Wałek 128 coupe, zoska, ritmo,

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy moze mi ktos napisac jakie sa roznice pomiedzy walkiem 128 coupe 1100 i zastava 1100, 128 3P 1300, ewentualnie ritmo 1300.

czy byly roznice, bo jak zdazylem doczytac czasy sa takie same w przypadku powyzszych walkow...
12,52,52,12
jak jest z onaczeniami waleczkow...

jak jest z krzywkami?


  
 
128 1100{zastava}- 12-52-52-12
128 1100 sport- ...?
128 1300 rally 128 coupe{3p chyba tez, wczesne wersje? potem inny walek?} - 24-68-64-28
128 1300 sedan i panorama -taki jak 1100 lub 10-54-54-10{rynek usa}
silniki 1500 na rynek usa tez mialy ten 10-54.....


walek poprawiajacy moc w przedziale 6000-7000rpm:
26-68-68-26
walek "na miasto":
30-70-70-30
walek dla lubiacych red line na obrotku
35-75-75-35


to sa dane niekompletne, ale takie posiadam w jednym z opracowan, poszukam tez w innych, napewno razem ustalimy jak to bylo w rzeczywistosci i uzupelni sie liczne braki,
niech jakas madra glowa te cyferki 26-68 itp pozamienia na stopnie ,na przyklad walek 278stopni= taki a taki itp




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-02-22 12:30:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-02-22 12:31:11 ]
  
 
w końcu sie zmobilizowałem i w żabojadzkiej instrukcji znalazłem także wzniosy krzywek. dla silnika 1100 55 koni wznios wynosił 9,1 mm, a dla 128 sporta 1100 i 1300 oraz rally wznios wynosił 9,75 mm.
128 sport 1100 miał czasy 12 52 52 12
  
 
To cos sie Tadzik nie zgadza albo zabojadom dawali slabsze walki
128 sport 1100 mialo wg wspolnika pana Halczynskiego najostrzejszy walek, zupelnie inny niz 1100 55KM i odrobine inny niz 1300 sport. Moze 1300 sport byl jednak ten sam ale w kazdym razie walek od Coupe/3p byl dosyc mocnym walkiem drogowym i na pewno lepszym niz np. walek punto 75 ktory jest najmocniejszy w seryjnych FIRE.

Ja mam wznios 10,6 mm i 304 stopnie...
  
 
Cytat:
128 sport 1100 mialo wg wspolnika pana Halczynskiego najostrzejszy walek

z tego co pamietam z rozpiski ktora mialem ale pozyczylem komus na zlocie OFC i niestety nie wrocila do mnie to tak wlasnie bylo , walek z 1100sport byl najostrzejszy... z reszta pewne potwierdzenie tego widac w momencie max w 1100sport przy 4000 a 1300 sport przy 3600.
edit:

w tym momencie znalazlem jakies stare xero chyba z ksiazki "naprwa i eksploatacja fiata 128 sport" i oto co wyczytalem:
128coupe 1100:
12-52-52-12

1283p 1100:
20-40-60-4

128coupe 1300:
24-68-64-28

1283p 1300{zmiana walka st, sprezania i ksztaltu komory spalania, moc mniejsza o 2 konie w stos do 1300 coupe ale "czystsze" spaliny}
12-52-52-12 czyli taki jak coupe 1100, czyli zaprzeczenie tego co napisal yapko i co ja wczesniej potwierdzilem? i potwierdzenie tadzikowej "francowatej" instrukcji




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-02-22 17:30:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-02-22 17:31:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-02-22 17:32:42 ]
  
 
1283p 1100:
20-40-60-4

mam cie
-44
szkoda że wszyscy kożystamy z tych samych opracowań .

a więc 128 coupe 1300 jest najostrzejszy - 272' i najwyższy 10,6....?
  
 
opierałem sie na francuskiej książce do 128 wynikało tam że wznios jest wiekszy w rally i coupe 1100 i 1300. wznios by sie moim zdaniem zgadza 1300 miało ostry wałek natomiast wychodziłoby że 1100 ma te same kąty co sedan. ale prawda jest taka że co instrukcja i co dane z neta to inne dane co do np obrotów momentu max. Wg francuskiej instrukcji: coupe 1100: 64 konie przy 6000 obr/min (to by sugerowało te same kąty wałka) i 8,4 kg*m przy 4400 (przesunięte wyzej przez zwiekszony wznios przy tych samych kątach?). 128 rally (ten sam wałek co 128 coupe 1300) 67 KM przy 6400, 9 kg*m przy 4000, 128 coupe 1300 75 km przy 6600, 9,4 kg*m przy 3600. tu jeszcze dane wałkow dla 3p (wg instrukcji francuskiej) 1100: 20-44-60-4, 1300: 12-52-52-12. Do yapko: sądze że wałek z 128 1100 moze być poszukiwany także ze względu na wiekszy wznios, ale zawsze sie spotykałem z opinia że najbardziekj poszukiwany jest wałek ze 128 coupe z silnikiem 1300. pozdro
  
 
a więc 128 coupe 1300 jest najostrzejszy - 272' i najwyższy 9,75mm (niżej mój błąd )

128coupe 1100:
12-52-52-12 - 244' i 9,75mm ( w wersji 55km 9,1mm wysokości)

1283p 1100:
20-44-60-4 - 244' (przesunięte fazy i zaostrzone) i 9,75mm wysokości .

128coupe 1300:
24-68-64-28 - 272 ' i 9,75mm wysokości .


  
 
wzniosy znalazłem tylko dla 128 sedan i 128 sportów ale sądze ze 3p tez miał 9,75 wzniosu.