Uszczelka głowicy i zawory

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktoś wie ile powinienem zapłacić za uszczelkę pod głowicę, 4 zawory (jeden gar), uszczelkę pod dekiel zaworów?(1.5 16v)
Jutro wymieniam ww elementy. Za części zaśpiewali mi ~340,-. Czy zostałem potraktowany po ludzku?
Pozdrawiam
  
 
Uszczelka pod głowicę 90-120zł, pod dekiel 10-30zł (zależy od producenta i sklepu)
Zdarli z Ciebie po barbażyńsku, zadzwoń do pierwszego lepszego sklepu z częściami to sie przekonasz...
Ja włąsnie wymieniałem te uszczelki tydzień temu w sumie kosztowały mnie 140zł i to wo Warszawie i kupowałem najlepsze jakie były..

Pozdrawiam coraz szybszy Maciek

[ wiadomość edytowana przez: MaciekGT dnia 2003-04-03 23:00:48 ]
  
 
ok uszczelki; tylko jeszcze 4 zawory na jednym cylindrze zostały mocno scienione jeszcze nie wiem w jaki sposób chyba wypalone i razem z nimi te 340pln (bez robocizny).Robocizna czyli wyjęcie i założenie głowicy, dotarcie zaworów i reszta czynności z tym związanych ok.300pln.
Zastanawiam się skąd to zużycie zaworów, zaraz ktoś krzyknie że to gaz, ale wątpie. Autko mam od jakichś 9 mieś. zrobiłem 20kkm z czego 10 na gazie. Może poprzedni własciciel jeździł na paliwie made in bielarus, nie mam pojęcia. Jutro porozmawiam z fachurami z warsztatu może się czegoś dowiem.
Pa ka
Vajta
  
 
Eeee Maćku, a zawory to pies? Na dodatek 4, bo to porządny silnik jest , a nie jakies tam 2 na cylinder ale to i tak sporo, zakladajac,ze zawory kosztuja po 30 zl sztuka. (za tyle gdzies widzialem w necie, ale nie pamietam gdzie )


[ wiadomość edytowana przez: Krawat dnia 2003-04-03 23:25:29 ]
  
 
Co prawda mam motor 1800, ale grom wie jak z częściami do silnika DOHC. Może oryginały tak kosztują. Uszczelka pod głowicę rzecz jasna nie jest tania, ale uszczelka pod nasadę głowicy również nie jest typowa, stąd ta cena koreańska.

Może nie na temat, ale dzisiaj pytałem się o uszczelkę miski olejowej do 1.8, która wynosi prawie 200 PLN bez 20 czyli 180 .
Więc z cenami do DU wszystko jest możliwe.
  
 
Rzeczywiście przeoczyłem te cztery zawory.. Rozumiem że zawory wraz z kompletem uszczelniaczy, bo nie widze innej możliwości. W takim razie cena może nie najtańsza ale rozsądna.
Co do wypalonych zaworów to zawsze jest tak że przeciązony silnik jest głównie męczony na jednym z tłoków/cylindrów - przyczyną może być słaby olej, za wczesny zapłon i/lub zbyt chudo ustawiony gasss.
Reguła mówi iż silnik spala benzyne lub zawory - brak benzyny (gasss) powoduje iż silnik "zaczyna spalać to co ma po ręka"
  
 
Cytat:
MaciekGT pisze:
Reguła mówi iż silnik spala benzyne lub zawory - brak benzyny (gasss) powoduje iż silnik "zaczyna spalać to co ma po ręka"



To nie jest dobra definicja .

Faktem jest, że instalacje LPG często zubażają mieszankę, stąd napięcie na sondzie Lambda ZERO i problemy z kontrolnką "check engine" i stąd głupawe emulatory podające dobre napięcie na s.Lambda .

Mocno zubożona mieszanka (Lambda powyżej 1.3 zamiast 1), nieważne czy z benzyny czy z LPG, skutkuje zbyt wolnym wybuchem i spalaniem resztek paliwa przy wydechu (omiatanie zaworów wydechowych , wydechu i katalizatora) .

Z tego co wiem stosunek Lambda ok. 1.15 daje wręcz najlepszą efektywność spalania (nie mocy!) i nie skutkuje powyżej opisanym problemem . Przy proporcji mieszanki powyżej Lambda 1.03 , napięcie na sondzie Lambda już wynosi ZERO . Dlatego, ja już przestałem przejmować się tym, że mam "check engine" od LPG, wierzę (po jakości pracy silnika), że nie przekraczam zubożenia mieszanki 1.15 i ... już .

Ale się rozpisałem .
Pozdrówka
  
 
Cytat:
Może nie na temat, ale dzisiaj pytałem się o uszczelkę miski olejowej do 1.8, która wynosi prawie 200 PLN bez 20 czyli 180


Piotr ceny w DU są wogóle z "kosmosu", a uszczelka pod miskę olejową jest u nich sprzedawana razem z taką metalową membranką po co i na co przecież to się nie psuje
Ja do 2.0 kupiłem uszczelkę do silnika opla i sprzedali mi ja w hurtowni o ile sie nie mylę za jakieś 30 PLN bez tej "blachy"


GG