MotoNews.pl
6 Regulacja kierownicy i inne (16379/0) - NT
  

Regulacja kierownicy i inne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bojkot jak zwykle coś wymysla :
1) czy da się zrobić regulację kierownicy skoro nie mam jej fabrycznie,
2) czy mozna naprawić zmatowiałe szyby ( jakby ktoś po nich skrobał)
3) czy wymiana CAŁEGO płynu wspomagania pomoże bo jakby mi wspomaganie słabiej działao a płynu nie ubywa
4) czy ktos ustawiał kierownicę aby była na wprost bo u mnie aby jechać prosto trzeba ją trzymać lekko w lewo - a ponoc zawieszenie i drążki mam w miare w porzadku,
5) gdzie w wawie można tanio kupic częśći do espero
6) czy ja kiedykolwiek coś zorbię dla tego Forum ? - mogę polecić tania stację wymiany oleju do silnika i do skrzyni biegów MARKI ul. Słoneczna - wymiana gratis, ceny olejów przystępne małe kolejki

pzdr
  
 
Ja tylko ad4:

- ustawiasz samochod tak, zebys mial pewnosc, ze kola sa prosto
- sciagasz srodek kierownicy (ten, ktorym trabisz)
- odlaczasz kabelki
- odkrecasz srube
- zdejmujesz kierownice
- zakladasz ponownie, ale tak, zeby byla juz prosto
- przykrecasz srube
- ...
- testujesz, czy na pewno jest dobrze
  
 
Cytat:
2003-05-16 13:29:28, QLogic pisze:
Ja tylko ad4:

- ustawiasz samochod tak, zebys mial pewnosc, ze kola sa prosto
- sciagasz srodek kierownicy (ten, ktorym trabisz)
- odlaczasz kabelki
- odkrecasz srube
- zdejmujesz kierownice
- zakladasz ponownie, ale tak, zeby byla juz prosto
- przykrecasz srube
- ...
- testujesz, czy na pewno jest dobrze



To raczej nie jest najlepszy sposób.
Trzeba wjechać na stację diagnostyczną i regulować na drążkach kierowniczych przy ustawionych kołach do jazdy na wprost.
Przełozenie kierownicy o jakiś ząbek może nie przynieść efektu, bo kątowy skok ząbków jest za duży i po przełozeniu może być kierownica przekręcona np. w drugą stronę niż poprzednio.
Przy okazji można spawdzić zbieżność
  
 
Tym bardziej, że ta metoda przestawiania kierownicy na ząbkach nie usuwa problemu, z pewnościa bowiem to przesunięcie nie powstało przez wczesniejszą zmiane położenia koła kierowniczego, a szybciej własnie tak jak mówi Andrzej przez "uszkodzenia", błedny montaż drązków kierowniczych.
  
 
Pewnie macie racje. Ja jak kupilem samochod to mialem kierownice przekrecona i ustawilem ja sobie wlasnie tak jak opisalem i nie zaobserwowalem zadnych niepozadanych efektow. Autko jezdzilo tak jak wczesniej (znaczy dobrze) z tym, ze kierownica byla na prosto. Ale oczywiscie macie racje i to ja sobie poszedlem na latwizne
  
 
Ad.2 - można szyby spolerować ale nie warto bo kosztuje to trochę no i jest jeden bardzo kiepski efekt uboczny, załamania i falowania obrazu. Nikt nie spoleruje tak szyby aby jej powierzchnia była równa jak po walcowaniu.. Krótko mówiąc nie robi się tego (no chyba że mówimy o oldsmobilach i antykach)
  
 
Witam wszystkich.
Jeśli chodzi o zakup częściw w W-wie to jest taka hurtownia Japan Cars na ul. Szyszkowej (prawie w Raszynie). Tam są całkiem przystępne ceny i jest wybór między oryginalnymi i zamiennikami. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że w ASO założyli mi pasek rozrządu (za jedyne 200 PLN) i gdy wyjeżdżałem to powiedzieli, że wytrzyma jakieś 25000 km i trzeba wymieniać. Co się okazało taki lipny pasek kosztuje 70 PLN w JC a oryginał 140 PLN (oryginał wytrzymuje do 90 000 km).
Gdyby ktoś był z W-wy i potrzebował pomocy w zakupie to chętnie pomogę. Mam tak dobrego kumpla i pewnie bym załatwił z 15 albo 20 % rabatu. W razie pytań mój e-mail: wasilm@polbox.com.
Od listopada 2002 zaopatruję się w tym sklepie i zaoszczędziłem juz pewnie z 1000 PLN nie licząc rabatów. Części sa oczywiście legalne z roczną gwarancją i możliwością zwrotu kasy w ciągu 14 dni.
Pozdrawiam.

cześć
  
 
Cytat:
2003-05-19 21:13:08, miras pisze:
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że w ASO założyli mi pasek rozrządu (za jedyne 200 PLN) i gdy wyjeżdżałem to powiedzieli, że wytrzyma jakieś 25000 km i trzeba wymieniać. Co się okazało taki lipny pasek kosztuje 70 PLN w JC a oryginał 140 PLN.


Ceny jakie tu podałeś to ceny za sam pasek, czy może pasek z wymianą?
Z ciekawości zerknąłem na rachunek z ASO gdzie robiłem przegląd i pasek kosztował 50 zł. I teraz zastanawiam się po tym co napisałeś czy czasem nie zamontowali mi jakiegoś sznurka konopnego?
Panowie, jakie są ceny oryginalnych pasków (lub inaczej - w ASO)? Bo się zaczynam niepokoić co też ja mam pod maską.
  
 
Cytat:
2003-05-19 22:25:22, Martinezzz pisze:
Cytat:
2003-05-19 21:13:08, miras pisze:
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że w ASO założyli mi pasek rozrządu (za jedyne 200 PLN) i gdy wyjeżdżałem to powiedzieli, że wytrzyma jakieś 25000 km i trzeba wymieniać. Co się okazało taki lipny pasek kosztuje 70 PLN w JC a oryginał 140 PLN.


Ceny jakie tu podałeś to ceny za sam pasek, czy może pasek z wymianą?
Z ciekawości zerknąłem na rachunek z ASO gdzie robiłem przegląd i pasek kosztował 50 zł. I teraz zastanawiam się po tym co napisałeś czy czasem nie zamontowali mi jakiegoś sznurka konopnego?
Panowie, jakie są ceny oryginalnych pasków (lub inaczej - w ASO)? Bo się zaczynam niepokoić co też ja mam pod maską.




Nie obawiaj się


Masz dobry pasek. A ceny jakie widziałem, oscylowały właśnie koło 50 zł
  
 
DAEWOO ESPERO 1.8/2.0 OHC 95- 125T/20MM
DAEWOO PASEK ROZRZĄDU
kod: E30100
| legenda oznaczeń | 89 zł
78,32 zł
promocja

DAEWOO ESPERO 1.8,2.0 OHC 95- 125T/20MM
JC PASEK ROZRZĄDU
kod: E30100JC
| legenda oznaczeń | 54 zł
47,52 zł
promocja

DAEWOO NEXIA/ESPERO 1.5I 16V DOHC 127T/25MM
DAEWOO PASEK ROZRZĄDU
kod: E30102
| legenda oznaczeń | 168 zł
147,84 zł
promocja

DAEWOO NEXIA/ESPERO 1.5I DOHC,NUBIRA/LANOS 1.6 DOHC 127/25
JC PASEK ROZRZĄDU
kod: E30102JC
| legenda oznaczeń | 75 zł
66 zł
promocja



Ceny z motosklepu. Sklep
  
 
Dzięli Zoltar za szybki odzew. Może dzisiaj usnę .
Choć chyba jakiś badziew mi wstawili. Ale mam nadzieję, że do 120 tys. km dociągnie
  
 
Dzięki za informacje, właśnie wczoraj byłem na ul. radzyminskiej gdzie jest sklep sprzedający części Japan Cars. Kupiłem tam szczęki za 70 zł . Rzeczywiście chyba warto bo nigdzie indziej nie mogłem kupić tańszych a w miarę dobrych ( te są koreańskie).
Jak myslicie czym mozna sensownie umyc obicie foteli, czy w ogóle mozna je zdjąć (obicie samonie fotele). Bo u mnie obicie fotela kierowcy się pruuuje...
PS
Naprawdę polecam wymiane olejów w Markach na Słonecznej.
Sam tam zmieniałem- mają tez i Mobila i inne.Do skrzyni biegów też a i płyn chłodzący tez wymienią .
PZDR
  
 
Poszycie foteli się ściąga (ja ściągałem z oparcia siedzenia kierowcy - gąbka pękłą i zaczoł drut dotykać materiału i zaczeło się przecierać w tym miejscu). Żeby zdjąć z oparcia musisz poszukać u dołu fotela (najlepiej pochylić oparcie maksymalnie na kierownice) łączenia pod tą listwą/klapą z materiału u dołu (ja miałem suwak, ale u znajomego było fastrygowane), i otworzyć to, potem wyjąć zagłuwek itp i ściągnąć to do góry. Z tego co oglądałem pokrycie samego siedzenia jest zrobione tradycyjnie - pod spodem jest pozaczepiane do ramy na zaginane blaszki i też sie powinno dać ściągnąć.
  
 
Coby nie monożyć watków
Czytałem już wiele listów nt. układu kierowniczego . Ale jednej rzeczy nie mogę wyczytac jak sprawdzić czy mam luzy w kierownicy lub wybite te nieszczęsne końcówki dršzków kierowniczych.
U mnie problem œciagania w prawo cišgle wystepuje nie mówišc o wyczuciu jakby kierownica nie słuchała mnie w równym stopniu przy zmianie kierunku w prawo lub w lewo ( tzn. aby zmienić kierunek w lewo musze więcej skręcić kierownicę niz aby wykonac taka samš zmiane kierunku w prawo. ) Zdaję sobie sprawę że opisuje problem niefachowo ale czytam jacy tu specjaliœci "pracujš" więc może coœ pomogš.
Bo właœciwie tylko to mnie w moim aucie denrwuje reszta może przejœć .
Pozdrawiam
BOJKOT

  
 
Cytat:
2003-05-23 08:50:47, BOJKOT pisze:
Coby nie monożyć watków
Czytałem już wiele listów nt. układu kierowniczego . Ale jednej rzeczy nie mogę wyczytac jak sprawdzić czy mam luzy w kierownicy lub wybite te nieszczęsne końcówki dršzków kierowniczych.



Sprawa jest prosta.
Do sprawdzenia potrzebujesz kanał albo jakiś najazd i inteligentnego kumpla, który będzie wiedział w jaki sposób szybko ruszać kierownicą w prawo i lewo
Ty wchodzisz pod samochód (kumpel rusza j.w. kierownicą) i łapiesz za końcówki ręką. Stuk wyczujesz, a w ekstremalnym wypadku - zobaczysz luz.
To samo zrobisz fachowo na "szarparce" w stacji diagnostycznej.
ściąganie w lewo lub prawo może też mieć inną przyczynę. Spróbuj wyważyć koła, albo zamienić je stronami. Trzeba po prostu krok po kroku eliminować możliwe przyczyny ściągania.
Sprawdź przy okazji luz na dolnym sworzniu wahacza. To też może być przyczyną stuków i ściągania.
  
 
Albo poczekać do najbliższego przeglądu i zaryzykować utratę dziewięćdziesiąciu paru zł.