| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Raven Sympatyk FEFK Suzuki Grand Vitara Jaworze | 2005-11-25 07:52:09 Ogólnie Fordy mają problemy z zapalaniem, taka już ich uroda.
U mnie jest to samo tez kiespko zapala nawet w lecie trzeba dłużej pokręcić. Jesli podejrzewasz spływające paliwo to sprawdź czy masz zawortek zwrotny mi niedawno dieslowiec założył ale to i tak nie pomogło. Jedyna rada i ja tez ją stosuję : podgrzewasz świece dwa razy, ale nie do zgasnięcia kontrolki, ale az do pyknięcia przekaźnika (około 10-15s po przekręceniu kluczka) ja wykonuję dwa takie cykle i za trzecim razem po zgaśnięciu kontrolki kręcę, nie dotykam podczas kręcenia gazu bo nie zapali. Raz zapali po 5s kręcenia a raz po 15 nie ma reguły. Moje cięzkie zapalanie jest spowodowane słabą kompresją w cylindrach. |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-11-25 11:01:37 Możliwe, że kolega Rzędzian ma rację. Kiedyś po dużej ulewie w samym środku lata samochód odpalałem jak zimą. Klasyczne objawy, długie kręcenie, nierówna praca silnika na początku. Pomyślałem wtedy, że może to kwestia elektryki? Niewielka to elektryka w 1.8D, albo 1.8 TD, ale zawsze. Wystarczy pomysleć o tych ch...owo zabezpieczonych kablach idących za przegrodą podszybia, może jakiś przekaźnikach koło akumulatora?
Nie wiem jak to zdiagnozować, ale będe z uwagą sledził poczynania kolegi Rzędziana! Powodzenia, chyba każdy dieslowiec na forum czeka na wyniki
|
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-11-25 12:45:09 Kompresja jest idealna, na prostej autostradzie auta z kiepska kompresją raczej nie osiągają 195km/h z 1.8 TD. Pomiary potwierdzaja porządną kompresję.
Jak pisałem, latem, po duzym deszczu mialem podobne problemy z zapalaniem, a temperatura bylo normalna. Po wyschnięciu auto zapalało normalnie. |
markko666 Sympatyk FEFK ESCORT CABRIO GHIA E ... Warszawa | 2005-11-25 13:59:43 Mróz nie mróż a mój pali jak nowy. Wyprzedzacz wtrysku działa i wszystko jest ok. |
alex77 Escort Pajęczno | 2005-11-25 15:03:57 u mnie jak na razie wszystko ok zobaczymy jak bedzie przy wiekszych mrozach ( jedno co sie zmienilo to jak go odpale rano to nie dziala obrotek dopiero po dodaniu gazu zaczyna normalnie pracowac) ![]() |
FAROW Sympatyk FEFK Chorzów | 2005-11-25 15:20:10 Ja tez mam taka jazde z kreceniem rano Nie wiem czy macie tak ze jak poruszacie przewodami to od zaworka wchodzą do wężyka pęcherzyki powietrza?! Mysle ze jest walniety! Gdzie taki kupic i ile moze kosztowac?! Pozdrawiam...
Ps. Nie dajcie sie Ropniaki, jakoś przetyrzymamy tą zime |
biernus BMW 525 TDS automat Jastrzębie Zdrój | 2005-11-25 15:30:36 Ropniaczki damy rade. Ja na razie bez problemow (pewnie do czasu). Ale licze na to ze tak do -10 no -15 bedzie palil maxymalnie za 2 razem! ;D A pozniej zobaczymy...
Z takich doraznych rzeczy looknijcie na swiece... wystarczy ze padnie 1 i na cieplo bez mrozow silniczek odpali na dotyk ale przy mrozie juz bedzie mial ciezko!. |
karQ Łódź | 2005-11-25 15:56:58 też to przerabiałem z powodu braku kompresji w ogóle zimą nie palił ( za pociągu tylko ) ale po wymianie pierscionków jest 300 razy lepiej , grzanie swiec kilka razy może pomaga ale swiece sie szybko palą jak sa podgrzewane ''raz po raz '' a co do zaworu zwrotnego to każdy diesel go ma , jak jest nie sprawny to paliwo wraca do baku i trzeba troche pokręcić zanim zassie go pompa , mnie sie udało i za 200zł wymieniłem pierscionki , bo wcześniej miał kompresję ok 18 atmosfer , pozdro
|
markko666 Sympatyk FEFK ESCORT CABRIO GHIA E ... Warszawa | 2005-11-25 21:16:56
Wyprzedzacz wtrysku chodzi tylko chwilę po uruchomieniu zimnego silnika. Pomaga w odpaleniu silnika i to znacznie. Gdy działa wyprzedzacz chwile po właczeniu silnika słychać charakterystyczne dzwonienie a praca silnika jest dość głośna. Chyba nie powinien cały czas dostawać prądu zresztą to jest dobre pytanie bo nigdy się nad tym nie zatanawiałem |
mati09 escort MK VI / mond ... Tarnów - Kraków | 2005-11-26 00:29:47 przeczytałem tylko problem wiec moge sie powtuzyc na dzien dobry wymien filtr paliwa ,sprawdz swiece zarowe ,jesli nic nie pomoze to zaworek na pompie wtryskowej ,potem wtryskiwacze jesli nic z tego nie bedzie to czeka cie diagnostyka silnika typu pompa i cisnienie w cylindrach ![]() |
galowy Sympatyk FEFK Focus Łódź | 2005-11-26 08:15:39 markko dziwne jest że przewód który zasila to ustrojstwo wychodzi z elektrozaworu który cały czas potrzebuje napięcia aby ropka płynęła do pompy (no chyba że tu się mylę, ale jak miałem padnięty alternator i kończyło się zasilanie w aku to samochód gasł bo elektrozawór nie miał siły się otworzyć)
Już kiedyś próbowałem ten temat rozwinąć ale nie było odpowiedzi na mojego posta. W książkach które posiadam nie ma niestety żadnego opisu na ten temat. Może macie jakieś materiały edukacujne związane z przyspieszaczem zapłonu w dieslu, jeśli tak to bardzo prosze o przesłanie mi na goha@toya.net.pl |