| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-01-21 15:57:38 MATKO BOSSKA
To Ty jednak żyjesz
Kiedy zaś się pokażesz na jakowymś zlociku-spociku? Co Ci jeszcze zostało do zrobienia przy Esperaczku? |
Adamo8 Klubowy Weteran ![]() Citroen C4 Picasso Zielona Góra | 2006-02-03 12:22:55
Moczę wieczorem i czasem rano, ale nie przyszło mi do głowy robić to w garażu, wolę w ciepełku. |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2006-02-03 12:48:02 Uważaj bo krąży kamasutra. Zawartych w niej figur nie przerobisz w ciągu żywota.W książce są tylko podstawowe figury.Tylko podziwiając z bliska w Indiach Świątynie można przyswoić pwene pozycje. |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-03 15:32:33
pokrecilem..mialem goraczke jechalem 10km na PB oczywiscie bo zabraklo mi lpg jak dojde do siebie to sie pofatyguje do garazu..dzieki |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2006-02-03 16:38:22 Jak będziesz miał pytania to odpowiem-sam to robiłem. |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-03 16:41:43
bede pamietal...i napewno bede mial pytania ..poki co sprawdze odlaczajac pojedyncze wtryskiwacze czy bedzie jakas zmiana w pracy silnika..zakladajac ze jeden wtryskiwacz nie dziala..to po odlaczeniu ktoregos z pozostalych dzialajacych auto powinno zgasnac..chce to zrobic zanim zaczne to rozbierac bo byc moze to nie wtryski a zapchany filtr paliwa powoduje taki efekt |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-22 06:04:44 dobra..wreszcie sprawdzilem..odpinalem wszystkie wtryski po kolei i wszystkie dawaly znaczne zachwiania pracy silnika..oprocz ostatniego czyli wtryskiwacz najblizej filtra powietrza nie dziala..jeszcze jutro sprawdze czy na wtyczce jest napiecie bo moze to elektryka ale raczej nie mam na to nadziej..
i teraz pytanie jak niby mam wymontowac listwe wtryskiwaczy z silnika 1.5?? przeciez tam to jest zablokowane przez kolektor...w zyciu sam nie odkrece kolektora..czy np kolega MACHA zrobil to w jakis prostszy sposob? bo jak nie to auto idzie do ASO inaczej tego nie widze |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2006-02-22 21:46:29
Jak chodził silnik na dwóch cylindrach?Przecież wg twej oceny jeden wtrysk nie chodzi.Nie jest łatwe wyjęcie listwy,ale nie niemożliwe.Poczytaj mój wcześniejszy post. Dzięki cierpliwości wymieniłem uszczelkę pod jednym wtryskiwaczem - 1 od strony aparatu bez wyjmowania człej listwy.Fachowcy z ASO twierdzili że to niemożliwe ,a jednak.Cierpliwością i główkowaniem wszystkie niemożliwe można uczynić możliwym.Każą rurę można odetkać. |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-22 22:28:03 Rysiu ale ty masz silnik 1.5?
anyway..spedzilem noc w garazu (nigdy nie twierdzilem ze jestem normalny ) i porobilem kilka testow..poniewaz doszedlem do wniosku ze na dzien dzisiejszy wyjecie listwy jest po za moim zasiegiem postanowilem inaczej diagnozowac..
tak jak napisalem..wypinanie po kolei kabli od swiec nie dawalo rozstrzygajacego efektu..silnik nadal pracowal i to bez zauwazalnej roznicy..poczytalem nieco o wtryskiwaczach i postawilem nastepujaca hipoteze..przyczyna nieregularnej pracy silnika i malej mocy przy zalozeniu ze wine ponosi listwa paliwowa moze byc: 1. brak zasilania jednego z wtryskiwaczy 2. uszkodzenie elektromagnesu wtryskiwacza czyli de facto zniszczenie tego elementu (zwyczajne uszkodzenie cewki) 3. zapieczenie wtryskiwacza (czyli prad plynie przez cewke ale wtryskiwacz sie nie otwiera) 4. wtryskiwacz pracuje ale dysze sa pozatykane i w zwiazku z tym jego wydajnosc drastycznie spada albo wrecz przestaje podawac paliwo idac tym tokiem rozumowania sprawdzilem odpinajac pojedyncze wtryskiwacze..odpinanie po kolei dawalo efekt gwaltownego zadlawienia sie silnika i prawie zgasniecia..az do ostatniego ( tego najblizej przepustnicy) okazalo sie ze odpiecie tego wtrysku nie wplywa na prace silnika (w kazdym razie wplyw jest niezauwazalny) no wiec majac winowajce sprawdzilem jeszcze czy dostaje zasilanie..dostaje nastepnie chcac wyeliminowac kwestie zniszczonej cewki zmierzylem rezystancje ..byla taka sama jak pozostaly ok 15-16ohmow to dalo mi iskierke nadziei ze wtryskiwacz da sie uratowac..pytanie czy sie zapiekl czy zanieczyszczone sa dysze niewiele myslac podpialem pod 12V (gdzies wyczytalem o takim eksperymencie ) i o dziwo..uslyszalem wtryskiwacz..podanie napiecia powoduje niezbyt glosne ale wyrazne cykniecie (cos jak przekaznik) reasumujac..wydaje mi sie ze poniewaz nie mam odciecia pompy to non stop cyrkulujace paliwo spowodowalo drastyczne zanieczyszczenie dyszy..na tyle duze ze cisnienie paliwa na listwie nie jest w stanie sie efektywnie przebic..moim zdaniem wtryskiwacz sie otwiera tak jak pozostale ale paliwo sie nie przedostaje albo przedostaje sie w znaczaco mniejszej ilosci.. i teraz prosze o recenzje..czy jest gdzie luka w moim toku myslenia? cos przeoczylem? wyciagam nieprawidlowe wnioski? jesli jest tak jak mysle to zanim w ogole pomysle o demontarzu listwy sproboje napjpierw wlac srodek czyszczacy do pb i pojezdzic troje i sprobowac przedmuchac to ustrojstwo (bo zauwazylem tez czasem jezdzac na pb jak mi zabraknie gazu ze samochod z kazdym kilometrem jezdzi wtedy lepiej az do nastepnej jazdy na benzynie) Rysiu co myslisz? |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-02-23 07:08:17
W myśleniu to może nie, bo w zachowaniu jak najbardziej. W nocy to się - śpi - pije - rucha a nie siedzi jak ta ciota ostatnia w garażu z autem. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-02-23 08:58:41 Ja przy pierwszych objawach "traktora" po uruchomieniu na e95 (silnik mi ponadto przygasał po wysprzęgleniu) zalałem do baku specyfiku do czyszczenia wtrysków (nie stp tylko jakiś tani podobny). Pomogło, aż się zdziwiłem. Żadnych negatywnych objawów.
Do tego przy niskich obrotach podczas jazdy lekko się dlawił, tak jakby chwilami brakowało paliwa na lpg - myślałem że trzeba będzie jechać na regulacje do gazownika - pomogło jednak zresetowanie kompa |
MACHA Espero Będzin | 2006-02-23 09:17:43 A więc tak DO KOLEGI KTÓRY CHCE WYJĄĆ WTRYSKI SILNIK 1,5 na początku się wystraszyłem jak zobaczyłem jak to zamontowane ale : rozkręciłem całą przepustnicę ściągną linkę z gazu i to wszsytko no przeczysciłem przy okazji silniczek krokowy, do warsztatu nie radzę jechac bo tam rozpuszczalnikiem czyszczą !!!!! żeby było szybciej, a wieć ostroznie z warsztatami i jak juzpto stać przy nich - to niemozliwe. DEMONTAŻ wtrysków odbywał się za pomocą płaskiego śrubokrętu i kluczyka nie pamietam rozmiaru oczka - do listwy, no i palcami dwoma, a więc od tyłu przychodzą wygięte zawleczki z drucika w kształcie litery "U" - drucik grubości większego spinacza do papieru, a od przodu płaskie blaszki w kształcie litery "U" możesz jepodchaczyc srubokrtętem lub płaskoszczypami te pierwsze śrtubokrętem. I już ale jest tak mało miejsca że demontaż trwa kilka minut - u mnie za pierwszym razem około godzinki ale montaż jest przejebciany, dwoma palcami wkładasz wtrysk wskazujacym i fuck you, dalej przekręcesz wtrysk - to dla ułatwienia w lewo wsuwasz ta blaszkę pod kątem i trzymając blaszkę przekręcasz cały wtrysk i wskakuje na miejsce mnie to zjaęo parę ładnych godzin (garaz bez ogrzewania) ale działa, oringów nie wym9eniałem bo były w stanie bdb, nic wiecej nie rozkręcałem oprócz tej przepustnicy i listwy od wtrysków. |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-02-23 11:31:16 oki dzieki za odpowiedz ale nurtuje mnie jeszcze bo nie do konca zrozumialem..wtryski sa wpiete w listwe to dokladnie oblookalem w serwisowce i wymien jak odczepic wtrysk od listwy ale czy wyjmuje najpierw cala listwe z podpietymi wtryskami czy po prostu podwazam listwe i bez jej wyjmowania odpinam pojedyncze wtryski? pytam bo u mnie jesli nie pomoze srodek czyszczacy to bede musial wyjac tylko jeden wtryskiwacz ten najblizej przepustnicy wlasnie
Robercie buteleczka stp kosztuje w syfmarkecie 18zl i starcza na jeden bak..to moze byc jeszcze taniej?? ![]() |