Silnik 2.0 DTI 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie czy jest ktoś kto może się wypowiedzieć na temat tego silinka (awaryjność itd)
  
 
Witam.

Slyszalem o nim 2 rzeczy.
Pierwsza to to, ze jest mulowaty i za slaby do tak duzego auta.
Druga to taka, ze te silniki maja pompe, ktora bardzo ciezko wyregulowac.
Moze Ci sie to przyda.

Pozdrawiam
marian_ek
  
 
Ja mam taki silnik.
To fakt jest mułowaty, ale dla mnie wystarcza. Pali mi teraz około 7,5-8 litrów, poza zimą schodziłem nawet w okolice 6,5-7.

Przejechałem nim na razie około 20 000 i nic się nie dzieje. Ja z drugiej strony za bardzo się nia znam na silnikach samochodowych. Dla mnie ma odpalać, jechać, palić w pewnych granicach. Wogóle jakoś dziwnie w tym samochodzie wszystko mi działa .

Pozdrawiam,
Michał
  
 
mułowaty ?? kwestia przyzwyczajenia zachowuje się jak dwulitrówka na gazie a jest tańszy w eksploatacji pompa wtryskowa nie jest ciężko wyregulować dlatego że się nie da jej wogule regulować to pompa elektroniczna i zostaje tylko zmiana softu lub nowa ten motorek ujeżdzam od czerwca i wiem tylko jedno żeby nie oszczędzać na paliwie niewiadomego pochodzenia bo ta pompa tego nie lubi bardzo
  
 


[ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 22:36:21 ]
  
 
Przejezdzilem w ubieglym roku spora czesc Hiszpanii i Portugalii wypozyczona z Hertza Zafira wlasnie z tym motorem. IMO jest zdecydowanie za slaby do malutkiej (aczkolwiek relatywnie ciezkiej - ponad 1500kg) Zafiry, co dopiero do Omegi.

Pomijam fakt, ze to tylko cztery cylindry (jak dla mnie - nie do przyjecia ), ale silnik jest po prostu slaby. Z drugiej strony jest naprawde oszczedny - Zafira spalala w granicach 7-8l/100km, a dlugotrwala jazda po autostradzie z pedalem docisnietym do podlogi (nie chciala przekroczyc 175kmh ) owocowala zawsze wynikami ponizej 10l (mierzylem spalanie na kazdym baku).

Reasumujac - idealny silnik... do taksowki. No, do napedzania wakacyjnego dupowozu dla 5 osob i ich bagazu tez ujdzie. Przynajmniej malo spalil...
  
 
Moja pali 7,5 teraz i około 6,5 latem, jesienią. Na dobrym paliwie odczuwalnie lepiej działa. Ja się spokojnie np. na obwodnicy Białobrzeg do 190 rozpędziłem, ale to prawda, że czasami mi brakuje mocy zdecydowanie.

Co do zafiry - żonka jeździ 1,8 16V i pali jej średnio 9,3 litra, a nóżkę ma niewiarygodnie lekką .

Pozdrawiam,
Michał
  
 
tez mam Omege z takim silnikiem, jako kierowca mlody stazem, ktory jezdzil wczesniej tylko E34 2.0i LPG i Audi 80 B3 1.8, to dla mnie autko ma wystarczajaco mocy, ale ja nie jestem wymagajacy

co do awaryjnosci, to poszla pompa wody, bo za bardzo przesadzilem jak sobie pojechalem na plac pozarzucac tyłem - i tak cale szczescie ze nie pekla glowica albo poszla uszczelka...

no i jeszcze kiedys mi sie zapalala co chwile pomaranczowa kontrolka silnika, auto stracilo sporo mocy, zaczelo wiecej spalac; diagnoza u jakiegos cinkiego mechanika byla, ze to zawór EGR, ale pojechalem do speca od diesli, zajrzal pod maske, nalozyl jakiś wężyk (od turbo chyba) na swoje miejsce, bo sie zsunal i auto naprawione za czteropak Tyskiego

przebiegu 20kkm od momentu zakupu w lipcu 2005
  
 
Mam taką omegę od maja ub.r. (r.prod.2000) Zrobiłem nią ponad 20 tys.km. i wymieniłem łącznik stabilizatora i silent bloki. Poza tym ok - trochę muli ale ja przesiadłem się z 250 konnej zawirusowanej laguny i był to mój świadomy wybór. Pokochałem to auto i tyle. Nie chipuje, głaszczę i woskuję....
Latem spalała mi w mieście (Wawa - korki) z klimą 7,5 l/100 km max. Teraz to ból - ok 8-9l/100 km. Myśle, że jest to wina zimy i atakującego checka - tryb awaryjny - (błąd p0400 - układ egr) jak odpuszczam nogę z gazu. Jak obciążam silnik nie pali się i jest ok. JEdni mówili, że to przepławka - wymieniona na nową, inni elektrozawór egr - wymieniony na nowy. Ponad 1 tys.pln. JEdni mówią, że zawór egr ok inni, że membrana dziurawa......Brak mi sił.
DO PSX - czy badałeś techem błąd? Czy masz namiar na tego speca, który za czteropak załatwił sprawę? Będę wdzięczny...Daj znać na priv lub post.
  
 
Cytat:
2006-01-30 21:34:14, kielkac pisze:
jak to obliczyles? nie bardzo mi chce sie w to wierzyc...



tylko co obliczyłem że tańsza czy tak samos ię zachowuje ?

Jeździłem scorpio 2,0 dohc 130 KM (po modyfikacjach gdyż normalnie ma 115 ale ja znalazłem jeszcze w nim te 15 KM) i porównanie mułowatości miałem tylko z tym autem ale myśle że w oplu 2 litrówka jest podobna różnica w głowicy. omega jest niceo lżejsza od forda i z z tąd dogania go mniejszą mocą scoprio bynajmniej mój ważył ponad 1800 kg i między tymi autami nie widze różnicy w przyśpieszeniu w prędkościach jest różnica omega nie poszła mi więcej niż 170 a scoprpio poszedł 180 na gazie oczywiście. a spalanie na trasie
scopio 9,5 litra gazu na 100 *2,11=20 zł
omega 5,5 litra ON na 100 *3,6=19,8

biorąc pod uwagę że dostepny jest olej napędowy z innych źródeł niż stacje paliw to można go kupić po 2,5 za litr tak więc jest tańszy

nie brałem pod uwagę instalacji gazowej która kosztuje 1800 zł?