim żadnych problemów. |
Snale Sympatyk FEFK VW Touran Goczałkowice | 2006-01-20 23:07:57 Ja przechodziłem diś przez wymianę akumulatroa. Miałęm 50 Ah. Koleś w sklepie nie miał takeigo na stanie, więc wziąłęm 54 Ah z fordowskimi klemami za 155 zł. |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-01-21 05:18:04 Najlepiej kupić taki z długą gwarancją ![]() |
pawelkwiatek Ford Escort mk6 Warszawa | 2006-01-21 08:39:09 jezeli chodzi o aktualny, to mam wrazenie, ze nie trzyma pojemnosci - przyklad wracam do domu, jakies 20km i tylko swiatla wlaczone, podjezdzam do domu pod prostownik go i ciagle pokazuje mi ze naladowany, rano zakreci ze 3 razy i kaput Widzialem jakiegos "sznajdera" w sklepie z czesciami do forda - klemy plaskie, cos kolo 180zl, prad rozruchowy 540a i chyba 60ah. Jezeli wzialbym takie bydle to raczej raz na tydzien bym go doladowywal... bo wiem, ze altek moze nie dac rady. Chce cos o wiekszej pojemnosci bo ogolnie mam spory pobor pradu (audio - jakies 20-30A, dmuchawa, swiatla, czesto ogrzewanie szybki tylnej) tylko faktycznie pytanie czy go w ten sposob za szybko nie zalatwie. Moze dokupic jeszcze jakies inny alternator (np. z 1.6d)? |
pawelkwiatek Ford Escort mk6 Warszawa | 2006-01-21 08:42:57 aha, zapomnialem dodac, ze myslalem tak bardziej przyszlosciowo zeby moc pozniej dolozyc jeszcze jednego wzmachola |
dago86 Focus MK4 Świętochłowice | 2006-01-21 09:39:13 ja mam 550A 61 lub 71 ah i jest super ![]() |
pablonet ford escort MK7 Ghia staszow-krakow | 2006-01-21 09:46:52 polecam baner, moll, hopeck.
http://www.adac.de/Tests/Zubehoertests/Autobatterien_2004/Testergebnisse/default.asp?ComponentID=100805&SourcePageID=99913 http://www.moll-batterien.de/moll_englisch/q_uebersichtadactestergebnisse.html linki do testow |
Inferno Sympatyk FEFK Galaxy, Citroen C5 Kaletnik | 2006-01-21 10:01:09 Nie zaleznie od pojemnosci i mocy rozruchowej(to juz trzeba dobrac do danej instalacji) polecam akumulator zelowy |
pawelkwiatek Ford Escort mk6 Warszawa | 2006-01-21 14:58:44 tak, tylko, ze zelowy jest dosyc drogi, dodatkowo troszke bardziej skomplikowany w eksploatacji pomijajac specjalny prostownik... |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-21 16:17:06 Podepnę się pod post, bo kilka dni temu oddałem na gwarancję i z tego co się orientuje nastąpi wymiana na nowy (lub zwrot gotówki). W grudniu 2004 nabyłem nowy aku firmy Heller poj. 45 Ah 360A rozruch. Zastąpił weterana Shnaidera 60Ah rozruchu nie pamiętam (chyba 540A). Dobry był służył prawie 6 lat, ale kiedyś jak byłem na przeglądzie sprawdzili mi aku i stwierdzili że jest do wymiany, a zapalał przy -18 bez problemu.
Zastanawiam się czy to że na przeglądzie wykazało że aku jest do wymiany mogło wynikać z faktu, że był wciąż niedoładowywany przez altka? Druga sprawa, będę miał możliwość wymiany na inna firmę, może też na inną pojemność (za dopłatą) i tak myślę czy by może nie pójść w kierunku większej pojemności niż zalecane 45Ah? Może przynajmniej 50Ah to by wydatnie zwiększyło prąd rozruchowy. Swoją drogą pomysł z wymianą altka mi się spodobał. Założyć altka od diesla i wtedy można spokojnie instalować dieslowskie pojemności akumulatora np. 60Ah. Co o tym myslicie? Czy ktoś słyszał wogóle o firmie Heller? Gość w sklepie polecał bo nie są drogie i mało reklamacji gwarancja 24 mies. ale ja się zawiodłem. Gość polecał również Vartę. |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2006-01-21 20:05:17
dokladnie takiego kupilem w miniona srode i jak narazie pomimo mrozow i jazdy tylko po miescie ciagle chce wyrwac motor z poduszek a z tego co na szybko rzucielm okiem na instrukcje od aku i parametry standardowego alternatora to sa to jego gorne granice pracy wiec jak tylko bedzie altek sprawny wydaje mi sie ze nie bedzie problemu |
pawelkwiatek Ford Escort mk6 Warszawa | 2006-01-21 20:18:30 Witam kolege z autokacika
Wlasnie czytalem w ksiazce o alternatorach w essim i wynika z niej (albo ja czegos niedopatrzylem) ze najslabszy ma 55a, najmocniejszy 70a. W takiej sytuacji mozna chyba bez wiekszego problemu wlozyc aku 60ah... tylko wlasnie - klemy - przerabiac czy kupic tego sznajdera za 180zl. Aha, spojzalem teraz dokladnie ze u mnie jest jakis 3letni noname 45ah - jaki prad rozruchowy sie nie doczytalem (zasyfiony strasznie byl) tylko niestety wyladowal sie juz kilka razy do zera
|
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2006-01-21 20:27:24 no ja wlasnie takiego kupilem dokladnie za ta cene
jedyna wada to to ze jest wiekszy niz moj poprzedni exide ktory przezyl 6 lat (i pewno w lecie dawalby sobie rade bo podczas mrou tez sobie radzil nie poszlo mu z wilgocia i mrozem) i przykrywka na niego nie pasuje ale jak sie ociepli to cos z tym pokombinuje |
pawelkwiatek Ford Escort mk6 Warszawa | 2006-01-21 20:40:04 heh, a po co czekac az cieplo bedzie? Rozciac ja na pol, wkleic jakis kawalek plastiku w srodek i jazda |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-22 18:51:29 Koledzy pomóżcie!
Jaki mogę założyć największy aku do 1,4i ??? Według książki WKŁ zalecany jest 45Ah i taki kupiłem, niestety po roku padła cela. Wcześniej miałem 60Ah i na przeglądzie w stacji Forda powiedzieli, że jest do wymiany, a ja mam wrażenie, że mógł być niedoładowany. WKŁ podaje właściwie dwa rodzaje alternatorów 55A i 70A czyli teoretycznie aku 55Ah powinien być doładowany czy nie? Poradźcie! 45Ah - rozruch 360A 60Ah - rozruch 540A A może coś pośredniego? Pozdrawiam. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-01-22 20:50:02 Profesjonalny zakład OK, ale ja musze się ograniczyć do sklepu w którym nabyłem reklamowany akumulator. Mają szeroką gamę Varta, Exide, Centra i kilka mniej znanych i renomowanych firm. Odeszli od Boscha bo mówią ze drogie i ponoć to juz nie ten Bosch co kiedyś.
Więc powiadasz że między 43 a 50Ah? To chyba raczej pójde na całość i wezme 50Ah. Zdaję sobie również sprawę z tego że nawet najlepszy (najdroższy) aku i tak prędzej czy później padnie na 20 stopniowym mrozie. Tylko tak sobie myślę że lepiej jak później. Może ktoś się orientuje co oznaczają normy (EN) i (DIN) przy wartości prądu rozruchowego? Dwie normy na tym samym aku i dwie wartości prądu rozruchowego. |