Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2004-05-16 22:13:59 Jak wiadomo Polonez ma wieksza mase od Fiata 125 o ponad 100kg moje pytanie to : ktore podzespoly poldka sa ciezsze od podzespolow Fiaciora ? |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2004-05-16 22:22:31 buda hmmm ,a co w budzie jest ciezsze?drzwi ,blotniki,szyby,a moze poldek ma grubsza blache? |
Nabauab Miłośnik FSO ![]() Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2004-05-16 22:29:19 Jest ciut dłuższy,szerszy w koncu,masywniejszy,porównaj grubość słupków jednego i drugiego.
Co do blachy nie sądzę,żeby była grubsza,w koncu ta sama fabryka,tłoczone pewnie z tych samych arkuszy blachy. Mechanika to to samo,lub prawie to samo,zwłaszcza w ostatnich rocznikach DF. Może też np większa powierzchnia szyb i inne tego typu rzeczy. |
![]() Ronaldo Miłośnik FSO Polonez Atu+ 1.4GTI ... Poznań | 2004-05-16 22:36:16 Chyba już wszystko zostało powiedziane...
Chodzi głównie chyba o to, że poldek jest hatchbag, czyli ma więcej przetłoczeń i różnych blach które trzymają to wszystko do "kupy", a fiat to wkońcu sedan więc klapa tylna to tylko kawał blachy ![]() |
Nabauab Miłośnik FSO ![]() Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2004-05-16 23:02:45 A tak przy okazji,w Borewiczach była poprzeczka za kanapą no i oczywiście tylny pas.Czy po usunięciu tych elementów zastosowano inne wzmocnienia.Czy po prostu Borewicze miały dużo sztywniejszą budę z tyłu? |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2004-05-16 23:05:19 mi poldek wazy 1180 bez baku z pustym LPG
borewicze mialy rowniez blaszane polki z tylu , tam gdzie sa glosniki w Caro juz to gylo z twozywa |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2004-05-16 23:31:10 Poldek jest cięzszy bo jest przede wszystkim zdecydowanie bezpieczniejszy od DF-a. Składają się na to następujące elementy: poprzeczna belka pod deską w kabinie usztywniająca cały przód kabiny pasażerskiej, każde drzwi posiadają od 1978 roku szynę wzmacniającą w kształcie ceownika z wywiniętymi rantami ma zewnątrz biegnącą wzdłuż na wysokości podłokietnika (nie jakieś tam gówniane rurki, którymi zachłystują się od paru lat wiodące wytwórnie samochodowe ![]() ![]() ![]() |
![]() -DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-05-16 23:42:37 Miałem kiedyś okazję wiechać swoim polonezem na wage( w baku paliwa było ok.1/2 a gaz pełny zbiornik) i ważył bez kilku kg prawie 1300 kg ![]() ![]() |
![]() Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2004-05-17 00:10:52 Plus w wersji Caro waży 1117 kg, dane z wyciągu z homologacji auta. W Plusie belka do której przymocowana jest kolumna kierownicza jest wykonana z blachy o wiele cieńszej niż ta co jest w DF`ie, ale zastanawiające w tym przypadku jest to ze DF nie miał wspomagania i miał węższe laczki a blacha była grubsza, plus ma laki 185 i wspomaganie co daje duze przeciązenia na kolumne kierowniczą i blacha jest cieniutka, normalnie tak ze mam już tam podspawane bo niestety ale pękło. To takie moje 5 groszy jeśli chodzi o zmiany w podwoziu. Wagi Fiata nie znam i nie powiem wam który jest lżejszy, może ktoś zapoda ciężar DF`a to sie okaze dokłądnie o ile jest on lżejszy od Poldka. |
![]() Mugen Miłośnik FSO BMW E-36 320,3i/byla ... Szczecin | 2004-05-17 00:15:40 Wedlug danych producenta z 91 roku (mowa o DFie z silnikiem 1.5)masa samochodu gotowego wynosila 1020 kg, natomiast masa samochodu gotowego DFa kombi wynosi 1065kg, a Poldek z 91(przejsciowka) wazy 1140kg.
Pozdrowionka. [ wiadomość edytowana przez: Mugen dnia 2004-05-17 00:31:44 ] |
![]() M-U-S-T-A-N-G Miłośnik FSO BMW E32 Kraków | 2004-05-17 00:43:58 Mnie dzisiaj to zdjecie niezle zaskoczylo!!!
![]() A swoja droga zolciutki borewicz bardzo mi sie podoba.. ![]() [ wiadomość edytowana przez: MUSTANG dnia 2004-05-17 00:45:20 ] |
Nabauab Miłośnik FSO ![]() Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2004-05-17 09:55:44 Widać tu,jak dobrze jest pomyślana strefa kontrolowanego zgniotu w PN.Ciekaw jestem,czy w latach 70 w fazie projektowania FSO,czy też FIAT robiły crash testy Poloneza. W koncu bezpieczenstwo nie zależy tylko od masyi,jakieś takie testy musiały być,zwłaszcza,że wyprzedzał on pod tym względem swoją epokę o wiele lat.. |
Atek W202 Ostrów wlkp | 2004-05-17 12:25:25 Kaszel tez ma strefe zgniotu do silnika ![]() |
Cyneq Miłośnik FSO Wrocław | 2004-05-17 14:03:51 Jeeeezuuu... co to było to drugie??
Nie chciałbym tam siedzieć z tyłu. Wie ktoś ile one jechały? |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-05-17 14:12:28 Nadwozie Poloneza oparte bylo na konstrukcji tzw. "samochodu bezpiecznego" opracowanego przez Fiata. Samochod pod wzgledem bezpeiczenstwa biernego wyprzedzal swoja epoke o dziesieciolecie. Polonez to lekko odchudzona metamorfoza tego nadwozia - wiec dlaczego jest bezpieczny nie ma sie co dziwic.
Bezpieczne nadwozie musi wiecej wazyc - ot i cala tajmnica. Przy okazji - zawsze mowiono, ze Polonez taki ciezki i do d... . Wspolczesne samochody klasy B, czyli Corsa, Polo, Punto waza tyle co Polonez ![]() Nowoczesne samochody klasy Poloneza waza dzis ok. 1200-1300 kg. Bezieczenstwo po prostu wazy... Adamus |
![]() Maciek_938 Bydgoszcz | 2004-05-17 14:26:25 Faktem jest, że pierwsze Poldki ważyły znacznie więcej niż sugeorwane 1150kg. Kumpel kiedyś ważył Borewicza i masa wyszła większa o 100kg od tej, która była w dowodzie. Niestety nie znam szczegółów tego pomiaru, jednak on nie miał LPG. Kiedyś na TVN Turbo w jakimś programie o tuningu gościu odchudzał NSU Prince. Po opróżnieniu wnętrza z niepotrzebnych siedzeń itp. wymienił szyby na pleksy co ponoć dało bardzo dużo. Podobny zabieg w Poldku może przynieść również wymierne efekty, ale pewnie nikomu nie będzie się chciało w coś takiego inwestować. Jak już piszemy o masie Poldka to porównajmy ją z masą aut z lat 80'tych, a także nowszych i tak np:
1.VW Golf II 1.6 benzynowy, 5 drzwi - 890kg 2.VW Golf III 1.6 benzynowy, 5 drzwi - 1030kg 3.VW Passat II 1.6 benzynowy, 5 drzwi - 985kg 4.VW Passat III 1.8 benzynowy, 4 drzwi - 1125kg 5.Peugeot 405 1.6/1.9 GL/GR benzynowy, 4 drzwi - 1020/1040kg 6.Daewoo Lanos 1.6SX, 5 drzwi - 1020kg 7.Ford Focus 1.6 16V, 5 drzwi - 1075kg 8.Skoda Felicia 1.6 (VW), 5 drzwi - 965kg 9.Toyota Corolla VII 1.6 16V, 5 drzwi - 1060kg 10.Honda Civic VI 1.4iS, 5 drzwi - 1075kg Porównywałem tutaj auta tej samej klasy (wyjątek Skoda Felicia) o zbliżonej pojemności silnika. Jak widać Polonez jest tutaj zdecydowanym faworytem, nawet w przypadku aut nowszych. Pozdrawiam |
![]() SPAjK Miłośnik FSO ![]() Wziuut 2 ... | 2004-05-17 16:13:36
w fiacie tez jest ta belka pod deską |
![]() SPAjK Miłośnik FSO ![]() Wziuut 2 ... | 2004-05-17 16:55:53
ten poldek ma zeza.... buehehehe |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2004-05-17 17:07:35
Mimo wszystko w poldku jest ona zdecydowanie bardziej rozbudowana i grubsza. |