MotoNews.pl
  

Brak smarowania klawiatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Wczoraj posypał mi się układ smarowania. Mam totalną suszę pod pokrywą zaworów i popychacze grają mi marsza. Silnik się jeszcze nie zatarł i nie jestem w stanie ocenić czy w ogóle jest smarowany, bo kontrolka ciśnienia oleju nie pali mi się WCALE od ok 2 tyg.

Rzecz stała się po tym jak oczyściliśmy z syfu klawiaturę, była na niej ok 0.5 warstwa zaschniętej mazi. Podejrzewam że co nieco spadło do miski i coś przypchało, ale co dokładnie?

Co mam czyścić, jak się to tego dostać, co mam rozbierać poza miską oczywiście, jak sprawdzić czy jest ciśnienie w układzie?

Dlaczego nie pali mi się kontrolka oleju - czy coś może być tak zapchane, ze nie schodzi ciśnienie?

Silnik pali i po wlaniu oleju z góry cichną na chwilę popychacze.





[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-02-05 21:21:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-02-05 21:23:03 ]
  
 
Panowie mam uziemione auto. Pomóżcie
  
 
zacznij od ściągnięca miski - i zerknij co tam się dzieje


aha i sprawdź ten czujnik / skoro nie pali się wogóle - nawet po przekręceniu zapłonu - to znaczy że jest uszkodzony/


[ wiadomość edytowana przez: slawas1 dnia 2006-02-06 10:35:12 ]
  
 
Podejrzewam że zajfajdoliłeś filtr oleju lub smok w misce. Najpierw zobacz co z czujnikiem. Ma świecić jak włączony zapłon, to podstawowa kontrola najważniejszej w aucie lampki !!!!! Potem możesz wymienić filtr oleju bo to łatwe jest. Jak nic nie pomoże trzeba zdjąć miskę. Musisz opuścić z przodu wydech i mieć długą dziesiąkę nasadową. Powodzenia
  
 
Może smok się zapchał jakimś syfem i temu pompa nie podaje ciśnienia. Albo może jakiś kanał w głowicy się przytkał. Poprzedni właściciel mojego autka zmienił już kilka (2 albo 3, juz niepamiętam) wałków z tego powodu.

PS Susza na klawiaturze doprowadziła mnie do wymiany silnika. Ale u mnie to był niezwykły zbieg wielu dziwnych i niewytłumaczalnych okoliczności.

  
 
Na razie na szybko wymieniłem tylko filtr oleju i pomogło. Musze spuścić stary olej i zalać nowym ale najpierw troszkę pojeżdżę, żeby filtr wyłapał jeszcze trochę syfu zanim zaleje olejem i założę kolejny

Pozdro
  
 
a nie przylapalo panewek korbowodowych przy okazji braku cisnienia??
  
 
Silnik pracuje jak pracował po przywróceniu smarowania także chyba dałem rade. Ponieważ jechałem akurat na jeździe próbnej po tym co grzebaliśmy to byłem bardzo wyczulony na podejrzane dźwięki i od razu go zgasiłem jak zaczęły grać popychacze.

2 sprawa jest taka, że mam w silniku (tak było przynajmniej na klawiaturze) warstwę ok 1cm mazi po starym oleju, także może to go trochę smarowało

Na razie auto stoi u kumpla (tam gdzie je robiłem) bo musze wymienić ten cholerny czujnik ciśnienia oleju żeby sytuacja się nie powtórzyła.

P.S. niewykluczone, że ciśnienia brakowało tylko, żeby dostarczyć olej do górnego odcinka magistrali, co uratowało silnik.


[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-02-08 11:44:08 ]
  
 
Cytat:
2006-02-08 11:41:44, mleko pisze:
2 sprawa jest taka, że mam w silniku (tak było przynajmniej na klawiaturze) warstwę ok 1cm mazi po starym oleju, także może to go trochę smarowało Na razie auto stoi u kumpla (tam gdzie je robiłem) bo musze wym




takie są uroki stosowania lotosów i innych wynalazków
  
 
Właśnie jaki tam olej miałeś?
  
 
Ojj to trudno powiedzieć. Ja zalałem go Orlenem Classic ale to miało być tylko tak na przepłukanie i coś się z tego 6kkm zrobiło Natomiast co do poprzednich właścicieli w DE wygląda na to że wcale nie zmieniali oleju tylko uzupełniali braki (jak w skrzyni ) 1 właściciel w Polsce poczęstował go tanim zapewne olejem + Doktor także super mix
  
 
Heh to prawdziwy syntetyk z tego wyszedł
Orlen klasycznie też pewnie zrobił swoje
jako że jest Classic..
Pozdrowionka ważne że już wszystko gra