Sprzedam skuteczniejsze hamulce do PN/DFa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprzedam tarcze i jażma hamulcowe. Średnica tarcz to 252mm, a co za tym idzie są o wiele skuteczniejsze niż seryjne tarcze w poldku czy dużym fiacie, które maja 227mm. W komplecie znajdują się przerobine jażma hamulcowe tak by można je było założyć do poloneza lub dużego fiata nie zmieniając seryjnych zacisków i klocków hamulcowych. Tarcze pasują pod min. 14" felgi. Są to oryginalne tarcze firmy Mikoda, maja przejechane około 200km. Ich stan jest bardzo dobry, nie maja żadnego progu. Jedynie lekki rdzawy osad od leżenia w garażu. Komplet ten jeździł w pewnym dwulitrowym poldku i spisywał sie rewelacyjnie. Bardzo ładnie auto przy nich zhamowuje. Cena za komplet ( 2 x tarcza + 2 x jażmo) 95zł.
Cena samych tarcz w sklepie to 240zł. Kontak tele 609-216-347 gg 3240885




  
 
a mozesz wyjasnic jak bez zmiany powierzchni klocka na wiekszy, bez zmiany srednicy tloczka hamulcowego na wiekszy, bez zmiany srednicy tloczyska pompy hamulcowej na wieksza tylko przy pomocy zwiekszenia srednicy tarczy o 25mm ktora to powierzchnia i tak nie pracuje bo klocek jest mniejszy bo od tarczy 227 uzyskales ..."o wiele skuteczniejsze niż seryjne"... hamowanie?
  
 
Cytat:
2006-02-26 22:01:34, Bart128 pisze:
a mozesz wyjasnic jak bez zmiany powierzchni klocka na wiekszy, bez zmiany srednicy tloczka hamulcowego na wiekszy, bez zmiany srednicy tloczyska pompy hamulcowej na wieksza tylko przy pomocy zwiekszenia srednicy tarczy o 25mm ktora to powierzchnia i tak nie pracuje bo klocek jest mniejszy bo od tarczy 227 uzyskales ..."o wiele skuteczniejsze niż seryjne"... hamowanie?


Czary Bart, czary to sie nazywa
  
 
Wyśmiewacie się z kolegi ale to wcale nie musza być czary.
Moment hamujący zależy od siły docisku klocka, współczynnika tarcia i sredniego promienia kontaktu klocek - tarcza.
Zakładając większe tarcze zwiększa się promień co za tym idzie moment hamujący.
  
 
ja sie nie nasmiewam, pytam tylko
  
 
Poprostu z racji tego ze tarcza ma wiekszą srednicę to i obwód tarczy jest wiekszy. A co za tym idzie klocek hamulcowy hamuje po tarczy na dłuższym dystansie. Różnica w obwodach to 16cm. Czyli przy każdym obrocie koła klocek pokonuje o 16cm dłuższy dystans (dłużej trze po tarczy)a co za tym idzie, skuteczniej hamuje.
  
 
Z doswiadczen z rowrowymi hamulcami tarczowymi wiem, ze wieksza tarcza nie daje az takiej wielkiej roznicy. Srednice tarcz rowerowych to 6, 7 i 8 cali (no, sa jeszcze 9 i 10, ale to sa juz ewenementy bardzo rzadko spotykane). Przede wszystkim przez zmiane wielkosci tarzcy uzywkuje sie lepsza modulacje, czyli mozna lepiej wyczuc hamulec i delikatniej zwolnic, a nie zahamowac. W samochodzie mam wrazenie ze 25mm raczej nie zrobi wielkiej roznicy. No ale moge sie mylic
  
 
Fiu fiu... nowa fizyka...
  
 
promień wzrasta o ~10 % więc moment też powinien o ~10% ( przynajmniej teoretycznie )
  
 
Teoretycznie mozna by latac z predkoscia swiatla...
  
 
julo bardzo sie udzielasz i starasz sie być mądrala - właśnie zmartwie Cie... TERORETYCZNIE NIE DA SIE LATAĆ Z PRĘDKOŚCIĄ SWIATŁA... BO MASA WTEDY OSIĄGNIE NIESKOŃCZONOŚĆ - ZASTANÓW SIE CZASEM CO PISZESZ... poza zwiekszeniem ramienia (to co pavlus napisał) to jeszcze dodatkowo taka tarcza powinna lepiej odprowadzać ciepło pozdro
  
 
no skoro tak... niech bedzie jak mowisz
Wogole to specjalnie mnie nie zmartwiles, bo dobrze to tak czasem sie dowiedziec czegos nowego, hehe. No i co do tego co sam napisales - "powinna". A nawet jezeli, to czy to wszystko warte zachodu? No ale o tym zadecyduje przyszly nabywca. Jezeli sie myle, to tylko lepiej dla tego co to kupi i zalozy


[ wiadomość edytowana przez: Julo dnia 2006-02-26 23:45:30 ]
  
 
klocek nie jest w tym samym miejscu jarzma są przerobione tak że zacisk pasuje (z tego co zrozumiałem) czyli zacisk jest przesunięty na zewnątrz. czyli promień sie zwiększa.
  
 
Generalnie wiadoma sprawa, że im większa średnica, tym łatwiej coś zatrzymać. Właśnie ta "długość ramienia" jest bardzo ważnym czynnikiem. 10% różnicy w średnicy daje już wyczuwalne efekty.
I zestaw ten jest całkiem niezłym pomysłem, bo zakładając np zacisk dwutłoczkowy, lub o znacznie większej średnicy tłoczka, bez zwiększania ciśnienia w układzie (zmiana pompy) można uzyskać efekt minimalnie lepszy, czasem taki sam, a czasem gorszy od standardowego. A tutaj zmienia się wyłącznie średnica tarczy.
Ale pozostaje jeszcze kwestia przylegania klocków od mniejszej tarczy do większej.
Czyli zostaję przy seryjnych, ale miło było się powymądrzać
  
 
moj bład nie przeczytałem dokladnie, kasuje swoj post bo wprowadził zament
  
 
pier.... ze lepsze hamulce moze i lepsze ale jak sie dobrze zadba o zwykle hample i zalozy lepsze klocki to ni ma chu... we wsi zeby bylo zle.

tyle juz jezdze na zwyklych hamplach i jeszcze ani razu mnie nie zawiodly nawet w "extremalnych" warunkach....

co do madrali jula to musicie mu wybaczyc taki juz jest
  
 
jak jest w tym samym miejscu

jazmo jest zmienione wiec klocek nie jest w tym samym miejscu co seryjnie

jak to kolega Julo napisał jest to czesto stosowane w rowerach przewaznie do dh,fr i raczej nie zmienia siły hamowania tylko polepsza modulacje

działa to najlepiej przy hamulcach jedno tłoczkowych gdzie ruznica jest spora gorzej niestety przy wielo tłoczkowych ktore sa skonstrowane od samego pocztku z nastawieniem na dobre dozowanie siły docisku klocka do tarczy

nie wiem czy cos zrozumieliscie ale mogłem troche namotac niespałem 24h
  
 
Jeśli chodzi o pierwsze dwie linijki w wypowiedzi PG, to się zgadzam w 100000000%. Tylko takie hample trzeba zrobić samemu, a nie oddać do warsztatu, bo niestety w warsztatach przyzwyczaili się do nowych "zachodnich" fur, gdzie do zacisków się nie zagląda
Ale jak sie porządnie zrobi i da porządne klocki, to blokują momentalnie i to po dość lekkim wciśnięciu, biorą równo i mają dobry balans między przodem i tyłem.

Co do ostatniej linijki wypowiedzi PG, to nie będę nic mówił, bo się Julek obrazi jeszcze hehehehe
  
 
A ja jeszcze zapytam z nieco innej beczki - od czego te tarcze wogóle są?
  
 
Pewnie z Łady, tam jest 252 mm.