Wysokie obroty nie zawsze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
opel astra f 1992 1,6 i 8v pelny wtrysk przebieg 106 tys

Dzieje sie cos takiego ze przy zapaleniu obroty sa dobre zazwyczaj lecz jak przejade z okolo 5 km to podskakuja do 1600 i sie tak utrzymuja bez wachan,wtedy moge zgasic silnik i zapalic na nowo ale to nie pomaga caly czas sa takie same wysokie{na gazie te same ojawy}
Swiece wymienione,silnik krokowy wyczyszczony

W czasie jazdy zdazylo sie to moze 2 razy ale zauwazyjem ze oswiecila sie kontrolka bledu na jakies 5 sekund i zgasla i znowu sie oswiecila i znowu zgasla a potem juz wszystko bylo ok

Czy moze to byc czujnik temperatury na bloku ze obroty tak skacza do gory i sie utzymuja.?????????
Temperatura wzrasta roznie ,czasami do 45 i nie idzie dalej,czasami do 80 i spada do 45 i tak sie uyrzymuje ,a znowu czasami wrasta do 90 spada szybko do 45 i sie tak utrzymuje na 45
Silnik jest taki sam cieply i reduktor oraz weze przy temperatuze 90 a pozniej 45 stopni jest taki sam goracy .
Ogrzewanie podaje takie same cieplo {mocno grzeje }przy temperaturze 90 a pozniej w 45 stopniach taki sam cieply nadmuch


  
 
Twoje objawy wskazują na zapowietrzanie się układu chłodzenia spowodowane najprawdopodobniej uszkodzoną uszczelką pod głowicą. Również skaczące obroty mogą być tego skutkiem.
  
 
Może TPS albo krokowy Pb siada - ten błyskający CHECK, trzeba by sprawdzić czy są jakieś błędy, może linka gazu się zacina miałem kiedyś takie zdarzenie...
  
 
Linka gazu sie nie zacina a krokowy czyscilem
Czy moze miec wplyw czujnik temperatury na silniku ?????

Dziekuje za odpowiedz
  
 
Może, ale wątpię by to on był winny, bo temperatura by Ci tak nie skakała, a czujnik od ECU i od wskaźnika to przeważnie dwa różne czujniki (wątpię by padły dwa jednocześnie). Sprawdź czy masz dostateczną ilość płynu i czy Ci go nie wywala zbiorniczkiem. Ostrożnie odkręć korek i zobacz czy nie ma "gejzera". Jak w zbiorniczku jest bardzo dużo bąbli powietrza, szczególnie jak przygazujesz, to na 99% uszczelka pod głowicą.
  
 
a regulacja gazu czy moze pomoc, spowodowac ze obroty przestana wzrastac

bo jak zalozylem gaz to po 2 miesiacach zauwazylem ze przewod ktory idzie z miksera do przepustnicy niebyl wogule przykrecony a nawet z jednej strony zszedl i byla luka 0.5 cm {bral lewe powietrze} czy moze pomoc regulacja gazu zeby obroty nie byly takie wysokie na benzynie i na gazie???

dziekuje za pomoc
  
 
Ursus, na Twoim miejscu zająłbym się najpierw tą skaczącą temperaturą, bo to może być poważniejszy problem. Jak to zaniedbasz to możesz już wcale nie pojechać bez wywalenia sporej kasy. Skacząca temperatura to nie jest normalny (wręcz bardzo niepokojący) objaw. Regulacja gazowni, jak Ci się zapowietrza układ chłodzenia, gdy jest zwalona uszczelka pod głowicą, nic nie pomoże pracy na benie, a jeśli nawet na gazie się uspokoi to na bardzo krótko.