| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RKRmann Esiek XR3i okolice Krosna | 2006-01-31 17:23:20 CZEŚĆ
..wiem że na pewno powinienem podmienić przepustnice i kompa z mocnejszej wersi 130 KM....moje pytanie dotyczy przepływomioerza : czy w obu wersiach Zetykaczy , słabszej i mocniejszej są takie same ? ..czy ewentualnie zastosować przepływki z Modeo 2 litry ? drugie pytanie : wiem że samo wpięcie ECU z RS2000 na miejsce fabrycznego kompa w zetecu jest możliwe - taka sama kość - czy w klubie ktoś już pomyka na takim patencie ?..jakieś ewentualne spostrzeżenia ? trzecie pytanie : czy jest różnica we wtryskach, regulatorze ciśnienia na listwie i pompie paliwa w obu w/w rozwiązaniach ?( ZETEC-RS2000) B.Dziękuje za podpowiedzi - POZDRAWIAM
[ wiadomość edytowana przez: RKRmann dnia 2006-02-01 10:55:53 ] |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2006-01-31 17:51:01 no ciekawe |
RKRmann Esiek XR3i okolice Krosna | 2006-02-04 01:26:50 ..nie można by gada inaczej pomostkować ..?
Mapsensora A2A mam ....jednak bym sie troche przycisnął z tym ECU ...może dało by rade go przygotować pod instalacje z Zetykacza... |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2006-02-04 17:34:21 Elementarne kwestie - schematy uproszczone sterowania silnikiem w XR i RS, oba w pdfach. Dla porównania.
Engine management XR3 Engine management RS |
RKRmann Esiek XR3i okolice Krosna | 2006-02-04 22:53:36
B.Dziękuje - miła lekturka na niedziele .. |
VinCe Sympatyk FEFK Audi RS4 B5 Warszawa | 2006-02-04 23:04:37 no albo na koniec soboty ja zaraz zaczynam się z tym zapoznawać ![]() |
dr_Killer (S) FORD MUSTANG Oleśnica/Dąbrowa | 2006-02-05 08:53:42 A ja się tak spytam bo za bardzo się jeszcze na tym nie znam
na allegro koleś sprzedaje coś takiego KLIK!!! do escorta pewnie też ma i czy by nie dało się np. od kogoś z auta o mocniejszym chipu skopiować wszystkie parametry na kompa i potem na swojego chipa przerzucić A i czy takim zestawem dało by się pomieszać w parametrach czy to mapy się nazywa by pozmieniać dawki paliwa powietrza, tak jak to robią profesjonalne firm. sory zapomniałem linka dodać teraz pewnie będzie wszystko jasne [ wiadomość edytowana przez: dr_Killer dnia 2006-02-05 13:57:06 ] |
dr_Killer (S) FORD MUSTANG Oleśnica/Dąbrowa | 2006-02-05 13:54:53
nie chodzi mi o ogłupienie kompa opornikiem, tylko Interfejs do CHIP-Tuningu wyżej poprawiłem co trzeba |
VinCe Sympatyk FEFK Audi RS4 B5 Warszawa | 2006-02-05 14:16:35
oo.. od razu lepiej ![]() |
![]() maly_smok escort mkVI / VV T4 ... poznań | 2006-02-05 14:28:11 tym interfejsem nic nie zrobisz, poszukaj piggy box'ow, badz czegos podobnego np:
OMEX600 a do poczytania tyle ze w enlish co prawda mazda=probe:
Modyfikacje!!! [ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2006-02-05 14:33:03 ] [ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2006-02-05 14:34:41 ] |
![]() maly_smok escort mkVI / VV T4 ... poznań | 2006-02-05 14:39:23 no wrescie znalazlem wiedzialem ze gdzies jest PIGGY:
PIGGY |
matadorRS Opel Omega Wrocław | 2006-02-05 23:03:12 Strona o Tuningu ZETECów coprawda w wersi UK ale zawsze cos Ja polecam za zabranie sie pierw do wymiany walkow z mondika 2.0 16V. Pozniej przepustnice i na koncu wtryski chodz gdzies ktos zklubowiczy twierdzil ze wtryskiwaczy nie trzeba zmieniac ![]() |
RKRmann Esiek XR3i okolice Krosna | 2006-02-06 14:56:24
..dziękuje za linka......jasna sprawa że wałki to ważny element i wcale o nich nie zapomniałem ....początkowo chciałem się jednak ograniczyć to szybkiej podmiany fabrycznych zabawek....co by kosztów wielkich nie robić ( mam przepustnice od 130 KM wersi i kompa z RSa )......a wałki od Mondzia to z 250-300 zł + pasek ( a niedawno był zmieniany pasek i wszystkie rolki ! ) Nie wiem jak w Eśku ..ale podobne checa już trenowałem na innych przykładach ....owszem, silnik kręcił się wyżej....ale obcinało dół.....o ile ma sie drugie auto do poszalenia na weekend - jasna sprawa że super rozwiązanie...ale jeśli temat dotyczy auta "codziennego" to już nieco inaczej wygląda... Zabawa jest fajna ...ale trzeba liczyć siły na zamiary...no i koszty ! Więc co by na temat było : KTO Z KLUBOWICZÓW POMYKA NA ZETYKACZU 1800 Z PODMIENIONYMI WAŁKAMI OD MONDEO 2 LITRY 16 V ? proszę o opinie, zachowanie auta, ewentualne pomiary czasów lub mocy
....z góry B.Dziękuje i POZDRAWIAM |
matadorRS Opel Omega Wrocław | 2006-02-06 23:02:53 1. Walki do Mondika 100zł sztuka czyli 200zł
2. Pasek moze zostac stary. Przeciez nie trzeba odrazu wymieniac przy zdejmowaniu
3. Przepuistnice załow i pochwal sie rezultatami Dobrze by bylo sprawdzic osiagi przynajmniej na Gtechu
4. Z tego co wiem to NIKT nie smiga na walkach od Mondika. Jak cos daj znac co i jak bo sam jestem ciekaw i niewiem czy na wakacje nie bede nic grzebal w silniku ![]() |
dr_Killer (S) FORD MUSTANG Oleśnica/Dąbrowa | 2006-02-07 17:19:28 fajny silnicze T U ! !
a ma ktoś dane czasów otwarcia zaworów, wałków z mondzia 2.0 i esiego tak dla porównania według mnie do takich eksperymentów ze zmianą wałków powinno się mieć regulowane kółka rozrządu by to idealnie chodziło, bo nieraz wałek może być nawet oryginalny sportowy a chodzi..... ale po kombinowaniu kątem chodzi super na jakiejś amerykańskiej stonce czytałem że do seryjnego focusa 2.0 władowali profesjonalne regulowane kółka rozrządu AEM i tyko wydech o 4st chyba przyspieszyli co prawda nie było podanych danych z hamowni, ale po przejechaniu byli bardzo zaskoczeni zmianami a jeszcze jedno, chyba u Świątka czytałem że po zmianie wałka seryjnego na inny w samochodach z wtryskiem jest często konieczna zmiana chipa, najlepiej zestrojonego pod ten silnik dla zapewnienia równomiernej pracy na biegu jałowym. Jest to prawda? |
matadorRS Opel Omega Wrocław | 2006-02-07 22:40:42
Zalezy jakie waleczki sie zalozy. Na troche podkreconych nie trzeba. Przy mocniej "podkreconych" jest to konieczke. Autko wtedy nie smiga na wolnych obrotach wogle. A nawet wiecej nie ma wogle mocy na niskich obrotach zaczyna sie taki silnik "rozkrecac" przy 4tys obrotow. A tak wracajac do tematu majac regulacje na kolach rozrzadu na seryjnych walkach mozna wycisnac pare kmow w gornych partich obrotow. Robi sie wtedy tzw. "fazy porzedmuchu współotwarcia zaworow' Polega to na tym ze jesli sie otwieraja zawory dolotowe to zawory wydechowe sa jeszcze lekko nie domkniete i tworza takie podcisnienie ktore napedza zasysanie z dolotu. Tak to mniej wiecej wyglada z tego co pamietam. |