MotoNews.pl
  

Obd II

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałem się dowiedzieć cy w moim samochodzie coś takiego jest, a jeśli tak to jak się do tego zabrać ?
silnik 1.4 rocznik 11/96
  
 
Nie ma.
  
 
Tak z ciekawości.

Co to jest obd II???
  
 
http://www.automex.pl/techinfo/obd/obdbasic.php
  
 
THX.

U mnie też tego nie ma
  
 
A ja mam OBD!! Jak coś mam nie tak z autem to nasłuchuje co w trawie piszczy, szybka diagnoza i ...Oj Będzie Drogo!!

  
 


Podola, nie przesadzajmy. Escorty drogie w naprawie nie są.

Pomyśl lepiej o biednym Ojcu Dyrektorze, ile jego musi kosztować choćby głupia wymiana paska rozrządu.


EOT
  
 
To był żarcik-kosmonaucik coby się wpasować w skrót literowy i nie miałem nic złego na myśli
  
 
Cytat:
2006-01-30 09:55:57, Podola pisze:
To był żarcik-kosmonaucik coby się wpasować w skrót literowy i nie miałem nic złego na myśli




Ofkors że żarcik. Bo cóż złego można powiedzię o escorcie? Nic

Dobra kończę spamowanie.
  
 
a tak z ciekawosci.. w ktorym roku zaczeli montowac do essich obd?? jesli wogole zaczeli...;]
  
 
podobno od 96 zaczęli dlatego pytam, bo nie mogę zlokalizować gniazda
  
 
a czy czasem OBD nie jest powiazane z EEC V??
  
 
Cytat:
2006-01-31 00:02:06, nook pisze:
podobno od 96 zaczęli dlatego pytam, bo nie mogę zlokalizować gniazda




Gniazdo OBD 16 pinowe masz we wnęce na nogi pasażera po prawej stronie.
Musisz mieć skaner do tego żeby zczytać kody
pzdr
  
 
Cytat:
2006-02-05 20:12:00, Magz pisze:
Gniazdo OBD 16 pinowe masz we wnęce na nogi pasażera po prawej stronie. Musisz mieć skaner do tego żeby zczytać kody pzdr


to żeby ostudzic wasz zapał i entuzjazm to troche napisze
OBD2 obowiązuje od roku 96, ale tylko w USA.
w europie w escortach dopiero sterowniki EEC V obsługiwały ten standard. Jest to standard J1850PWM.
to że posiadacie gniazdo OBD2 (montowane w Mk VII) to nie znaczy ze mozecie sie sie cieszyc z dobrodziejstw tego standardu.

Jesli masz silnik 1.3 endura E to masz EEC V i mozesz się cieszyć. Pozostałe miały dopiero montowane od momentu kiedy zainstalowali zegary elektroniczne(ok 09-1999r).
Pozostałe miały EEC IV i standard OBD1. Bardzo kosztowne fejsy i oprogramowanie, niejednokrotnie przewyzszajace swoja cene wartośc auta i to nawet dwu-trzy krotnie.

Jak sprawdzić który standard (OBD2 czy OBD1) jest obsługiwany, to wystarczy popatrzeć na to gniazdo 16-sto pinowe.

Jesli masz podłączone piny 2 i 10 to mozesz skakac do góry i się cieszyc , jesli podłączone są piny 3 i 11 to możesz tylko piwko na pocieszenie wypić.

pozostałe piny które sa podłączone to 4,5,7,16 i ewentualnie 13 ale tylko jesli są piny 2 i 10.

  
 
Dokładnie
Slawko świetnie to opisał.
Ale wyczytałem gdzieś że oprócz Endury
jeszcze jeden silnik 1.4 ma EEC V
a nook ma właśnie 1.4
no ale najłatwiej może sprawdzić jakie ma piny.

Cytat:
Pozostałe miały EEC IV i standard OBD1. Bardzo kosztowne fejsy i oprogramowanie, niejednokrotnie przewyzszajace swoja cene wartośc auta i to nawet dwu-trzy krotnie.


W wielu Escortach z EEC IV jest oprócz gniazda OBD2
jest drugie gniazdo z możliwością zczytania kodów błyskowych
( u mnie tak jest)
a to jest dużo tańsze więc nie jest jeszcze tak zle

pozdrowienia i szacuneczek

[ wiadomość edytowana przez: Magz dnia 2006-02-05 20:51:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: Magz dnia 2006-02-05 21:12:16 ]
  
 
Ten drugi silnik oprócz 1.3 Endury który ma EEC V
to 1.4i o oznaczeniu PTE F4 prod. od 1994 roku.
Ma ktoś może taki?
Ciekawe czy sie zgadza..

  
 
Cytat:
2006-02-07 19:39:09, Magz pisze:
Ten drugi silnik oprócz 1.3 Endury który ma EEC V to 1.4i o oznaczeniu PTE F4 prod. od 1994 roku. Ma ktoś może taki? Ciekawe czy sie zgadza..

nie sadzę aby ten silnik posiadał EEC V. chociażby z tego powodu, że standard OBD2 zaczął obowiązywać dopiero od 1996r i to w USA. W europie obowiązuje dopiero od 2000.


Cytat:
W wielu Escortach z EEC IV jest oprócz gniazda OBD2
jest drugie gniazdo z możliwością zczytania kodów błyskowych

Gdzie masz to gniazdo? i z którego roku masz auto?
  
 
Cytat:
nie sadzę aby ten silnik posiadał EEC V. chociażby z tego powodu, że standard OBD2 zaczął obowiązywać dopiero od 1996r i to w USA. W europie obowiązuje dopiero od 2000.




Przecież wiele silników fordowskich wyprodukowanych w połowie lat 90-tych ma EEC V m.in. 1.3 wspomniany wcześniej mimo że standard OBD2 obowiązuje w Europie dopiero od 2000 ( mam wykaz wszystkich silników na kompie ale to są skany i nie bardzo wiem jak to tu wkleić).


Ja mam rocznik 1995 a złącze jest na przy lewym amortyzatorze
  
 
Cytat:
2006-02-07 21:56:47, Magz pisze:
Przecież wiele silników fordowskich wyprodukowanych w połowie lat 90-tych ma EEC V m.in. 1.3 wspomniany wcześniej mimo że standard OBD2 obowiązuje w Europie dopiero od 2000 ( mam wykaz wszystkich silników na kompie ale to są skany i nie bardzo wiem jak to tu wkleić). Ja mam rocznik 1995 a złącze jest na przy lewym amortyzatorze


to u mnie nie ma.
A co do tych wykazów, to mój tez powinien miec EEC V a niestety nie ma(komp nie podmieniany).
  
 
Według tych wykazów tylko 1.3 JJA/J4C
i wspomniany już 1.4 ma EEC V (z modeli Escort)
Masz któryś z tych silników?

[ wiadomość edytowana przez: Magz dnia 2006-02-07 22:56:58 ]