Vanos czy nie Vanos

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak rozpoznać czy w mojej betce jest ów system? Sorry jeżeli to głupie pytanie. E36 09.92 2,0 24V. Pytam bo już w drugim sklepie sprowadzają mi uswzczelkę pod pokrywę zaworów i okazuje się nie taka sprowadzają prostokąt a powinna być prostokątna z takim "jajkiem". Tłumaczą że tak ma być bo tak jest w katalogu
  
 
Silnik ten rozpoznasz przede wszystkim po wygladzie. Glowica z 2 walkami rozrzadu, oryginalnie powinienes miec obudowany dosc ladnie palstikami


Jesli masz oryginalnie 2.0 z 9.2 r to na pewno vanos w e36
  
 
Silniczek jest ślicznie zabudowany w plastik i na 100% jest to silnik jaki wsadziła fabryka. Czyli Vanos?
  
 
2.0 24V 09.1992 posiada Vanos. Widać to po wypukłości na pokrywie zaworów w przedniej części nad łańcuchami.

Najlepiej kup tą uszczelkę (dokładnie zestaw uszczelek) w sklepie BMW. Spójrz na rysunek

E36 320i CYLINDER HEAD COVER

Jest to element nr 3 (nr katalogowy BMW 11129070531). Przy wymianie tych uszczelek dobrze jest również wymienić uszczelki (element nr 9, nr katalogowy BMW 11121437395).
  
 
Wielkie dzięki ti jest ta uszczelka.
  
 
Jeszcze jedna informacja. Nie pamiętam dokładnie, uszczelek (element nr 9, nr katalogowy BMW 11121437395)
powinno być 14 sztuk. Sprawdź ile jest nakrętek, którymi jest dokręcona pokrywa zaworów.
  
 
To już sprawdzi mechanik ja mam w domu tylko śrubokręt płaski i gwiazdkowy. Aha i teraz jeszcze jedno olej półsyntetyk 10W40 nie narobi mi biedy? Naklejka z nazwą oleju starego jest zatarta i nie wiem co tam było.
  
 
Na temat olejów to musisz poszukać na forum. Jest o tym dużo, choć nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi. Osobiście uważam, że do takiego silnika powinno się lać syntetyk najwyższej jakości. Ja od dawna używam Castrol TXT Softec LL01 5W-30, bo taki mi leją w ASO i jest dobrze. Sądzę, że równie dobrze można wlać Castrol GTX Magnatec 5W-40 czy też 10W-40.
  
 
Jeżeli to auto z niemiec i nie ma 500 tyś na liczniku to na pewno nie więcej jak 5W/40 nie było wlane, tak mi się przynajmniej wydaje!
  
 
Ma 180 tys przebiegu i jestem go pewien na 99% bo samochód kupowałem od poprzedniego właściciela z garażu.
  
 
I nie powiedział jaki był olej?
  
 
Może by i powiedział jakby pewien "idiota" się zapytał a nie od razu szukał najbliższego zjazdu na autostradę.
  
 
A to ja mam w takim razie pytanie:
Czy istnieje silnik M50 24V bez wanosa?
I czy kazdy M50 ma zmienne fazy rozrzadu?

Bo chyab zgupialem juz
  
 
Chyba tak ale o tym to muszą się wypowiedzieć bardziej pewni swojej wiedzy ludzie.
  
 
Cytat:
Czy istnieje silnik M50 24V bez wanosa?


oczywiście

Cytat:
I czy kazdy M50 ma zmienne fazy rozrzadu?


z pierwszej odpowiedzi wynika że nie każdy.
pozdrawiam
  
 
ja mam osobiscie M50 bez vanosa

  
 
no proszę.
a tak dokładnie to chyba od września 92 roku sa vanosy. do tego momentu były zwykłe bez zmiennych faz rozrządu.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-02-14 16:37:37 ]
  
 
M50 bez Vanos-a produkowany był od 03.1989 do 08.1992.
Pełne oznaczenie tego silnika to M50 B20 S1.

M50 Vanos produkowany był od 09.1992.
Pełne oznaczenie tego silnika to M50 B20 S2.
  
 
To w takim razie ktory silnik bardziej polecacie?
Czy Vanos pali mniej? Jak z osiagami? Roznia sie od zwyklego M50?
Ja akurat trafilem w sierpien 92, czyli gorzej sie nie dalo :/
ale moze bez Vanosa tez daje rade. Ja w kazdym razie jestem zadowolony
  
 
silniki vanos są bardziej elastyczne i teoretycznie mniej palą, ale z drugiej strony jest o jedno urządzenie wiecej do psucia się.
pozdrawiam