UKŁAD...POMPA WODNA...CHŁODNICA :/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , kupilem BMW 316i, 1993, ok. 2 miesiace temu, od tego czasu zaczely sie moje klopoty...
zaczelo sie 4 dni po kupnie, kiedy jadac po miescie zaczela mi sie gotowac woda w chlodnicy, czytajac rady- tutaj na forum, odpowietrzalem auto, trwalo to dosc dlugo, jednak wydawalo mi sie, ze wszystko bedzie ok, kiedy w srodku zaczelo leciec ciepłe powietrze. Przez pare dni było ok. Jezdzilem jak zawsze, po 2-tygodniach znowu zaczelo sie gotowanie wody w chlodnicy, jednak nie jak to bylo wczesniej - po przejechaniu ok 20km i to na wysokich obrotach, a po 5 minutach, kiedy auto stalo, bez dociskania gazu, przestalo rownez leciec cieple powietrze. Zaczalem szukac przyczyn problemu - sprawdzilem termostat - ktory wydawal mi sie, ze nie chce dopuscic do obiegu wody, jednak okazal sie ok. W miedzyczasie, nie zauwazylem, ze wczesniej popekala mi chlodnica, widocznie dostala bardzo wysokiego cisnienia i nie wytrzymala, teraz po przeczytaniu paru postow zastanawiam sie czy moze to byc POMPA WODNA? Poniewaz plastikowe elementy nie sa zbyt trwale. Dostalem sie do niej i .... nie moge jej wyciagnac, czy na to jest jakis specjalny sposob? prosze o pomoc... ewentualnie jakies sugestie, poniewaz nie wiem czy to moze byc przyczyna. Wiem tez ze mam na 100% uszkodzone VISCO, poniewaz wiatrak kreci sie samoczynnie, moge nawet przy bardzo duzych obrotach/temperaturze zatrzymac go byle patykiem. Ile kosztuje visco, pompa? dzieki!
  
 
Po pierwsze nie powinieneś dopuszczać do zagotowania wody przecież masz wskażnik temperatury.
Wisko to spory wydatek, ale po twoim teście nie można jednoznacznie stwierdzić że jest ono uszkodzone. Dokładnie tak jak napisałeś zachowuje się gdy płyn nie jest gorący, dopiero przy temperaturze ok 70-90 stopni bimetal "usztywnia " wisko i wentylator trudno zatrzymać.
Nie zatrzymuj wentylatora patykiem, to jest BMW a nie ciągnik rolniczy, załóż rękawicę i rączką.

Raz grzeje raz nie grzeje powodem może być elektrozawór otwierający dopływ do nagrzewnicy.

Dużo wskazuje na to, że to pompa tak jak zauważyłeś.

Ale może to zakamieniona chłodnica.
Odradzam lanie wody do ukł. chłodzenia to metoda z czasów PRL.

  
 
dzieki za odp.
kiedy woda mi sie gotowala, zauwazylem kontrolke,zaraz sie zatrzymalem..i do domku..na pieszo, ale teraz wskaznik jest idealnie pionowo, chlodnica gotuje, az smierdzi para przy zamknietej masce, i cieknie jak...nie wiem co :/ albo chlodnice uszczelniac, albo nowa kupie, ale nie chce narazie wrzucac nowej, zeby mi jej tez nie rozsadziło. a co z ta pompa? czy ona powinna normalnie wyjsc? czy jakies specjalne techniki sa? jest tak, ze za nic nie moge jej wyciagnac ;/ jakies sposoby? po zabawach z mercedesem spodziewam sie wszystkich utrudnien.
  
 
wg mnie to może być termostat i uszczelka pod głowicą. Nie chcę być pesymistą ale miałem dokł taki sam problem w innym aucie. Nie miałem żadnych objawów z pracą silnika ale wywalało chłodzenie a cwele w serwisie wymienili mi wszystko zamiast sprawdzić do końca...ale nie znałem się a symptomy były wyraźne- to samo co u Ciebie- ciągłe zapowietrzanie, wariacje temp- zimne pow. w środku/ gotowanie i małe kawałki tworzywa w płynie chłodniczym
  
 
Termostat sprawdzony - działa... też myslalem o uszczelce pod głowica...ehh... narazie postaram sie byc optymista i dzisiaj kupie pompe i zobacze co sie stanie...jak to uszczelka...BOŻE RATUJ!
  
 
no bo jeśli ci się zapowietrza to skądś musi łykać to powietrze chyba-jeżeli pompa wodna by siadła to coś od łożyska byłoby słychać (jak u mnie) albo musiałyby łopatki popękać wszystkie...nie wiem czy to uszczelka ale to bywa wredne miejsce czasami- np mogą byc niewidoczne objawy a lekki przedmuch prosto w układ chłodzenia.
  
 
ok, na dole jest autko, dokopalem sie do pompy, odkrecilem przy niej wszystko co mozliwe, sprawdzilem schematy i wydaje mi sie, ze powinna bez zadnego problemu wyjsc, a ona trzyma... nie moge jej wyciagnac, co jest?
  
 
Miałem podobny problem i już miałem drzeć głowice, ale tkneło mnie i sprawdziłem pompe na całe szczęście. Przy pompie nie było śladu wycieku odgłos też był normalny ale łopatki i łożysko były uszkodzone. Visco kupowałem na allegro 200 zł. Nowe.
  
 
dzieki za posta...ale czy POMPA wyszla bez zadnego problemu? ja wszystko odkrecilem, teoretycznie nic jej nie trzyma... a jednak... nie miales zadnego problemu z wyjeciem? dzieki!
  
 
może ktośją wkleił na silikon i dlatego nie chce odpaść użyj młotka i drewienkajak nie bedzie chciało isc to znaczy ze czegos nie pdkreciłes
  
 
Absolutnie odradzam młatek!!!
Nie doczytałem ale jesli masz M40 (wyzej tez tak powinno byc) to pompa trzyma sie na 4 srubach a w korpus jest 6 otworów! Dwa (góra, dół)są przegwintowane, wkrecasz tam dwie sróby bodajze 10 i pompa sama wyjezdza
Wiem bo przerabiałem temat i przez walnie młotem (porady mechaników) uszczerbiłem lekko blok! odradzam
  
 
Cytat:
Wiem bo przerabiałem temat i przez walnie młotem (porady mechaników) uszczerbiłem lekko blok! odradzam

no to masz niezłe zdolności żeby blok uszczerbić to uzywałeś chyba 10 kg młotka bo przez drewno i młotkiem 0.25kg raczej ciężko coś popsuc
  
 
Gdybys podszedł do mojej pompy z młotkiem 0.25 to chciałbym to zobaczyc [szedł młotek, próby podwazania i tym podobne koncepcje]
2h wyciagalismy pompe bo jakis pajac nie wsadził oringa tylko to wszystko na kleju zalał!!
A tylko dlatego 2h bo mój "mechanik" ówczesny nie wiedział o owych 2 srubach.. człowiek sie całe zycie uczy omijac niektórych ludzi tez


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2005-10-02 17:52:53 ]
  
 
dobra, dzieki Panowie, jutro zobacze jak ta pompa wyjdzie ...ale zaczynam sie bac bo 2 znajomych postraszyło mnie głowicą ;(
  
 
Dziwne jeśli wskazówkę masz pionowo, to jak się może gotować.
Wygląda na to, że temperatura OK(czujnik???).
Jeżeli uszczelka, to powinno dymić z wydechu.
Czy można sprawdzić uszkodzoną uszczelke przez pomiar kompresji?
Normalnie nie powinno ci ciśnienie uszkodzić chłodnicy, bo redukuje je korek na zbirniku wyrównawczym.
Prawdziwa zagadka.
  
 
Cytat:
Czy można sprawdzić uszkodzoną uszczelke przez pomiar kompresji?

można sprawdzić inaczej poprzez sprawdzenie płynu na zawartość spalin robi sie to specjalnym proszkiem który reaguje ze spalinami czego wynikiem jest zmiana zabarwienia płynu chłodniczego
  
 
witam, wiec mam taki sam problem jak kolega sMokAz hmm... wiec tak wymienilem juz pompe wodna, visco, i termostat i nadal to samo woda w silniku sie gotuje a wskazowka temp. wskasuje polowe, wiec pozostalo mi chyba wymienic uszczelke i moge powiedziec jedno mialem wiele samochodow i jak dla mnie BMW to gowno !!! prosze o jakies propozycje co jeszcze moze bym mogl wymienic
  
 
Cytat:
jedno mialem wiele samochodow i jak dla mnie BMW to gowno !!! prosze o jakies propozycje co jeszcze moze bym mogl wymienic

a spuść to gówno w kiblu i będzie po problemie albo naprawiaj dalej sam jak nie masz zielonego pojęcia
  
 
jak kupujecie zjechane kible po 500tys km to nie nazywaj potem tego gównem bo żadna marka nie pomoze choćby kupiona od papieża. Albo naklej orła na szybę , napis grójec lub usa i opchnij jakiemuś napaleńcowi bo przykro patrzeć jak ktoś się męczy
  
 
witam!
mam podobny problem! kupiłem u niemiaszków 520i24v i gotuje się jeździłem z odkręconym odpowietrznikiem, robiłem różne cuda odpowietrzyłem i ogrzewanie jest ok! Ale jak po paru kilometrach gotuje się. (z wyłączonym ogrzewaniem to dużo krucej). Zacząłem już dobierać się do głowicy, ale może robię błąd. Samochód długo stał ponad rok i jak go odpaliłem to dymił, ale teraz wcale. Może powinienem wstrzymać się ze ściąganiem głowicy??? Może to coś innego??? Pomóżcie
Pozdrawiam