MotoNews.pl
8 Leci olej z aparatu zapłonowego (135907/26) - NT
  

Leci olej z aparatu zapłonowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Leje mi olej z połaczenia aparatu zapłonowego z silnikiem i z uszczelki pokrywy zaworów. Napiszcie mi jaka kupic uszczelke pod aparat zapłonowy czy trzeba potem ustawiać zapłon, jaka uszczelka pod pokrywe zaworów. Pisze na grupe bo chce zrobić to sam (UWAGA nie jestem mechanikiem i nie znam sie na naprawie samochodów wiec prosze o łopatologiczne wypowiedzi) Ile kosztuja uszczelki i jak o nie pytać w sklepie .(może są jakieś numery katalogowe)
Pozdrawiam wszystkich
PS
Ech sorry Espero 1,5 16V 1996 r a i dodam kolor granatowy

[ wiadomość edytowana przez: Gathor dnia 2006-02-18 19:17:10 ]
  
 
Bez obrazy, ale mógłbyś podać jaki masz silnik, bo każdy matołek widzi różnicę między głowicą np. 1,8 a głowicą silnika 1,5
  
 
Uszczelki kosztuja pare zlotych - pod aparat i pewnie ze 20-30 zl pod dekiel, ale tutaj nie jestem pewien.

Pytasz w sklepie o:

- uszczelke pod pokrywe zaworów do 1.5
- uszczelke pod aparat zaplonowy do 1.5

Zaznaczasz polozenie aparatu i po wymianie uszczelki montujesz w to samo miejsce. Chociaz w 1.5 to chyba nie ma znaczenia bo komp i tak wszystko przestawi po swojemu.

Powodzenia!
  
 
A które śruby trzeba odkręcić przy aparacie zapłanowym aby założyć ta uszczelkę (to jest uszczelka czy oring bo różne wypowiedzic zytaęłm na forum) ta jedna która pokazuje położenei aparatu?
  
 
Cytat:
Ech sorry Espero 1,5 16V 1996 r a i dodam kolor granatowy


A jaki kolor kierownicy ?
  
 
Cytat:
Ech sorry Espero 1,5 16V 1996 r a i dodam kolor granatowy


A jaki kolor kierownicy ?
  
 
Cytat:
2006-02-18 20:03:51, Gathor pisze:
A które śruby trzeba odkręcić przy aparacie zapłanowym aby założyć ta uszczelkę (to jest uszczelka czy oring bo różne wypowiedzic zytaęłm na forum) ta jedna która pokazuje położenei aparatu?



Te jedyne dwie śruby łączące aprat z głowicą, klucz o ile pamiętam 13.
Żeby zabezpieczyć aparat zapłonowy możesz jeszcze dodatkowo wykorzystać np. czerwony silikon (wysokotemperaturowy).
Z tym, że bardzo ostrożnie należy go nakładać i w niewielkiej ilości w miejsce między oring a kołnierz aparatu.
Trzeba to robić ostrożnie ponieważ jak silikon dostanie się do głowicy może co nieco pozapychać.
  
 
A trzeba potem ustawiać zapłon czy nie ? Czy aparat mozna włozyć mniejwięcej tak jak był i bedzie dobrze?
  
 
Przed zdjęciem apartu zrób np. rysę śrubokrętem, aby zaznaczyć położenie aparatu względem głowicy.
  
 
Cytat:
2006-02-18 19:02:37, Gathor pisze:
Pisze na grupe bo chce zrobić to sam (UWAGA nie jestem mechanikiem i nie znam sie na naprawie samochodów wiec prosze o łopatologiczne wypowiedzi)



Rozbrajają mnie tacy goście... nie jest mechanikiem... pewnie klucze ma z promocji w biedrące za 4 zł
  
 
Jeszcze jedna rada, nie dokręcaj na PAŁĘ bo urwiesz ucho kotwiczące śrubę (ja urwałem ).
  
 
Cytat:
Rozbrajają mnie tacy goście... nie jest mechanikiem... pewnie klucze ma z promocji w biedrące za 4 zł



No i co z tego?

Gosc chce sam zrobic i to sie chwali. Wiekszosc z nas nie jest machanikami. Dlatego istnieje wlasnie ta grupa dyskusyjna.
  
 
Cytat:
2006-02-20 11:14:40, Hornblower pisze:
No i co z tego? Gosc chce sam zrobic i to sie chwali.



Tylko żeby potem nie płakał, że coś mu nie wyszło, tym bardziej, że koszt wymiany tych uszczelek jest niższy od kosztu zakupu porządnego klucza do odkręcenia pokrywki... a skoro nie jest mechanikiem to raczej takiego klucza nie posiada.
  
 
A ile może zażyczyc sobie mechanik za taka naprawę ? Koszty uszczelek 40 zł (pytałem w sklepie) A jeżeli zdecydowałbym sie sam naprawiać to jaki jest stopień trudności w skali 1-10?
  
 
Ja płaciłem za oring do aparatu około 1,5PLN za sztukę.
Mechanik bierze 20-25PLN za wymianę.
  
 
Wymiana Uszczelki aparatu zapłonowego i pokrywy zaworów kosztowała mnie u "pana Janka" 20 zł (w stolycy to pewnie 50 zł).