Mam za bogato ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nissan Almera 1.4 wielopunktowy wtrysk
Gaz 2gen: Zavoli+Bingo-S
Programem KME zczytałem wskazania :

typ lambda 0-1V
PWA 105
krokowy pracuje na 95
i przy przyśpieszaniu wzrasta do ok 120 i wraca do 95
na 2000,3000,4000,5000 obr/min krokowy wraca do 95
ustawienia
min otwarcie jałowy -10
max otwarcie jałowy +10
min duze obciazenie -40
max duze obiazenie +40

Punkt przełączania na Gas 10 st C
Lambda przy 14 st C silnika pokazuje 0,7 dla gazu
przy 50 st C Lambda pokazuje już 0,84 dla gazu.

Na benie Lambda pokazuje 0,94

a rura wydechowa czarna !

czas opoznienia czytania sondy lambda 5sek
emulacja 0.25sek

Mam wrażenie że jest za bogato ustawiona bena...ale nie jestem pewien...proszę o poradę.
Poza czarną rurą wszystko jest OK.
Oleju nie bierze ,płyn w normie...auto smiga jak trzeba.
Przebieg 90k w tym gaz 20k.

GasBoy




[ wiadomość edytowana przez: GasBoy dnia 2006-02-09 16:15:02 ]
  
 
A ja podejrzewam, że ECU nałapał błędów i jeździsz na "serwisie". Zmień emulację lambdy na masa. Zresetuj ECU (odłącz aku na minutę, dwie). Odpal niech się zagrzeje na benie (nie ruszaj pedału przyspieszenia). Zgaś, odpal ponownie i dopiero wtedy sprawdź lambdę na benie. Jak na benie będzie ok. tj. w okolicach 0,58V, przełącz na LPG i sprawdź. Jak sonda na LPG dalej będzie miała powyżej 0,6V to Masz za bogato. Jeśli również na benie będzie powyżej 0,7V to szukaj przyczyny w układzie benzynowym (np. lejący wtrysk, przycięty krokowy, czujnik temp. itp)
  
 
mam pytanie o czym piszesz - czy 0,7 to wartość współczynnika lambda, czy 0,7 to 0,7V czyli napięcie na lambdzie?
  
 
Wiciu to jest napięcie zczytane z prgramu KME...czyli jest w voltach.

Co ma dać zmiana emulacji lambdy na (masa) i czy ma tak już zostac?

GasBoy
  
 
GasBoy, otóż zmiana emulacji ma wyeliminować możliwość łapania błędu przez ECU, który może powodować właśnie takie szopki jak u Ciebie.
Niedawno Kamil_H założył wątek nt. ustawiania emulacji lambdy, ale niestety nikt jeszcze nie dał jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jak ustawiać tą cholerną emulację, albo nikt nie wie, albo swoją wiedzą nie bardzo chce się dzielić, bo muszę przyznać, że z moich obserwacji wynika, iż prawidłowe ustawienie czasów emulacji wymaga albo jakiegoś obszernego katalogu, albo solidnej wiedzy praktycznej. Dlatego, że w różnych autach ECU różnie "czytają" lambdę, sztuka polega na tym by odstępy między stanem wysokim i niskim nie nakładały się dokładnie na odstępy czasowe między pomiarami, bo w takim wypadku ECU może np. czytać cały czas stan wysoki. Natomiast zmiana emulacji na masa powoduje zarejestrowanie błędu, który nie ma aż takiego znaczenia i nie powoduje większych szkód. Przynajmniej tak jest u mnie. Na innych forach ludzie też zalecają ustawianie na "masa" albo "odłączona", żeby wyeliminować problemy. Niestety to półśrodek aczkolwiek skuteczny.
Jestem przekonany, że odpowiednie ustawienie czasów emulacji załatwiłoby sprawę, pytanie: jakie one są dla danego ECU?
  
 
Zrobiłem tak jak radziłeś i efekt nastepujący:
Po niby resecie (odpiecie akumulatora na 2 min)ponownie go właczyłem, zapłon i rozrusznik i bez gazu...praca jałowa najpierw pracuje labda na 0.4V i w ciągu 40sek rosnie do 0.99V i nierowna praca silnika... zgasiłem i właczyłem jeszcze raz
i to samo. Więc wybieram emulacja sondy na "przebieg" to napiecie na lambdzie rosnie bardzo powoli ale docelowo i tak trafia w okolice 0.94v na benzynie, a na gazie nic sie nie zmienia wartosc na jalowym to 0.84V.

Rece opadają.
GasBoy

[ wiadomość edytowana przez: GasBoy dnia 2006-02-10 17:21:08 ]
  
 
Słuchaj, a czy napięcie na lambdzie skacze góra/dól czy jest w zasadzie stałe i tylko rośnie do pewnego momentu. Bo jeśli się ustala na jakiejś maksymalnej wartości to albo jest solidnie za bogato, albo zwyczajnie lambda powiedziała "papa". Z tym resetem ECU może być tak, że niestety odpięcie aku może nie dać oczekiwanego rezultatu. Nie wiem jak to jest w Nissanach, w oplach resetuje, ale np. w punto już trzeba podpinać kompa. Być może u Ciebie też trzeba wykasować błędy za pomocą kompa .
Aha i jeszcze jedno, jesteś pewien, że u Ciebie jest lambda jednowoltowa?
  
 
Napiecie skacze gora doł z tendencją do przebywania na gorze(bogato).Prace sondy widac dobrze podczas hamowania silnikiem wtedy działa cut-off i sonda pokazuje ubogo. Sonda jest 0-1V na 100%. Cóż, pewnie w nissanach trzeba sie przypiąć do kompa by coś skasować...najdziwniejsze jest to ze auto przeszło przeglad i nikt nic nie zauważył...ale coś z tym trzeba zrobić bo wykreciłem swieczki i też są okopcone.

Pozdrawiam
GasBoy