| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2006-02-26 22:01:34 a mozesz wyjasnic jak bez zmiany powierzchni klocka na wiekszy, bez zmiany srednicy tloczka hamulcowego na wiekszy, bez zmiany srednicy tloczyska pompy hamulcowej na wieksza tylko przy pomocy zwiekszenia srednicy tarczy o 25mm ktora to powierzchnia i tak nie pracuje bo klocek jest mniejszy bo od tarczy 227 uzyskales ..."o wiele skuteczniejsze niż seryjne"... hamowanie? |
Julo zakrzywiający czasop ... Kraków | 2006-02-26 22:02:50
Czary Bart, czary to sie nazywa ![]() |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2006-02-26 22:12:38 Wyśmiewacie się z kolegi ale to wcale nie musza być czary.
Moment hamujący zależy od siły docisku klocka, współczynnika tarcia i sredniego promienia kontaktu klocek - tarcza. Zakładając większe tarcze zwiększa się promień co za tym idzie moment hamujący. |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2006-02-26 22:19:15 ja sie nie nasmiewam, pytam tylko |
Julo zakrzywiający czasop ... Kraków | 2006-02-26 22:25:26 Z doswiadczen z rowrowymi hamulcami tarczowymi wiem, ze wieksza tarcza nie daje az takiej wielkiej roznicy. Srednice tarcz rowerowych to 6, 7 i 8 cali (no, sa jeszcze 9 i 10, ale to sa juz ewenementy bardzo rzadko spotykane). Przede wszystkim przez zmiane wielkosci tarzcy uzywkuje sie lepsza modulacje, czyli mozna lepiej wyczuc hamulec i delikatniej zwolnic, a nie zahamowac. W samochodzie mam wrazenie ze 25mm raczej nie zrobi wielkiej roznicy. No ale moge sie mylic ![]() |
Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2006-02-26 22:31:02 Fiu fiu... nowa fizyka... |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2006-02-26 22:34:25 promień wzrasta o ~10 % więc moment też powinien o ~10% ( przynajmniej teoretycznie ) |
Julo zakrzywiający czasop ... Kraków | 2006-02-26 22:37:16 Teoretycznie mozna by latac z predkoscia swiatla... |
tadzik128 F&F Sympatyk fiaty 128, lancie be ... kraków | 2006-02-26 23:33:19 julo bardzo sie udzielasz i starasz sie być mądrala - właśnie zmartwie Cie... TERORETYCZNIE NIE DA SIE LATAĆ Z PRĘDKOŚCIĄ SWIATŁA... BO MASA WTEDY OSIĄGNIE NIESKOŃCZONOŚĆ - ZASTANÓW SIE CZASEM CO PISZESZ... poza zwiekszeniem ramienia (to co pavlus napisał) to jeszcze dodatkowo taka tarcza powinna lepiej odprowadzać ciepło pozdro |
Julo zakrzywiający czasop ... Kraków | 2006-02-26 23:36:00 no skoro tak... niech bedzie jak mowisz
Wogole to specjalnie mnie nie zmartwiles, bo dobrze to tak czasem sie dowiedziec czegos nowego, hehe. No i co do tego co sam napisales - "powinna". A nawet jezeli, to czy to wszystko warte zachodu? No ale o tym zadecyduje przyszly nabywca. Jezeli sie myle, to tylko lepiej dla tego co to kupi i zalozy
[ wiadomość edytowana przez: Julo dnia 2006-02-26 23:45:30 ] |
tadzik128 F&F Sympatyk fiaty 128, lancie be ... kraków | 2006-02-26 23:46:11 klocek nie jest w tym samym miejscu jarzma są przerobione tak że zacisk pasuje (z tego co zrozumiałem) czyli zacisk jest przesunięty na zewnątrz. czyli promień sie zwiększa. |
Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2006-02-26 23:47:56 Generalnie wiadoma sprawa, że im większa średnica, tym łatwiej coś zatrzymać. Właśnie ta "długość ramienia" jest bardzo ważnym czynnikiem. 10% różnicy w średnicy daje już wyczuwalne efekty.
I zestaw ten jest całkiem niezłym pomysłem, bo zakładając np zacisk dwutłoczkowy, lub o znacznie większej średnicy tłoczka, bez zwiększania ciśnienia w układzie (zmiana pompy) można uzyskać efekt minimalnie lepszy, czasem taki sam, a czasem gorszy od standardowego. A tutaj zmienia się wyłącznie średnica tarczy. Ale pozostaje jeszcze kwestia przylegania klocków od mniejszej tarczy do większej. Czyli zostaję przy seryjnych, ale miło było się powymądrzać ![]() |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2006-02-26 23:48:36 moj bład nie przeczytałem dokladnie, kasuje swoj post bo wprowadził zament ![]() |
PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2006-02-26 23:50:51 pier.... ze lepsze hamulce moze i lepsze ale jak sie dobrze zadba o zwykle hample i zalozy lepsze klocki to ni ma chu... we wsi zeby bylo zle.
tyle juz jezdze na zwyklych hamplach i jeszcze ani razu mnie nie zawiodly nawet w "extremalnych" warunkach.... co do madrali jula to musicie mu wybaczyc taki juz jest |
Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2006-02-26 23:56:59 Jeśli chodzi o pierwsze dwie linijki w wypowiedzi PG, to się zgadzam w 100000000%. Tylko takie hample trzeba zrobić samemu, a nie oddać do warsztatu, bo niestety w warsztatach przyzwyczaili się do nowych "zachodnich" fur, gdzie do zacisków się nie zagląda
Ale jak sie porządnie zrobi i da porządne klocki, to blokują momentalnie i to po dość lekkim wciśnięciu, biorą równo i mają dobry balans między przodem i tyłem. Co do ostatniej linijki wypowiedzi PG, to nie będę nic mówił, bo się Julek obrazi jeszcze hehehehe ![]() |
Julo zakrzywiający czasop ... Kraków | 2006-02-27 00:02:14 A ja jeszcze zapytam z nieco innej beczki - od czego te tarcze wogóle są? |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2006-02-27 00:13:25 Pewnie z Łady, tam jest 252 mm. |