MotoNews.pl
  

Czyjnki temperatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc mam pytanie w sobote było dosyc ciepło zrobiłem swoim essim ponad 100km i wskaznik temp nie podniusł sie wogole czy to normalne czy moze poszedł czujik jak tak do gdzie go zlokalizowac 1.6 16v 93 r
  
 
Cytat:
2006-02-22 21:57:31, krakus69 pisze:
czesc mam pytanie w sobote było dosyc ciepło zrobiłem swoim essim ponad 100km i wskaznik temp nie podniusł sie wogole czy to normalne czy moze poszedł czujik jak tak do gdzie go zlokalizowac 1.6 16v 93 r



a mzoe termostat?
  
 
czujnik podający sygnał do wskaźnika na desce powinien być w obudowie termostatu ale od spodu...od góry jest czujnik podający temp do kompa.
  
 
Czujnik temp o którym rozmawiamy jest w przedniej części obudowy termostatu. Patrząc od przodu na dolna część termostatu zobaczymy taki kapturek gumowy z jednym przewodem, założony właśnie na czujnik.
  
 
Nie chcę zakładać oddzielnego wątku dlatego pytam w tym.
Jak "nisko" zatrzymuje się wam wskazówka od wskaźnika temperatury (MK7) po wyłączeniu silnika, u mnie jest ok 5 mm ponizej czarnego pola. Czy aby nie za nisko ? a moze tak ma byc, pytam bo przy obecnych temperaturach, nawet powyzej 0 stopni C, wskazówka nie ustawia sie do pionu.
  
 
Cytat:
2006-02-23 19:20:27, jerico pisze:
Nie chcę zakładać oddzielnego wątku dlatego pytam w tym. Jak "nisko" zatrzymuje się wam wskazówka od wskaźnika temperatury (MK7) po wyłączeniu silnika, u mnie jest ok 5 mm ponizej czarnego pola. Czy aby nie za nisko ? a moze tak ma byc, pytam bo przy obecnych temperaturach, nawet powyzej 0 stopni C, wskazówka nie ustawia sie do pionu.



Dokładnie tak się zatrzymuje poniżej czarnego pola w MK 7 i to jest normalne.
A jeśli sie nie podnosi w czasie jazdy to pewnie czujnik albo termostat.
Ja do niedawna miałem to samo i wymieniłem termostat
i teraz wskazówka zatrzymuje sie mniej więcej na środku skali
i ani drgnie praktycznie
DG pozdrawia Wojkowice

[ wiadomość edytowana przez: Magz dnia 2006-02-24 07:41:57 ]
  
 
ja miałem tak, że wskazówka po dłuzszym czasia stania w korku powolutku przechodzila białe pole i ledwie ledwie wchodziła na NORMAL. Wystarczylo trochę pojechać i znowu spadała. Czujnik działal bo coś tam pokazywało. W srodku z nawiewów leciało ciepłe powietrze choć nie za mocno... Wczoraj własnie zmieniłem termostat Wskazówka po 5 minutach jest prawie na środku skali i delikatni porusza się miedzy literami R i M, a z nawiewów leci GORĄCE powietrze, rewelacja termostat był cały czas otwarty i cały czas działał duży obieg.

Pozdrawiam!

[ wiadomość edytowana przez: dawidGd dnia 2006-02-24 08:37:56 ]
  
 
A czym jeszcze objawia sie uszkodzony termostat poza tym, że wskazówka ani drgnie? Bo mi właśnie wskazówka na desce rozdzielczej jest cały czas na samym dole i chyba od miesiąca jak mam essiego to ze dwa razy zadziałała. Ale z nawiewów leci takie powietrze jak powinno... czyli ciepłe Więc to tylko czujnik?
  
 
Cytat:
2006-02-22 22:10:19, GrzEE pisze:
Czujnik temp o którym rozmawiamy jest w przedniej części obudowy termostatu. Patrząc od przodu na dolna część termostatu zobaczymy taki kapturek gumowy z jednym przewodem, założony właśnie na czujnik.



w zetecu czujnik ten ma dwa przewodu i prostokątną wtyczkę
  
 
creon, jeśli wskazówka leży i nawet nie drgnie, to szybciej bym obstawiał czujnik/wskażnik. U mnie wskazówka sie poruszała, tyle że baaaardzo powoli, i nigdy nie udało jej się dojśc do środka skali (wcześniej układ zostawał schłodzony podczas jazdy). Jeśli piszesz, że 2 razy Ci zadziałała to może kwestia jakiś styków... Achc, a swoją drogą ja też myślalem, że dmucha ciepłe powietrze, dopiero teraz po wymianie termostatu wiem co to znaczy ciepłe (czytaj. gorące) powietrze z nawiewów, dzisiaj w Gdańskiu -9, a ja po 10 minutach mam saune w aucie
  
 
tez jestem po wymianie termostatu i tez wiem ze teraz z kratek leci gorace powietrze a termostat wymieniony na oryginal motorcrafta 92 stopnie wskozowka stoi teraz poziomo (MK5 i 6)a przed wymiana ledwo wychodzila poza biale pole
  
 
Mi na poczatku wskazowka podnosila sie normalnie, wentylator w lecie zalaczal sie zwykle gdzies nieco za polowa (tj. miedzy m - a). Potem wogole przestala sie podnosic za biale pole. Wymienilem czujnik na nieorginalny i jest OK. Tylko teraz jest albo inaczej wyskalowany bo wentylator zalacza mi sie przy samoym koncu skali (tj tuz przed czerwonym polem). Bylem u mechanika bo myslalem ze moze termostat mi padl albo tym razem czujnik wentylatora. Podlaczyli mi auto do kompa i "zagotowali" - wyniki byly takie ze czujnik pokazuje OK bo wentylator w Zetecach zalacza sie dopiero w 105 stopniach C, troche mnie to zdziwilo ale chyba sie znaja. A to ze poprzedni czujnik pokazywal nieco mniej gdy zalaczal sie wentylator wynikalo raczej z tego ze juz wtedy ponoc falszowal...
  
 
Cytat:
2006-02-24 07:36:33, Magz pisze:
... DG pozdrawia Wojkowice [ wiadomość edytowana przez: Magz dnia 2006-02-24 07:41:57 ]



Wojkowice pozdrawiają DG