Porównanie 1.5 DOHC i 1.8 SOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie: jestem zainteresowany kupnem Espero na gaz i nie wiem do końca na którą wersję silnikową się zdecydować. Interesuje mnie wszystko, Ich spalanie, osiągi, elastyczność, wady, zalety, różnice, itp..
Proszę o odpowiedź ponieważ nie wiem na jaki model się zdecydować.
  
 
Cytat:
2006-01-30 12:53:49, fafan pisze:
Mam takie pytanie: jestem zainteresowany kupnem Espero na gaz i nie wiem do końca na którą wersję silnikową się zdecydować. Interesuje mnie wszystko, Ich spalanie, osiągi, elastyczność, wady, zalety, różnice, itp.. Proszę o odpowiedź ponieważ nie wiem na jaki model się zdecydować.



wybierając między 1,5 i 1,8 wybrałbym... 2,0
  
 
Cytat:
2006-01-30 13:55:10, Robert_S pisze:
wybierając między 1,5 i 1,8 wybrałbym... 2,0


JA to miałem napisac
  
 
Cytat:
2006-01-30 12:53:49, fafan pisze:
Mam takie pytanie: jestem zainteresowany kupnem Espero na gaz i nie wiem do końca na którą wersję silnikową się zdecydować. Interesuje mnie wszystko, Ich spalanie, osiągi, elastyczność, wady, zalety, różnice, itp.. Proszę o odpowiedź ponieważ nie wiem na jaki model się zdecydować.



Ja kupując ponownie espero rozejrzałbym się za 1.8 albo 2.0.
Jak kupowałem swojego esperaka nie wiedziałem jeszcze nic o tych autach, a mój 1.5 był od znajomego, więc brałem, co było.
Nie był zły, ale większe silniki dają więcej frajdy podczas jazdy, a koszty utrzymania sa porównywalne (może i mniejsze - vide np. wymiana rozrządu czy termostatu).
Poza tym - choć to nie jest regułą - 1.8 i 2.0 są lepiej wyposażone.
Pozdr. P.
  
 
Dobrze w takim razie będę się zastanawiał między 1.8 i 2.0 ale jakie są (jak już wiem subtelne ) różnice i dane techniczne między tymi dwoma silnikami?
  
 
Cytat:
2006-01-30 14:28:20, fafan pisze:
Dobrze w takim razie będę się zastanawiał między 1.8 i 2.0 ale jakie są (jak już wiem subtelne ) różnice i dane techniczne między tymi dwoma silnikami?



zalety 2.0 w porównaniu z 1.8:
- gwarantowane kompletne wyposażenie - abs, klima, poduszka - w 1.8 niekoniecznie
- nieco wyższa moc silnika
- niższe spalanie
- lepiej zestopniowana skrzynia biegów - obroty silnika są niższe = niższy hałas,
wady:
- wyższe stawki ubezpieczenia,
- 1.8 sprzedawano nawet w 2000 roku, 2.0 zdaje się przestali w 98, wiec jeśli chcesz jak najmłodszego to muszisz wziąść 1.8 (ale egzemplarze z końca produkcji nie mają wyposażenia opcjonalnego - klimy, absu i poduszki)

Brałbym zdecydowanie silnik 2.0

  
 
Silnik 1,5 jest nowocześniejszy,ale jak każdy 16V potrzebuje wysokich obrotów.Natomiast 1.8 i 2.0 mają moment w zakresie 2600-3000 obr.co pozwala jeździć w niższym zakresie obrotów. Poza tym 8 zaworowce szczycą się rodowodem GM i są BEZKOLIZYJNE,czego nie można powiedzieć o 1,5. W silniku 1,8 i 2,0 występuje np. napinacz paska alternatora, czego nie ma w 1,5,gdzie naciąg reguluje się śrubką. Wyposażenie jest zazwyczaj bogatsze,ale nie jest to regułą,zwłaszcza w młodszych rocznikach,czyli 97 w górę
  
 
Cytat:
2006-01-30 14:41:40, zalmed pisze:
Silnik 1,5 jest nowocześniejszy,ale jak każdy 16V potrzebuje wysokich obrotów.Natomiast 1.8 i 2.0 mają moment w zakresie 2600-3000 obr.co pozwala jeździć w niższym zakresie obrotów. Poza tym 8 zaworowce szczycą się rodowodem GM i są BEZKOLIZYJNE,czego nie można powiedzieć o 1,5. W silniku 1,8 i 2,0 występuje np. napinacz paska alternatora, czego nie ma w 1,5,gdzie naciąg reguluje się śrubką. Wyposażenie jest zazwyczaj bogatsze,ale nie jest to regułą,zwłaszcza w młodszych rocznikach,czyli 97 w górę


1.5 nowocześniej - o.k., tylko co z tego...?
Gdyby palił zdecydowanie mniej i był np. mocniejszy, to taki argument ma sens. A tak ma minimalnie słabsze osiagi niż np. 1.8, podobnie pali - więc co z tej nowoczesności...?
Też ma rodowód GM.
Pozdr. P.
  
 
2.0 albo 1.8


przy czym znaleźć 2.0 jest ciężej niż 1.8

pozdro
  
 
Cytat:
2006-01-30 14:54:56, pyrekcb pisze:
1.5 nowocześniej - o.k., tylko co z tego...? Gdyby palił zdecydowanie mniej i był np. mocniejszy, to taki argument ma sens. A tak ma minimalnie słabsze osiagi niż np. 1.8, podobnie pali - więc co z tej nowoczesności...?



Ej, mów za siebie

Gdybym teraz wybierał to wybrałbym wszystko, albo nic... Czyli albo 2,0 albo 1,5 - wybór byłby rozstrzygnięty stanem technicznym Powoli zaczynam się zastanawiać czy nie szukać jakiegoś Esperaka dla Caroline
  
 
Kup takiego który nie ma śladów korozji, bo silnik przy ródej to pikuś.
  
 
Cytat:
2006-01-30 23:14:19, ZieMa pisze:
Kup takiego który nie ma śladów korozji, bo silnik przy ródej to pikuś.

eeetam..no sorry...ale o ile z przerdzewialy drzwiami mozna jezdzic o tyle z zajezdzonym silnikiem jest duzo trudniej

no litosci..ja wiem ze nie jestem spcejalnym esteta ale wg mnie kryterium wyjsciowe kupna samochodu..to stan techniczny..a dopiero potem ladny lakier..no chyba ze kolega w ogole chce kupic samochod po to glownie zeby laski rwac..ale to raczej pomylil marki

co z tego ze drzwi rdzewieja..czasy kiedy kupowalo sie samochod 10 letni na nastepne 10 lat juz raczej minely...a jak kolega kupi samochod na rok czy dwa..to chyba mu sie od rdzy w tym czasie nie rozsypie..a i wiele nawartosci tez juz nie straci
  
 
Cytat:
eeetam..no sorry...ale o ile z przerdzewialy drzwiami mozna jezdzic o tyle z zajezdzonym silnikiem jest duzo trudniej



Z przerdzewiałymi podłużnicami i super silniczkiem też da się jeździć. Tylko remont silnika w porównaniu do remontu blach jest nie porównywalnie tańszy. Jak blachy zaczną lecieć to powstrzymanie tego procesu jest bardzo trudne. Jak samochód ma jeszcze zawiłą przeszłość i zostawia 4 ślady i kilogramy szpachli która jak mróz przyciśnie to zaczyna odpadać. A silnik, można kupić używke i przełożyć w całości.


  
 
Cytat:
2006-01-30 20:56:05, DeeJay pisze:
Ej, mów za siebie



No przecież mówię za siebie....
A za kogo niby mam mówić...
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-01-30 20:56:05, DeeJay pisze:
... Powoli zaczynam się zastanawiać czy nie szukać jakiegoś Esperaka dla Caroline



Wstrzymaj się chwilę to będziesz miał szansę nabyć mojego


Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Ofertę poproszę na priva
Tylko pamiętaj po ile stoją

[ wiadomość edytowana przez: DeeJay dnia 2006-01-31 14:57:41 ]
  
 
Cytat:
2006-01-31 14:57:12, DeeJay pisze:
Ofertę poproszę na priva Tylko pamiętaj po ile stoją



Nie "po ile stoją",
tylko "Panie, a na Słomczynie, to..."
  
 
Cytat:
2006-01-30 14:54:56, pyrekcb pisze:
1.5 nowocześniej - o.k., tylko co z tego...? Gdyby palił zdecydowanie mniej i był np. mocniejszy, to taki argument ma sens. A tak ma minimalnie słabsze osiagi niż np. 1.8, podobnie pali - więc co z tej nowoczesności...? Też ma rodowód GM. Pozdr. P.


Tu się nie zgodzę, wcale 1.8 pali jednak znacząco więcej niż 1.5 16V.
Jeśli zależy komuś na małym spalaniu - to 1.5 ma sens.
  
 
Cytat:
2006-02-02 10:47:07, jcichonj pisze:
Tu się nie zgodzę, wcale 1.8 pali jednak znacząco więcej niż 1.5 16V. Jeśli zależy komuś na małym spalaniu - to 1.5 ma sens.

ktore 1.5?? moje np pali 13.5-14L lpg a to ze bartka kiedys tam podobno palil 8L to anomalia..te samochody niezaleznie od silnika pala jak chca..spalanie zalezy bardziej od konkretnego egzemplarza niz od wersji silnikowej
  
 
A mi pali dychę przy jeździe mieszanej... 50 km na maksa. 50 spokojnie... Beka...


W sobotę auto będzie na hamowni.

Zobaczymy ile ma na gazie, a ile na PB... Różnica w jeździe jest duża... Wczoraj wieczorem palił kapcia na PB jak głupi...