[TD] Obrotomierz przestał działać

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Auto: Escort 1.8 TD, 90 KM, MK VII

Już drugi raz w przeciągu miesiąca obrotomierz przestał działać.
Pierwszy raz, przez kilka minut wariował (skakał), a później padł, okazało się ze pękł kabelek od obrotomierza przy alternatorze.
Zlutowałem kabelek, obrotomierz działa.
Teraz przy jeździe po wertepach znowu zaczął skakać przez pare minut i padł, myslałem, że to to samo, ale tamten kabel podłączony jest poprawnie.

Czy ktoś ma może schemat jak jest prowadzony kabel do obrotomierza w komorze silnika ?

Albo w którym miejscu jest do niego dostęp co by można było sprawdzić czy jest przejście?

Jeżeli ktoś ma inne sugestie proszę pisać.
  
 
Wystarczy wypiąć wtyczkę przy zegarach. Kolorek taki sam jak przy alternatorze - zielony. Powinien mić przejście rzędu góra kilku omów.
  
 
ano 2 A przy ok 1000 obr/min, tak wychodzi z alternatora,
Tylko nigdy nie wyciągałem pulpitu i zegarów, gdzie są zatrzaski aby nie połamać (MKVII)?