Spzęgło sprężarki klimy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właściciele książek o Espero pomóżcie. Czy możecie mi sprawdzić czy sprzęgło sprężarki klimy da się regulować i czy da się to zrobić na własną rękę. Mam objaw taki, że po włączeniu klimy jest pięknie, a po wyłączenu pod maską słychać metaliczne dzwonienie. Po srawdzeniu okazało się że tarcza sprz. kl. nie odchodzi od koła pasowego z paskiem na wystarczającą odległość i dzwoni. Po paru minutach milknie. Pomocy, bo jak się zrobi cieplej to chyba tylko na klimie będę musiał jeździć.
  
 
Niestety, posiadanie książki nie załatwia wszystkiego
Co prawda, mamy tam rozdział na temat klimatyzacji ale są to takie ogólne wiadomości m.in. zasada działania, budowa sprężarki, itp. Brak jest jakichkolwiek opisów usterek
Jedyna nadzieja, że ktoś miał podobny problem i podzieli się informacjami na Forum
  
 
Spróbuj odkręcić sprzęgło i podłożyć cieniutką podkładeczkę, powinna powiększyć się szczelina(aby nie za dużo-musi się sprzęgać).Sprawdź też czy tarcza nie jest spaczona bo wtedy to już większy problem.Pozdrawiam.
  
 
Dzięki. Jeszcze się będzie trzeba nagimnastykować bo dojście kijowe, ale dzięki.
  
 
Jak coś wykombinujesz to daj znać - u mnie w/w objaw pojawił się dopiero 2 razy na przestrzeni 1,5 roku, ale nie czruje się - objaw napewno bedzie się powtarzał coraz częściej.
  
 
No problema. Jak się zrobi b.ciepło to mnie to napewno wyprowadzi z równowagi i się złapię za robotę . Dam znać.
  
 
No wiec tak miałem dokładnie ten sam problem 3 lata temu i dało się naprawić.!!! procedura jaką powinieneś wykonać to wymiana docisku zewnętrznego sprzegła klimy tak ci powie każdy spec od klimy koszt jakieś 200zł... Ale oczywiście jesteśmy w polsce wiec istnieje też polski sposób naprawy tego elementu za FREE.!!!! no i jak oczywiście z takiego skorzystałem...

Powodem dzwonienia jest wygięcie sie 3 spręzystych blaszek odcigających talerz sprzegłowy.
Nalerzy zdiąć docisk sprzegło i tu uwaga do tego trzeba urzyć ściągacza podobnego jak do magneta w motorowerze kto miał Komarka wiec oco biega.. z kąd go zdobyć niemam pojecia mi to zrobił klimatyk w warsztacie... potem trzeba roznitować uw felerne blaszki wyklepać lub odwrócić i zanitować spowrotem po takiej operacji docisk śmiga jak nowy i dzieki bogu umnie już 3 lata chodzi bez najmniejszych klopotów i nic nie dzwoni.!!

Mi to zrobiła fachura u Sobanka (warsztat w Chorzowie) zapłaciłem wtedy 50zł teraz warsztat prowadzi córka wiec pewnie bedzie kasować jak porąbana..
  
 
Nooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Toś błysną. A masz jakiś tam namiar na tą laskę u Sobanka? Gdzie to to? Przynajmniej zapytam ile się dziewczyna za taki numerek ceni !
  
 
No masz:

Auto Sobanek. Mechanika pojazdowa
(0-32) 245 37 28
41-500 Chorzów, 3 Maja 157

Ale jak znam życie to powie ci że oni takich żeczy nierobią, mi nato wtedy mechanik powiedział że nie daje gwarancji że to będzie dobrze ale jak narazie jest a 3 latka mineły.!

  
 
BYŁEM U SOBANKA. Gość który Ci to robił już tam nie pracuje, ale dostałem namiar na niego:Katowice, Agnieszki 11 (przedłużenie dębowej).Byłem tam dziś, ale po wstępnych ustaleniach telefonicznych już wiedziałem że taki tam nigdy nie pracował, jednak miałem się powołać na córkę Sobanka. OPINIA : mam sobie kupić WD40 popryskać, częściej jeździć na klimie, tarczy sprzęgłowej się nic nie stanie bo to gruba stal (widziałem), [ jak mam za dużo kasy to mi to mogą zrobić ]. Gdyby się nie uspokoiło za jakiś czas to mogę przyjechać. Niezłe JAJA i już nic z tego nie wiem. Jedni chcą mi wymieniać sprężarkę, inni regenerować, jeszcze inni nabijać klimę , sami fachowcy............
A tak na marginesie, nabicie klimy, (olej i barwnik ) - 180 zł, a u Sobanka ponad 200 zł.
  
 
Podsumowując temat : Psiknołem WD 40 i jakimś tam odrdzewiaczem i pomogło. Zaoszczędziłem kupe kasy. Pozdrowienia dla wszystkich.
  
 
A tak z ciekawości. Czy ta klima w naszych (w tym wypadku waszych, bo ja jej nie posiadam) złomach jest taka usterkowa? Ojciec w też wiekowym aucie- megane (97 rocznik) tylko czynnik wymienia i tyle.
  
 
Nie tyle awaryjna , ale w moim przypadku mało używana W tym roku się poprawię
  
 
Ja swoiją uzywałem często i gęsto i nic - szlag trafił ... Mam nadzieję że WD40 pomoże ...
  
 
A co dzwoni? Mnie to się pojawia od czasu do czasu , ale w końcu rozbiorę i zobaczę o co chodzi bo nie bardzo wierzę że tak szybko rdzewieje.
  
 
dzwoni, łajza
tak jak Adminek napisał, to te pierońskie blaszki. Tylko nie bedę tego rozbierać bo nie mam pojęcia jak to potem zanituję ? przesmaruję tawotem i obaczym Jak dotąd nie miałem czasu tym się zająć ...
  
 
Swiszczy mi to sprzeglo klimy, ale dopiero teraz pojebałem. Mówie sobie naprawie to... i tu jest mój opiś:

- zdiołem pasek napedzajacy sprężarke
- odkęciłem śrube 13 z oski sprężarki
- wkeciłem sciągacz od komarka
- kręce zeby to zeszło a tu nagle ch.. zerwała sie śruba w sciągaczu

i w tej sytuacji nic nie naprwiłem tylko jeszcze zjebałem,

czy top sprzegło klimatyzacji jest przykręcone tylko tą śrubą 13 ???

Zna ktoś teraz sposób jak wykrecić ten sciągacz bo on jest teraz tak napręcony że nie da sie go ruszyć...

Pojechał bym do jakiegoś zakładu od klimatyzacji ale po moich doświadczeniachz mechanikami mam dość... ostatnio jak byłem na naprawie klimy zapomnieli ma nalać spowrotem płynu do chłodnicy i dowiedzialem sie o tym dopiero po 2 km - szczęście że nic sie nie stało

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Oj Witia Witai ,,,,,

Jesli jest napreżony to dobrze mam nadzieje ze wystarczy aaa poslugiwanie sie ściągaczem nniepolega na wkrecaniu go na chama.

wez mlotek taki 0,5kg i poklup po sciagaczu i przyjdze to jest storzek a ściąga sie go wkrecajac sciagacz i klupiac wtedy praktycznie powinno leciutko spaść.

dja znac jak poszlo.
  
 
własnie o to chodzi że nie kręciłem na chama, keciłem z taką samą siła i sam nawet nie poczułem iedy śruba sie ukreciła,
obstukałem go młotkiem ale nic to nie pomogła, no zobacze jeszcze poprubuje

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Co prawda wątek już dość stary ale może komuś się przyda ta informacja.
U mnie padło przede wszystkim łożysko. Wiem że jest problem ze znalezieniem kogoś kto to zrobi bez bzdurnych propozycji wyjmowania sprężarki, napełniania układu i takich tam.
Dlatego wszystkim z okolic Sosnowca polecam zakład braci Cybulskich. Bardzo fajne i rzetelne chłopaki. Uwinęli się z robotą w 2,5h łącznie z wycieczką po łożysko.
Najdroższe było właśnie ono 85zł . Poza tym za robotę wzięli cos około 50zł nie wiem dokładnie bo potem ustawiałem jeszcze zapłon. W każdym razie cała operacja wyniosła 150zł (łozysko,wymiana, regulacja zapłonu). Zakład mają w Będzinie za dworcem. Jeśli ktoś będzie zainteresowany wybraniem się do nich to chętnie wytłumaczę jak tam dojechać. Ulicy w tej chwili nie pamiętam więc w razie czego jestem dostępny na GG:266964.
Pozdrawiam