MotoNews.pl
  

Masa poldka i fiaciora roznice

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak wiadomo Polonez ma wieksza mase od Fiata 125 o ponad 100kg moje pytanie to : ktore podzespoly poldka sa ciezsze od podzespolow Fiaciora ?
  
 
Cytat:
2004-05-16 22:13:59, Atek pisze:
Jak wiadomo Polonez ma wieksza mase od Fiata 125 o ponad 100kg moje pytanie to : ktore podzespoly poldka sa ciezsze od podzespolow Fiaciora ?


Buda
  
 
buda hmmm ,a co w budzie jest ciezsze?drzwi ,blotniki,szyby,a moze poldek ma grubsza blache?
  
 
Jest ciut dłuższy,szerszy w koncu,masywniejszy,porównaj grubość słupków jednego i drugiego.
Co do blachy nie sądzę,żeby była grubsza,w koncu ta sama fabryka,tłoczone pewnie z tych samych arkuszy blachy.
Mechanika to to samo,lub prawie to samo,zwłaszcza w ostatnich rocznikach DF.
Może też np większa powierzchnia szyb i inne tego typu rzeczy.
  
 
Chyba już wszystko zostało powiedziane...
Chodzi głównie chyba o to, że poldek jest hatchbag, czyli ma więcej przetłoczeń i różnych blach które trzymają to wszystko do "kupy", a fiat to wkońcu sedan więc klapa tylna to tylko kawał blachy
  
 
A tak przy okazji,w Borewiczach była poprzeczka za kanapą no i oczywiście tylny pas.Czy po usunięciu tych elementów zastosowano inne wzmocnienia.Czy po prostu Borewicze miały dużo sztywniejszą budę z tyłu?
  
 
mi poldek wazy 1180 bez baku z pustym LPG
borewicze mialy rowniez blaszane polki z tylu , tam gdzie sa glosniki w Caro juz to gylo z twozywa
  
 
Poldek jest cięzszy bo jest przede wszystkim zdecydowanie bezpieczniejszy od DF-a. Składają się na to następujące elementy: poprzeczna belka pod deską w kabinie usztywniająca cały przód kabiny pasażerskiej, każde drzwi posiadają od 1978 roku szynę wzmacniającą w kształcie ceownika z wywiniętymi rantami ma zewnątrz biegnącą wzdłuż na wysokości podłokietnika (nie jakieś tam gówniane rurki, którymi zachłystują się od paru lat wiodące wytwórnie samochodowe ), ponadto Borewicz miał dodatkowo mocno rozbudowany pas przedni z zamknietą belką pomiędzy podłużnicami. Niestety już w Caro zostało to mocno odchudzone a w Plusach koreańce tak to naszym kazali pocienić, że zdarzają się przypadki pękania blachy od spodu i puszczają zgrzewy mocujące wsporniki drążków reakcyjnych. Zdarza się to szczególnie w pierwszych partiach plusów z 1997 roku co stwierdziłem naocznie u kolegi. U mnie w Caro Plus z 1998 na razie jest OK a mam już 70 kkm. Wracając do tematu wagi, borewicze miały w zderzakach profil metalowy który też swoje ważył i czynił z nich rodzaj czołgu w starciu z innymi autami. W stosunku do DF-a więcej jest też powierzchni przeszklonych a szkło też waży. Nie robiłem porówniań ale ciekaw jestem może ktryś z kolegów wie o ile poldek schódł przez te 24 lata?
  
 
Miałem kiedyś okazję wiechać swoim polonezem na wage( w baku paliwa było ok.1/2 a gaz pełny zbiornik) i ważył bez kilku kg prawie 1300 kg . Wg. mnie to za dużo jak na poloneza atu plusa. Waga na pewno bła sprawna. ale dlaczego aż tyle ??
  
 
Plus w wersji Caro waży 1117 kg, dane z wyciągu z homologacji auta. W Plusie belka do której przymocowana jest kolumna kierownicza jest wykonana z blachy o wiele cieńszej niż ta co jest w DF`ie, ale zastanawiające w tym przypadku jest to ze DF nie miał wspomagania i miał węższe laczki a blacha była grubsza, plus ma laki 185 i wspomaganie co daje duze przeciązenia na kolumne kierowniczą i blacha jest cieniutka, normalnie tak ze mam już tam podspawane bo niestety ale pękło. To takie moje 5 groszy jeśli chodzi o zmiany w podwoziu. Wagi Fiata nie znam i nie powiem wam który jest lżejszy, może ktoś zapoda ciężar DF`a to sie okaze dokłądnie o ile jest on lżejszy od Poldka.
  
 
Wedlug danych producenta z 91 roku (mowa o DFie z silnikiem 1.5)masa samochodu gotowego wynosila 1020 kg, natomiast masa samochodu gotowego DFa kombi wynosi 1065kg, a Poldek z 91(przejsciowka) wazy 1140kg.
Pozdrowionka.



[ wiadomość edytowana przez: Mugen dnia 2004-05-17 00:31:44 ]
  
 
Mnie dzisiaj to zdjecie niezle zaskoczylo!!!

A swoja droga zolciutki borewicz bardzo mi sie podoba.. pozdroowka

[ wiadomość edytowana przez: MUSTANG dnia 2004-05-17 00:45:20 ]
  
 
Widać tu,jak dobrze jest pomyślana strefa kontrolowanego zgniotu w PN.Ciekaw jestem,czy w latach 70 w fazie projektowania FSO,czy też FIAT robiły crash testy Poloneza. W koncu bezpieczenstwo nie zależy tylko od masyi,jakieś takie testy musiały być,zwłaszcza,że wyprzedzał on pod tym względem swoją epokę o wiele lat..
  
 
Kaszel tez ma strefe zgniotu do silnika
  
 
Jeeeezuuu... co to było to drugie??
Nie chciałbym tam siedzieć z tyłu.
Wie ktoś ile one jechały?
  
 
Nadwozie Poloneza oparte bylo na konstrukcji tzw. "samochodu bezpiecznego" opracowanego przez Fiata. Samochod pod wzgledem bezpeiczenstwa biernego wyprzedzal swoja epoke o dziesieciolecie. Polonez to lekko odchudzona metamorfoza tego nadwozia - wiec dlaczego jest bezpieczny nie ma sie co dziwic.
Bezpieczne nadwozie musi wiecej wazyc - ot i cala tajmnica.

Przy okazji - zawsze mowiono, ze Polonez taki ciezki i do d... . Wspolczesne samochody klasy B, czyli Corsa, Polo, Punto waza tyle co Polonez
Nowoczesne samochody klasy Poloneza waza dzis ok. 1200-1300 kg. Bezieczenstwo po prostu wazy...

Adamus
  
 
Faktem jest, że pierwsze Poldki ważyły znacznie więcej niż sugeorwane 1150kg. Kumpel kiedyś ważył Borewicza i masa wyszła większa o 100kg od tej, która była w dowodzie. Niestety nie znam szczegółów tego pomiaru, jednak on nie miał LPG. Kiedyś na TVN Turbo w jakimś programie o tuningu gościu odchudzał NSU Prince. Po opróżnieniu wnętrza z niepotrzebnych siedzeń itp. wymienił szyby na pleksy co ponoć dało bardzo dużo. Podobny zabieg w Poldku może przynieść również wymierne efekty, ale pewnie nikomu nie będzie się chciało w coś takiego inwestować. Jak już piszemy o masie Poldka to porównajmy ją z masą aut z lat 80'tych, a także nowszych i tak np:
1.VW Golf II 1.6 benzynowy, 5 drzwi - 890kg
2.VW Golf III 1.6 benzynowy, 5 drzwi - 1030kg
3.VW Passat II 1.6 benzynowy, 5 drzwi - 985kg
4.VW Passat III 1.8 benzynowy, 4 drzwi - 1125kg
5.Peugeot 405 1.6/1.9 GL/GR benzynowy, 4 drzwi - 1020/1040kg
6.Daewoo Lanos 1.6SX, 5 drzwi - 1020kg
7.Ford Focus 1.6 16V, 5 drzwi - 1075kg
8.Skoda Felicia 1.6 (VW), 5 drzwi - 965kg
9.Toyota Corolla VII 1.6 16V, 5 drzwi - 1060kg
10.Honda Civic VI 1.4iS, 5 drzwi - 1075kg

Porównywałem tutaj auta tej samej klasy (wyjątek Skoda Felicia) o zbliżonej pojemności silnika. Jak widać Polonez jest tutaj zdecydowanym faworytem, nawet w przypadku aut nowszych.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-05-16 23:31:10, predki pisze:
Poldek jest cięzszy bo jest przede wszystkim zdecydowanie bezpieczniejszy od DF-a. Składają się na to następujące elementy: poprzeczna belka pod deską w kabinie usztywniająca cały przód kabiny pasażerskiej...



w fiacie tez jest ta belka pod deską
  
 
Cytat:
2004-05-17 00:43:58, MUSTANG pisze:
Mnie dzisiaj to zdjecie niezle zaskoczylo!!!

A swoja droga zolciutki borewicz bardzo mi sie podoba.. pozdroowka

[ wiadomość edytowana przez: MUSTANG dnia 2004-05-17 00:45:20 ]



ten poldek ma zeza.... buehehehe
  
 
Cytat:
2004-05-17 16:13:36, SPAjK pisze:
Cytat:
2004-05-16 23:31:10, predki pisze:
Poldek jest cięzszy bo jest przede wszystkim zdecydowanie bezpieczniejszy od DF-a. Składają się na to następujące elementy: poprzeczna belka pod deską w kabinie usztywniająca cały przód kabiny pasażerskiej...



w fiacie tez jest ta belka pod deską



Mimo wszystko w poldku jest ona zdecydowanie bardziej rozbudowana i grubsza.