Oryginalne felgi 15" - różne do 2.0 i 2.6?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Felgi jak na fotkach w profilu, 'szprychowe' - czy taki wzór był też w 2.6 i czy były one jakoś inaczej wyprofilowane?

Tydzień temu montowaliśmy zaciski i tarcze 296mm od Omegi 2.6 - zimówki na stalowych 15" felgach weszły bez problemu, po założeniu alusów na przód blokują się koła i nie można ruszyć

edit:
znalazłem kilka wątków w temacie, ale w sumie konkretów brak :|
tutaj napisane jest że np. 2.6 też ma ET33, ale i tak nie każda felga wchodzi...
Czy ten wzór 'szprychowych' felg był robiony z różnymi ET?
Pozostaje chyba poszukać takich felg od 2.6 albo 3.0 i zamienić



[ wiadomość edytowana przez: zork dnia 2006-03-11 16:39:03 ]
  
 
A stare tarcze były 296 czy 286
  
 
Seryjnie w omedzie z c20ne są tarcze o średnicy 258mm, założone są zaciski i tarcze z 2.6 o średnicy 296mm

Felgi mają oznaczenie j5x15 ET33 tak więc niby ok, ale i tak chyba trzeba szukać takich które jeździły w omedze 2.6+?
  
 
Cytat:
2006-03-11 19:31:09, zork pisze:
Felgi mają oznaczenie j5x15 ET33


I tu zdaje się masz problem 5 calowe felgi powinny być 6,5 cala
  
 
heh,

sprawdź długość szpilek w alusach - jak sa za długie,
będziesz miał właśnie takie objawy
inne powinny być do alu i inne do stalówek...
jak trafiłem - stawiasz browar

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-03-11 19:43:05, robert1x pisze:
I tu zdaje się masz problem 5 calowe felgi powinny być 6,5 cala



?
znaczy węższe powinny być szersze?
  
 
Cytat:
2006-03-11 19:45:56, 7gsi pisze:
inne powinny być do alu i inne do stalówek.


To alusy moje chyba są przyspawane
  
 
Możliwe że jednak powinny być szersze, ET33 przy szerokości 5 cali będzie inne niż przy szerokości 6,5 cala...
C30SE mają felgi 7Jx15...
Trzeba chyba będzie poszukać szerszych felg, i to raczej kompletu - pomijając walory estetyczne, nie powinno się mieć na przedniej osi felg szerszych niż na tylnej?

Auto przez zmianą hamulcy jeździło w sezonie letnim na alusach, założone są zimówki na stalówkach, po zmianie hamulcy na stalówkach wsio ok, przy próbie założenia alufelg koła się blokują (szpilki na których w sezonie letnim omega jeździła na alu).

  
 
A stalówki jaki mają rozmiar
  
 
Witam

Tak sie składa że jestem w trakcie renowacji alu felg i mam je przed sobą.

Może to w czymś pomoże, oto fotka oryginalnej "szprychówki" GM z c20ne

]felga[/URL]

7Jx15
ET33

[ wiadomość edytowana przez: Adrian_M dnia 2006-03-12 13:08:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: Adrian_M dnia 2006-03-12 13:08:59 ]
  
 
dziwna sprawa, ale moje szprychówki od C20NE pasują do C26NE a obecnie nawet do C30SE...
  
 
Cytat:
2006-03-12 13:55:43, Mlody_Omega pisze:
dziwna sprawa, ale moje szprychówki od C20NE pasują do C26NE a obecnie nawet do C30SE...


Ja też Młody dowolnie przekładałem felgi z c20ne do c26ne,ale nigdy nie zwracałem uwagi na szerokość felgi.Widocznie występowały dwie szerokości tych samych felg w omegach.
  
 
OK, zamieszanie wprowadziłem

alusy są jednak J7x15" - czyli takie szerokie jakie powinny być.
Jestem we Wrocławiu, mój ojciec jeździ omegą w Kaliszu - z założeniem alufelg narazie się nie pali, w przyszły weekend zrobimy jednak test sugerowany przez 7gsi - tarcze od 2,6 są grubsze od 2.0 i przez to długość szpilek może być już nieodpowiednia
  
 
no to hop - po dalszych rozmowach - felgi są porysowane od środka przez zaciski

2 opcje: są jednak różnie ukształtowane wnętrza felg
źle zamontowane zaciski (opcja raczej wątpliwa)

Macie jakieś pomysły?
Jutro ojciec jedzie na szrot porównać felgi z "dawcy" hamulcy z naszymi...
  
 
Cytat:
2006-03-12 21:53:05, zork pisze:
felgi są porysowane od środka przez zaciski



czyli obecnie masz źle dobrane ET felgi - albo za małe w stosunku do nowych tarcz obręcze kół

pamiętasz?
Cytat:
Jak nie szoruje o el. zawieszenia lub zacisk - naprawde stawiam na zbyt długie szpilki.


Cytat:
PS. jeśli koło ma zbyt duże ET i wpada za daleko "do środka", nie musisz zmieniać felg - wystarczy dorobić / kupić tzw dystanse. W ten sposób skorygujesz ET, pamiętaj sprawdzić, czy po założeniu dystansów szpilka wkręca się na co najmniej kilka obrotów.

  
 
7gsi, pamiętam...
Tylko chorobnie ciekaw jestem dlaczego SEBA-OMEGA i Mlody_Omega nie mieli żadnych problemów przekładając swoje felgi o identycznym wzorze z c20ne do c26 oraz c30?

Oznaczenia raczej takie same, ET33...
na szybko przeglądając allegro nie znalazłem felg w tym wzorze o et innym niż 33.
Stalówki na których teraz jeździ auto mają oznaczenia 6J ET33 M2, więc są węższe...
  
 
większa tarcza, większy zacisk... może miałeś szczęście trafić na części z omy po tuningu ukł hamulcowego
a tak serio, bez obejrzenia na miejscu więcej chyba nie wymyślę.
ewidentnie coś tu nie gra. Jeśli stalówka 6J15 ET33 jest OK a szersza alu 7J15 ET33 wpada już za głęboko - trzeba dać mniejsze (niższe) ET.

odgrzebałem stare spec-katalogi ze szczegółowymi danymi dla warsztatów oponiarskich. Wynik: oma A dla felgi - zalecane ET :
5 1/2J x 14 - ET 39
6J x 15 - ET 33
6 1/2J x 15 - ET 33

pozdrawiam
  
 
mam takie ats'y w c20ne i sa szerokosci 7 cali (et33).
za to zimowki 15" od mercedesa sa et49 i troche spieprzyly do srodka, ale i tak wszystko gra...
  
 
Niestety, felgi od dawcy hamulcy już sprzedane...
Z MEGA_3 wymyśliliśmy inną rzecz - 2,6 były w omegach po liftingu, widocznie w 91 roku wprowadzono też felgi o innym ukształtowaniu wnętrza, takim żeby mieściły się większe zaciski.

Seba, Młody - Wasze omegi były/są poliftingowe?
  
 
Cytat:
2006-03-14 18:06:54, zork pisze:
Seba, Młody - Wasze omegi były/są poliftingowe?