Czujnik położenia wału korbowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie, gdzie znajduje się czujnik położenia wału korbowego i jak on wygląda, w silniku 1.8 16V
  
 
Czujnik ten jest zaraz za silnikiem wentylatora chłodnicy, po lewej stronie obudowy sprzęgła, w połowie wysokości silnika, dochodzi do niego jeden 3mm przewód.
Co do kształtu jest to walec o średnicy 10mm długi na 40mm, na zewnątrz jednak wystaje tylko czesc do podłaczenia przewodu, ma kształt prostokątny 10x15mm. Z boku znajduje się śruba TORX 40 ktąrą jest ten czujnik przykręcony.
Jutro wieczorem ewentualnie podesle zdjęcia.
  
 
Ja ma taki w e-RS-ie i jest nie podłączony nie wiem czemu już w takim stanie kupiłem. czy to zle jak to jest nie podłączone ??czy oznacza to duze problemy np. spadek mocy albo cos innego co moze spowodować brak jego podłączenia.
???
  
 
Jeżeli czujnik wąłu korbowego nie podłączony ess nie bedzie chodził
  
 
Cytat:
2005-10-11 22:13:09, Darek pisze:
Jeżeli czujnik wąłu korbowego nie podłączony ess nie bedzie chodził


jak ma nie chodzic jak chodzi


[ wiadomość edytowana przez: Kijarasz dnia 2005-10-11 22:25:16 ]
  
 
W moim tylko zasniedziała kostka łącząca czujnik położenia wału i już nie zapalił
  
 
Cytat:
2005-10-11 22:17:24, Kijarasz pisze:
jak ma nie chodzic jak chodzi


To widocznie mówicie o dwoch róznych czujnikach.
Tak jak napisał Darek...Jeżeli czujnik wału korbowego nie jest podłączony ess nie bedzie chodził !!

  
 
Nawiązując do tematu czujnika położenia i prędkości wału korbowego chciałem zapytać: Czy tan czujnik może mieć wpływ na to że mój Ess nie chce czasami odpalać na rozruszniku. Tzn. na pycha to starczy mi 1m (zapchnę go na równym sam) i zapali a na rozrusznik zero reakcji - kręci i kręci aż śmierdzi paliwo i nic. Jak zapalę na pycha i zgasze to bierze na rozrusznik od kopa. A czujnik faz rozrządu? Sam już nie wiem! Pomóżcie!
  
 
Miałem podobny problem i rozwiazałem go czyszcząc dokladnie kostki wychodzące z niego a jest ich aż dwie. Jedna zaraz przy czujniku a nastepna przy wiązce elektrycznej w okolicach dmuchawy
  
 
Czy to jest ta druga złączka?

  
 
Wygląda na to ze tak
  
 
A może wiecie gdzie jest czujnik faz rozrządu?
  
 
Wiemy ale nie w 1.4
też tak miałem... szedłem tropem czujnika położenia wału, byłem nawet skłonny go kupić...., ale postanowiłem go pomierzyć (omomierzem)i u ojca wyszła zbliżona wartość a jego odpala od kopa więc stwierdziłem że to jednak nie czujnik i skończyło się na czyszczeniu wtyczek i o dziwo nie chcę siać herezji ale radykalna zmiana nastąpiła po wyczyszczeniu 2 wtyczek (może to zbieg okoliczności) od kondensatora-tego nad cewką zapłonową i czujnika jakiegoś(?) przy wtryskiwaczu 4 cylindra Widać tą wtyczkę na twoim zdjęciu wychodzi z głowicy i ma kolor brązowy jeśli dobrze widzę
Na razie odpala odpukać w niemalowane.... puk puk
  
 
tak jest w cvh - ten z numerem 13


[ wiadomość edytowana przez: slawas1 dnia 2005-10-12 10:07:38 ]
  
 
Odświerze post ponieważ pojawiły się nowe okoliczności i wątpliwości.
Korzystałem z wyszukiwarki i znalazłem kilka sprzecznych info na temat czujnika faz rozrządu. Przede wszystkim chciałbym żeby mi ktoś wyjaśnił jaka jest różnica między czujnikiem "położenia i prędkości wału korbowego" a czujnikiem "faz rozrządu". I czy oba te czujniki wystepują w moim silniku. Przypomnę 1,4i (wielopunkt).
Niech mnie ktoś również oświeci za co te czujniki są odpowiedzialne bo mam już takiego młyna że głowa mi pęka. Przez tą pogode (chyba) wszystko mi się sypie w moim Escorcie.
Akumulator, alternator, wtryskiwacze, teraz jeszcze nie chce jechać. Wpadnę w depresję albo wepchnę go do rzeki!
  
 
Mam pytanie czy w silniku CVH CFI 1,4 występują owe czujniki o których mowa? i jakie mogą mieć one znaczenie dla prawidłowej pracy silnika...dokłanie mam problemy ze spadkami mocy i przyspieszaniem...samochód muli się i więcej robi hałasu obrotami niż rzeczywiście przyspiesza...???
  
 
Cytat:
2006-02-10 20:50:03, edis4 pisze:
Mam pytanie czy w silniku CVH CFI 1,4 występują owe czujniki o których mowa? i jakie mogą mieć one znaczenie dla prawidłowej pracy silnika...dokłanie mam problemy ze spadkami mocy i przyspieszaniem...samochód muli się i więcej robi hałasu obrotami niż rzeczywiście przyspiesza...???



Witaj w klubie!
Z tą jednak różnica że u mnie ta niedogodność znika po przejechaniu 500-1000m. Silnik zachowuje się tak samo na LPG jak i na benzynie, bez względu na którym biegu jade, na postoju również. Kiedy przytrzymuje silnik na pewnych obrotach (nie mam zegara) pracuje bardzo niestabilnie i nie może się wkręcić na obroty. Jeśli wciskam pedał głębiej zaczyna strzelać na obu paliwach. Jeśli zaś potrzymam go tak przez kilkanaście sekund coś puszcza (nagle) i już jest OK. Tak samo zachowuje się w czasie jazdy. Jak go przytrzymam na obrotach to w pewnym momencie coś się poddaje i auto wyrywa do przodu jak bym miał NITRO (a nie mam ). Czy za to jest odpowiedzialny zapłon, czyli pojawia się w nieodpowiednim momencie? I idac dalej tym tropem czujnik położenia wału, czy wałka rozrządu?
Do edis4 - Przynajmniej u mnie występują oba te czujniki fizycznie, choć np. książka WKŁ nie wspomina nic o czujniku wałka rozrządu dla silnika 8V (dla 16V jest). Przy czym trzeba wiedzieć że wersja Escorta z silnikiem 1,4i była dość krótką serią na dodatek przejściową i przyglądając się silnikowi 16V można znaleźć wiele elementów z niego zaczerpniętych. Na pewno bliżej silnikowi 1,4i do zeteca niż do starszych wersji 8V.
  
 
No widze że to jest temat tabu...
  
 
No właśnie...dla CVH CFI wiem, że istotne są czujniki:

- czujnik położenia przepustnicy,
- czujnik temp. zasysanego powietrza,
- sonda lambda,
- czujnik prędkości jazdy (ten w skrzyni biegów)

Pytanie czy to już wszystkie czujki dla prawidłowego funkcjonowania układu monowtryskowego...pomijam oczywiście tak podstawowe rzeczy jak wtryskiwacz, świece itp...
w odniesieniu do moich problemów ze spadkami mocy silnika...

  
 
..czyżby temat został wyczerpany?