Problem z brakiem wolnych obrotów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sorry ze zawracam d.... znow z obrotami silnika , ale mam problem z wolnymi obrotami praktycznie to z ich brakiem i nie wiem co robic : hyundai lantra 1.6 16v 92 r bylem u mechanika podlaczyl pod komputer i nic , nie ma bledow , samochod na zimnym silniku na ssaniu ma ok. 1200 obr. jak sie rozgrzeje to nie ma wolnych obrotow " gasnie " czy silniczek krokowy to cos co mnie doprowadza do szalenstwa ? Co mogo jeszcze zrobic na wlasna reke , nie chce zabardzo jechac do innych mechanikow bo zazwyczaj cos popsuja , i nie wiedza co jest .Pozdrawiam i pomocy chlopaki

jak sprawdzic silniczek krokowy czy on wogule dziala ( bo moze wyczyscic to nie wszystko

[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2006-02-10 22:46:51 ]
  
 
Przytrzymaj silniczek ręką , ktoś drugi niech przekręci stacyjkę .Powinien drżeć ,a nawet cicho mruczeć.
  
 
dziki sprawdze jeszcze dzis
  
 
Moze to się przyda że, jeżeli na ssaniu ma 1200 obrotów to troche mało, ja mam ten sam silonik i na ssaniu wchodzi na 1800
  
 
cos tam pomajstrowalem i dziala mm nadzieje ze bedzie ok. na jakis czas , ale moze wie ktos do czego jest czujnik z jednym kabelkiem na przepusnicy tam gdzie linka od gazu jest , wyglada to tak jak by to bylo do regulowania obrotow , ale tam jest jakis czujnik , nie mam zdjecia niestety . To tak przy okazji
  
 
ten czujnik to tps czyli czujnik położenia przepustnicy. Niezbędny do sterowania komputerem silnika czy to benzynowym czy lpg
  
 
chodzi mi o ten czujnik z jednym kabelkiem ten o ktorym ty mowisz ma wiecej , tamten jest po drogiej strony przepustnicy czyli od sciany grodziwej jezeli sie myle to popraw mnie i sorry . jak sie nie zrozumielismy to postaram sie zdjecie wkleic jak bede mail chwilke wonego czasu . Dzieki za info
  
 
Czujnik zamknięcia przepustnicy. Przegazuj troszkę, odepnij go (ale ie gaś silnika), znowu przegazuj. powinna być zmiana w opadaniu obrotów, jeśli nie ma to znaczy, że coś nie działa dobrze.
  
 
jak odepniesz kabelek od czujnika o którym mówisz to będziesz miał efekt mocnego szarpania po zdjęciu nogi z gazu, szczególnie jak motor jest nierozgrzany.

w Twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia omomierzem czujnika temp., który jest w obudowie termostatu ("dwukabelkowy" )
  
 
A moze by tak wyczyscic przepustnice.....