MotoNews.pl
  

Tarcze hamulcowe - jakie tam są klucze ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam samochód na klockach - próbuję wymienić tarcze.

Ale nawet nie odkręciłem klocków bo coś mi te imbusy nie pasują...
"6" wchodzi lak w kaczą d.... "8" za ciasna - może jak się wq.... to wejdzie - Czy tam są jakieś calowe śruby ?

I wszystko wskazuje na to, że ta 5-ta srubka od ustalenia tarczy też da mi do wiwatu - z krzyżaka po jednej stronie już zrobiłem lejek

zaraz się wq......

Czy późniejsze odkręcenie tego całego zacisku hamulcowego, też wymaga jakiegoś "azjatyckiego" klucza...?

jak tak to naprawdę zaraz się wq......
  
 
to jest klucz imbus nr 7
  
 
a jak jeszcze kto loctitem posmarował...
to współczuje
  
 
Cytat:
2009-05-07 17:02:27, arturbn pisze:
to jest klucz imbus nr 7


Pięknie ...nie mam

pewnie innego niż klasy Stanleya nie ma co kupować...

  
 
też miałem ten problem bo ten model tak ma że wchodzi inbus 7 ,którego w zwykłych zestawach nie ma kup jakiś dobry albo lepiej 2 bo jak te śruby nie były długo odkręcane to będzie problem,ostatnio wymieniałem tarcze i zajeło mi to 1 godz ale komplet niezbędnych narzędzi wraz z młotkiem miałem przygotowany
  
 
Imbus 7 i imbus 10

Lepiej jakieś markowe choćby na sztuki

Ewentualnie nasadki imbusowe na grzechotkę

A co do śrub to można to podgrzać palnikiem
Będzie łatwiej
  
 
Cytat:
2009-05-07 16:27:45, nawigator5 pisze:
I wszystko wskazuje na to, że ta 5-ta srubka od ustalenia tarczy też da mi do wiwatu - z krzyżaka po jednej stronie już zrobiłem lejek


Te śrubki możesz rozwiercić i olać. Tarcza i tak jest przykręcona przez śruby koła.
  
 
Cytat:
2009-05-07 23:16:35, JaRabbit pisze:
Te śrubki możesz rozwiercić i olać. Tarcza i tak jest przykręcona przez śruby koła.



Co racja to racja. Ja w swojej zerwałem podczas zdejmowania koła. Możecie nie wierzyć ale taka jest prawda Swoją drogą ciekawa technika zdejmowania koła poznana w Czechach w warsztacie Lancii albo Dacii (już nie pamiętam które to było) jak mi na feriach guma poszła mechanik wziął samochód na podnośnik, odkręcił śruby a jak koło nie chciało zejść to wsiadł do samochodu, rozkręcił i po hamulcach. Kółko samo zleciało Niestety pod blokiem mi nie chciało zlecieć i się śruba urwała. Ale jeździ i hamuje. Jak znajdę czas to się tym zajmę ale narazie musi tak zostać
  
 
Ja kupilem kiedys zestaw bitow i imbusow na nasadke.Zakladam to na klucz pneumatyczny(taki jak do odkrecania kol w serwisach opon maja)-efekt-ostatnia wymiana tarcz z klockami zajela mi ok.1 godz.Pneumatyk odkreci wszystko
  
 
Cytat:
2009-05-08 03:03:45, leszek_espero pisze:
Ja kupilem kiedys zestaw bitow i imbusow na nasadke.Zakladam to na klucz pneumatyczny(taki jak do odkrecania kol w serwisach opon maja)-efekt-ostatnia wymiana tarcz z klockami zajela mi ok.1 godz.Pneumatyk odkreci wszystko


Ja też tak kce
Do szczęścia brakuje mi tylko garażu,sprężarki i pneumata