Lantra 92 - dziwna sprawa...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Mam problem z samochodem Hyundai Lantra 1.6 16v z 1992r. Dzisiaj rano jechalem sobie w miescie i nagle samochod stracil moc. Caly czas porzadnie dymilo mi z rury wydechowej ale jakos dowloklem sie do domu. Oczywiscie zaden mechanik nie byl w stanie stwierdzic co to moze byc. Samochod zapalic moge, ale nie trzyma obrotow zarowno na gazie jak i na benzynie. Do jazdy sie nie nadaje bo gasnie przy kazdym postoju i nie ma mocy. Moze ktos sie spotkal z czyms takim? Tak sie zastanawialem czy moze nie jest to wina komputera. Bede bardzo wdzieczny za kazda wskazkowke.

Dziekuje
  
 
Uszczelka pod głowicą? Zauważyłeś ubytek płynu chłodzącego?
  
 
Remont silnika byl robiony jakies 15000tys km temu. Ubytku plynu chlodniczego nie ma tez.
  
 
w accencie takie objawy mogą wskazywać na uszkodzony przepływomierz(nie wiem czy w Twoim jest ).Jeśli masz spróbuj go odpiąć-auto powinno przejść w tryb awaryjny,który "uśredni" ilość dopływającego powietrza-wtedy zapali się oczywiście check engine ale jeśli auto bedzie pracować lepiej może to świadczyć właśnie o jego uszkodzeniu...
  
 
A moze ktos dysponuje dokladniejszymi informacjami jak ten przeplywomierz odlaczyc?
  
 
przepływomierz w tej wersji jest w obudowie filtra powietrza. Musisz odpiąć kostkę na obudowie filtra - kwadratowa - 6 styków.
  
 
tak tez myslalem ze to to, jednak nic to nie pomoglo, tak sie zastanawiam, czy moze to byc wina kabli WN bo swiece byly wymieniane, jeszcze mam pytanie, czy da sie jakos zresetowac komputer, tzn czy wystarczy odlaczenie akumulatora na chwile czy jest jakis inny sposob
  
 
U mnie wystarczy odłączyć akumulator-jak generuję błędy i są to po ponownym podłączeniu akumulatora już ich nie ma(oczywiście jeśli usunięta została przyczyna )ale znowu...nie wiem dokładnie jak u ciebie,chociaż to ta sama firma

Może spróbuj odłaczać pokolei przewody od świec na załączonym silniku(tylko lepiej zaizolowanymi kombinerkami)i posłuchaj czy zmienia się praca silnika na gorsze-jeśli przy którymś nie-to już bliżej zlokalizowania usterki(wtrysk,świeca,przewód)
  
 
Jeżeli w aucie zamontowany jest gaz I lub II gen. (nie dotyczy sekwencji) i na gazie też nie ma mocy i dymi itd, nie powiedział bym że to przepływomierz gdyż te instalacje nie pobierają z niego sygnału (no chyba że sekwencja). Jeżeli to gaz 2 generacj sprawdź przede wszystkim Sondę LAMBDA !! (80% że padła)i w następnej kolejności komputer ecm, cewkę WN, czujnik połorzenia wałków rozrządu i czy nie zapchał się katalizator*. Jeżeli będą sprawne to może być to poważniejsza mechasniczna usterka silnika. No chyba że masz instalacje gazową z wtryskiem gazu to wtedy faktycznie skup się na przepływomierzu.Ten dym to jakiego koloru jest? Biały, Niebieski, Szary, i czy ma charakterystyczny smród benzyny? I czy obrotomierz nie podaje dziwnych wartości?

PS
Jeżeli chopdzi o komputery w lantrach to niektóre egzemplarze do 94r (w tym moja) posiadają dosć dziwne ECM gdyż nie analizują błędów i nie posiadają trybów serwisowych. Jeżeli jakis czujnik się zepsuje i podaje nieprawidłowy sygnał do komputera ten sie nie nie przełącza się w tryb awaryjny. Z tąd niektóre modele w tablicy kontrolki check engine nie mają nawet podłączonej. Prawdopodobnie nie musisz nawet go resetować.

[ wiadomość edytowana przez: damian-k dnia 2006-01-14 22:13:04 ]
  
 
Dziekuje wszystkim za pomoc!

Wydaje mi sie ze jednak sprawa ta mnie przerasta

Moze ktos moze polecic jakis zaklad specjalizujacy sie w naprawie samochodow Hyundai w Krakowie, najlepiej w okolicach Podgorza, bo dalej to moge nie dojechac
  
 
Ja jeżdze tylko do serwisu bo mam naprawde tanio ale to ja.
Przedtem jeździłem zawsze po za miasto np: do zabierzowa albo gdzieś dale ponieważ za miastem jest zawsze dużo taniej.
Zawsze też możesz poszukać warsztatów ze Znaczkiem "AD" bo oni dobrze robią i nie są drodzy.
Bentol
  
 
Jak już naprawisz auto, opisz na forum co było problemem. Może to się przydać w przyszłosci innym użytkownikom.
  
 
Ja polecam mechanika poleconego przez doqtorka !!
012 2784188 koniec Wielickiej i w prawo (za obwodnicą pierwsze swiatła - prawie nawrót), potem pierwsza w lewo i za raz 1-2 brama w lewo (jeszcze przed skrzyżowaniem).
Goście znaja Hyundaie, mają dosć dużo częsci urzywanych - szczególnie do celów "testowania" i nie są bardzo drodzy.
Pozdrawiam.
Misio
  
 
Sprawca problemu okazal sie cewka zaplonowa, niestety cena jest wyjatkowo nieciekawa:
- hyundaia - cena 650
- bosch - cena 490
- jc - cena 220 (nie wiadomo czy z modulem i nie wiadomo kiedy bedzie dostawa)
- uzywane 200-300 niestety nie wiadomo jak dlugo na takiej mozna pojezdzic

Moze ktos orientuje sie gdzie mozna nabyc taka cewke albo moze posiada do sprzedania?

  
 
http://www.xedos.com.pl/
Sprzedają tam używane czasci i dają kilka dni gwarancji rozruchowej. Sklep w Szczecinie ale prowadzą sprzedaż wysyłkową.
  
 
W koncu odebralem samochod. Wymiana cewki rozwiazala wszystkie problemy. Prawdopodobnie przez to samochod tez strzelal na gazie. Uzywana cewke kupilem w Xedos-ie. Polecam, bardzo szybko otrzymalem paczke i w bardzo przystepnej cenie.

Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc!