MotoNews.pl
  

[125p] Skrzynia 4 wymiana na 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Koledzy pomozcie, przelozylem wczoraj skrzynie 4 na 5 i zaczelo sie co zmiana biegow silnik gasnie, niewiem co to moze byc ? sprzeglo ? rozrusznik ? lozyszko ?? a skrzynia zmieniana byla w PF 88' rok silnik polonez 1.5. Z gory dzieki za pomoc
  
 
Jak to kurna gasnie? znaczy dusi go czy schodzi z obrotow i zdycha?
Co przy kazji grzebales przy slniku? Masa podpieta? Skrzynia zalozona na pewno byla dobra?
  
 
Zasadniczo co ma piernik do wiatraka???? Może przy przekładce cos jeszcze majstrowałeś? Silnik powinien chodzić cokolwiek wsadzisz.
Posprawdza wszelkie przewody, może któryś sie poluzował, co do masy to raczej nie bo by wogóle wariował nie tylko jak wrzucisz luz.
Jaki masz silniczek, czy masz gaz, jakie objawy, jakieś dzwięki, zgrzyty, czy przy odpalaniu cos słychać czego nie było wcześniej? Cokolwiek
  
 
Witaj mistrzu !! chodzi ci o SPI ?Pewnie wypiołeś coś za dużo i komp wszedł w stan awaryjny , zczytaj błedy i zresetuj kompa naucz na nowo chodzić i powinno działać a jak nie to dzwon 506525895. Powodzenia .
  
 
Student. Zobacz jakie to autko. To jest FSO 125. Nie sądzę żeby miał kompa.
  
 
wiec tak: Silnik 1.5 polonez 88', skrzynia z poloneza 87' chodzila w polonezie sam nim jezdzilem, instalacja gazowa tez jest, a objawy sa nastepujace: zapalam silnik wszystko pieknie ladnie czy na benzynie czy na gazie kiedy wciskam pedal sprzegla obroty maleja ponizej 1000 i silnik zaczyna przygasac dokladniej szarpiej, wrzucam jeden rozpedzam do 20 km/h pozniej dwojka i w tym czasie kiedy zmieniam bieg gasnie silnik
Co to moze byc ? dzisiaj sproboje zrzucic skrzynie i zobaczyc jeszcze co i jak

aa i sa jeszcze odglosy typu zgrzytanie piski itp niewiem co to jest
  
 
Coś tak mi się zdaje,że tej skrzynki nie sprawdziłeś za dobrze przed montażem...Wszystko wskazuje na to,że to skrzynia jest jakaś"lewa"i ma takie opory,że silnik przygasa.A sprzęgiełko dobrze wyregulowane?Ale w sumie dziwna toto sprawa,pozdrawiam!
  
 
Może zatarło sie łożysko wyciskowe miałem tak w lublinie silnik przygasał podczas zmiany biegów i na wolnych obrotach SPRAWDZ ŁOŻYKO - czy nie dziwnie piszczy !!
Pozdrawiam wszystkich !1
ps. 125 tez miał kompa ale takiego małego do zapłonu
  
 
student: wczoraj rozebralem wszystko tak jak pisales wina lozyska a co do skrzyni to jest dobra. Dzieki za pomoc
  
 
Cytat:
2003-02-04 08:22:37, SPI pisze:
student: wczoraj rozebralem wszystko tak jak pisales wina lozyska a co do skrzyni to jest dobra. Dzieki za pomoc



A jak skladales to sprawdzales czesci (lozysko, docisk, skrzynia) czy nie chcialo ci sie na nie patrzec?
  
 
Wyrwizab: tak wszystko sprawdzone dziala jak nalerzy calkiem inna jazda na skrzyni V niz IV
  
 
Kupilem niedawno skrzyne (5) łamana od Poldona MR 93 i chce ja zamontowac do mojego kanta ktory ma skrzynke jeszcze ta prosta (4) i czy wie ktos z czym poza wycieciem nowego otworu na lewarek skrzyni biegow moga byc przerobki ..?? I czy odgrywa tutaj jakas role roznica przelozen miedzy kwadratowym a okraglym mostem bo ja mam jeszcze okragly i nie wiem czy nie bede musial zmienic go na kwadratowy i jeszcze nie wiem jak ze sprzeglem .. wie ktos cos na ten temat ??
  
 
Widze ze masz kanta z waskim tunelem, z tego co wiem oprocz wyciecia dziury bedziesz musial dorobic mocowania skrzyni do podwozia - wyjda chyba w troche innym miejscu, ale to musisz sprawdzic doswiadczalnie Sprzeglo pewnie masz hydraulik, bedziesz musial zamienic oslone sprzegla na swoja stara - inne mocowanie lapy sprzegla oraz mocowanie silownika. Co do mostu to nie powinno rzutowac, nie wiem jedynie jak z dlugoscia walu napedowego .
  
 
Z tego co wiem z wlasnych przemyslen i doswiadczen Spajka, to trzeba wychetac nowy otwor, wywalic dziure w tunelu na naped predkosciomierza, zmienic sterowanie sprzeglem na linkowe, zmienic pedaly... to tyle, co teraz pamietam....
  
 
Co do sprzegla to hydrauliczne chce wywalic i wlasnie zrobic na linke . Ale nie wiem czy nie roznia sie lozyskiem oporowym i dociskiem sprzegla . A co do kanalu to problemu nie4 bede mial

<<< Szukam spojlerka pod przod i zderzakow z klami >>>

P.S : Kilerek nie chcesz sprzedac ?/

[ wiadomość edytowana przez: karlo dnia 2003-08-23 13:35:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: karlo dnia 2003-08-23 13:36:06 ]
  
 
Docisk jest rozny - w hydraul byly 3 lapy wyciskowe, w lince - sprezyna talerzowa, tzw sloneczko, wiec pewnie lozyska tez beda rozne. Ale czy do waskiego tunelu ( a taki pewnie posiadasz skoro masz drazek zmiany biegow pionowy) wejdzie oslona sprzegla od linkowego? O ile pamietam ta druga jest chyba wieksza gabarytowo, warto sprawdzic przed zalozeniem, chyba ze ktos na forum bedzie wiedzial.
  
 
Ja miałem dawno temu Furacza z 79 i oczywiscie terz miał taką skrzynie z prostym lewarkiem zmiany biegów. Po pewnym remoncie kupiłem 5 od poldka, ale podobno nie miesci się naped predkosciomierza. Tp bujda pasuje tylko do na koncu zakładasz a nie odrazu ze skrzynia. (ale sprawdz to bo ja to dawno robiłem i dobrze nie pamietam, co do innych przerubek to muj ojciec to robił wiec sie nie wypowiadam)
  
 
O tym napedzie predkosciomierza juz pisalem. Faktycznie, pewnie masz sprzeglo na 3 lapy (zapomnialem o tym, bo ja mialem na zamowienie fabrycznie wsadzone juz sloneczko). Obudowa linkowego mechanizmu powinna sie zmiescic, ale przy sprzegle na linka sa inne pedaly.
  
 
Co do pedalu sprzegla to wuiem ze musze zmienic ale co do lapy i sprzegla to wiem ze mam sloneczko tylko ze lapa sie rozni .
Ale o tej lince predkosciomierza to nic mi nie wiadomo .
Nie wiem czy mam ten tunel wezszy czy nie To jest rocznik 81 moze wyszly tam jakies zmianki i jest szerszy no nie wiem

<<< Szukam spojlerka pod przod i zderzakow z klami >>>

P.S : Kilerek nie chcesz sprzedac spojlerka??
  
 
Ni chce, bo nie mam, ale mam namiary na kolesia, ktory takie sprzedaje. Koles mieszka w Duchnowie (jakies 20km od Wawy). Dokladnego adresu Ci nie podam, bo nie pamietam. Najlepiej uderz do Spajka, bo on ostatnio u tego typa kupowal.