Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2003-05-16 13:29:28 Ja tylko ad4:
- ustawiasz samochod tak, zebys mial pewnosc, ze kola sa prosto - sciagasz srodek kierownicy (ten, ktorym trabisz) - odlaczasz kabelki - odkrecasz srube - zdejmujesz kierownice - zakladasz ponownie, ale tak, zeby byla juz prosto - przykrecasz srube - ... - testujesz, czy na pewno jest dobrze |
![]() Andrzei Espero 1.5 GLX 16V Bielsko-Biała | 2003-05-16 13:51:24
To raczej nie jest najlepszy sposób. Trzeba wjechać na stację diagnostyczną i regulować na drążkach kierowniczych przy ustawionych kołach do jazdy na wprost. Przełozenie kierownicy o jakiś ząbek może nie przynieść efektu, bo kątowy skok ząbków jest za duży i po przełozeniu może być kierownica przekręcona np. w drugą stronę niż poprzednio. Przy okazji można spawdzić zbieżność ![]() |
![]() QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2003-05-17 11:13:07 Pewnie macie racje. Ja jak kupilem samochod to mialem kierownice przekrecona i ustawilem ja sobie wlasnie tak jak opisalem i nie zaobserwowalem zadnych niepozadanych efektow. Autko jezdzilo tak jak wczesniej (znaczy dobrze) z tym, ze kierownica byla na prosto. Ale oczywiscie macie racje i to ja sobie poszedlem na latwizne ![]() |
![]() MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2003-05-17 23:32:24 Ad.2 - można szyby spolerować ale nie warto bo kosztuje to trochę no i jest jeden bardzo kiepski efekt uboczny, załamania i falowania obrazu. Nikt nie spoleruje tak szyby aby jej powierzchnia była równa jak po walcowaniu.. Krótko mówiąc nie robi się tego (no chyba że mówimy o oldsmobilach i antykach) |
![]() miras Espero 1,5 GLX Pruszków | 2003-05-19 21:13:08 Witam wszystkich.
Jeśli chodzi o zakup częściw w W-wie to jest taka hurtownia Japan Cars na ul. Szyszkowej (prawie w Raszynie). Tam są całkiem przystępne ceny i jest wybór między oryginalnymi i zamiennikami. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że w ASO założyli mi pasek rozrządu (za jedyne 200 PLN) i gdy wyjeżdżałem to powiedzieli, że wytrzyma jakieś 25000 km i trzeba wymieniać. Co się okazało taki lipny pasek kosztuje 70 PLN w JC a oryginał 140 PLN (oryginał wytrzymuje do 90 000 km). Gdyby ktoś był z W-wy i potrzebował pomocy w zakupie to chętnie pomogę. Mam tak dobrego kumpla i pewnie bym załatwił z 15 albo 20 % rabatu. W razie pytań mój e-mail: wasilm@polbox.com. Od listopada 2002 zaopatruję się w tym sklepie i zaoszczędziłem juz pewnie z 1000 PLN nie licząc rabatów. Części sa oczywiście legalne z roczną gwarancją i możliwością zwrotu kasy w ciągu 14 dni. Pozdrawiam. cześć |
![]() Martinezzz Focus II Radom / Warszawa | 2003-05-19 22:25:22
Ceny jakie tu podałeś to ceny za sam pasek, czy może pasek z wymianą? Z ciekawości zerknąłem na rachunek z ASO gdzie robiłem przegląd i pasek kosztował 50 zł. I teraz zastanawiam się po tym co napisałeś czy czasem nie zamontowali mi jakiegoś sznurka konopnego? Panowie, jakie są ceny oryginalnych pasków (lub inaczej - w ASO)? Bo się zaczynam niepokoić co też ja mam pod maską. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-05-19 23:09:34 DAEWOO ESPERO 1.8/2.0 OHC 95- 125T/20MM
DAEWOO PASEK ROZRZĄDU kod: E30100 | legenda oznaczeń | 89 zł 78,32 zł promocja DAEWOO ESPERO 1.8,2.0 OHC 95- 125T/20MM JC PASEK ROZRZĄDU kod: E30100JC | legenda oznaczeń | 54 zł 47,52 zł promocja DAEWOO NEXIA/ESPERO 1.5I 16V DOHC 127T/25MM DAEWOO PASEK ROZRZĄDU kod: E30102 | legenda oznaczeń | 168 zł 147,84 zł promocja DAEWOO NEXIA/ESPERO 1.5I DOHC,NUBIRA/LANOS 1.6 DOHC 127/25 JC PASEK ROZRZĄDU kod: E30102JC | legenda oznaczeń | 75 zł 66 zł promocja Ceny z motosklepu. Sklep |
![]() Martinezzz Focus II Radom / Warszawa | 2003-05-19 23:18:03 Dzięli Zoltar za szybki odzew. Może dzisiaj usnę ![]() Choć chyba jakiś badziew mi wstawili. Ale mam nadzieję, że do 120 tys. km dociągnie |
![]() BOJKOT espero Marki | 2003-05-20 08:00:51 Dzięki za informacje, właśnie wczoraj byłem na ul. radzyminskiej gdzie jest sklep sprzedający części Japan Cars. Kupiłem tam szczęki za 70 zł . Rzeczywiście chyba warto bo nigdzie indziej nie mogłem kupić tańszych a w miarę dobrych ( te są koreańskie).
Jak myslicie czym mozna sensownie umyc obicie foteli, czy w ogóle mozna je zdjąć (obicie samonie fotele). Bo u mnie obicie fotela kierowcy się pruuuje... PS Naprawdę polecam wymiane olejów w Markach na Słonecznej. Sam tam zmieniałem- mają tez i Mobila i inne.Do skrzyni biegów też a i płyn chłodzący tez wymienią . PZDR |
ziaja Espero 1.5 DOHC16V + ... Piekary Śląskie | 2003-05-21 11:28:08 Poszycie foteli się ściąga (ja ściągałem z oparcia siedzenia kierowcy - gąbka pękłą i zaczoł drut dotykać materiału i zaczeło się przecierać w tym miejscu). Żeby zdjąć z oparcia musisz poszukać u dołu fotela (najlepiej pochylić oparcie maksymalnie na kierownice) łączenia pod tą listwą/klapą z materiału u dołu (ja miałem suwak, ale u znajomego było fastrygowane), i otworzyć to, potem wyjąć zagłuwek itp i ściągnąć to do góry. Z tego co oglądałem pokrycie samego siedzenia jest zrobione tradycyjnie - pod spodem jest pozaczepiane do ramy na zaginane blaszki i też sie powinno dać ściągnąć. |
![]() BOJKOT espero Marki | 2003-05-23 08:50:47 Coby nie monożyć watków
Czytałem już wiele listów nt. układu kierowniczego . Ale jednej rzeczy nie mogę wyczytac jak sprawdzić czy mam luzy w kierownicy lub wybite te nieszczęsne końcówki dršzków kierowniczych. U mnie problem ciagania w prawo cišgle wystepuje nie mówišc o wyczuciu jakby kierownica nie słuchała mnie w równym stopniu przy zmianie kierunku w prawo lub w lewo ( tzn. aby zmienić kierunek w lewo musze więcej skręcić kierownicę niz aby wykonac taka samš zmiane kierunku w prawo. ) Zdaję sobie sprawę że opisuje problem niefachowo ale czytam jacy tu specjalici "pracujš" więc może co pomogš. Bo właciwie tylko to mnie w moim aucie denrwuje reszta może przejć . Pozdrawiam BOJKOT |
![]() Andrzei Espero 1.5 GLX 16V Bielsko-Biała | 2003-05-23 09:05:35
Sprawa jest prosta. Do sprawdzenia potrzebujesz kanał albo jakiś najazd i inteligentnego kumpla, który będzie wiedział w jaki sposób szybko ruszać kierownicą w prawo i lewo ![]() Ty wchodzisz pod samochód (kumpel rusza j.w. kierownicą) i łapiesz za końcówki ręką. Stuk wyczujesz, a w ekstremalnym wypadku - zobaczysz luz. To samo zrobisz fachowo na "szarparce" w stacji diagnostycznej. ściąganie w lewo lub prawo może też mieć inną przyczynę. Spróbuj wyważyć koła, albo zamienić je stronami. Trzeba po prostu krok po kroku eliminować możliwe przyczyny ściągania. Sprawdź przy okazji luz na dolnym sworzniu wahacza. To też może być przyczyną stuków i ściągania. |
piotr-ek | 2003-05-23 09:17:58 Albo poczekać do najbliższego przeglądu i zaryzykować utratę dziewięćdziesiąciu paru zł. ![]() |