Skoro zaczeło sie tak dziać bespośrednio po odebraniu z warsztatu w którym zakładałeś alarm może to sugerować że to oni coś uszkodzili lub niewłaściwie podłaczyli instalacje od alarmu. Najlepiej jak byś prześledził w miare możliwości do jakich elementów zwiazanych z silnikiem doprowadzili nowe przewody wtedy może udało by sie zdjagnozować usterke
Poniekąd szczęście że masz niewiele elektroniki w samochodzie więc można by szybko ustalić źródło usterki
Są 3 podstawowe sprawy które mogą na to wpływać
paliwo,powierze i iskra
Napisałeś że przewody wymieniłeś sprawdz jak wygląda iskra na poszczególnych cylindrach czy na ciepłym silnkiku bo wtedy zaczynają sie większe problemy jest dobra iskra
palikwo powinno dochodzić ponieważ zaczyna sie tak dziać na ciepłym motorze więc pompe można wykluczyc
no i zostaje powietrze możliwe że czujnik powietrza można to sparwdzić Napiecie na czujniku nie może przekraczać 450 mV jeśli jest większe znaczy ze jest uszkodzony
Jest jeszcze takie urządzenie jak miernik przepływu powietrza który wykorzystuje czujnik powierrza i zwraca do kompa (jetronic) wiadomość o temp. i ilości powietrza wchodzącego do silnika
resztą steruje komputer więc mięszanka jest zalezna od tego czujnika
starałem sie jak tylko mogłem współczuje bo to spory problem i
nie ma jazdy z takim silnikiem
A a propo tego co napisałeś na początku to chyba wjększość obstawia przewody wys. napiecia przy wyższej temperaturze kiepskie przewody mają przebicia i iskra idzie na silnik dlatego nie dopala na cylindrach
djagnostyka Jetrojica: skoro go wymieniałeś to może sie przydać
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Jeśli podejrzewamy, że zespół sterowania jest uszkodzony, to powinniśmy upewnić się czy wszystkie czujniki i siłowniki działają poprawnie oraz czy poprawnie odbierane są sygnały z innego (innych) zespołów sterowania. Następnie należy sprawdzić podłączenia napięcia zasilania i uziemienia zespołu sterowania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze ECU. Zlokalizować podłączenia napięcia zasilania. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy odpowiednią końcówką(ami) złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinny one być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie i bezpiecznik. Wyłączyć zapłon. Zlokalizować podłączenia uziemienia. Zmierzyć opór pomiędzy odpowiednią końcówką(ami) złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinny one być < 1 om.
Powodzenia i daj znać jesli sie uda rozwikłać ten problem