Problem z motorem m10

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam problem z motorem M10.
A mianowicie. Dalem do zalozenia alarm i centralny zamek, i od tego czasu zaczely sie problemy z motorem.
Jak dodaje gazu to najpierw sie dusi a puzniej jak by dostal dopalanie i idzie jak burza. Jak sie motor zagrzeje to zaczynaja sie schody!!!! pszestaje palic na jeden gar puzniej drugi itd. Wymienilam juz komputer (to jest jetronic) wywalilem katalizator, wszystkie filtry i paliwa i powietrza, wyczyscilem bak paliwa, sprawdzilem kapresje w silniku itd. itp. I nic jak bylo tak jest!!!
Czy ktos wie co to moze byc??????
Moj sam. to BMW 318i, E30 motor M10, 88r.
Pozdrawiam.
  
 
Witam..


Może to coś z rozdzielaczem , moze palec , przewody , swiece .
A masz odciecie zapłonu w alarmie ??

[ wiadomość edytowana przez: BIG1 dnia 2006-02-27 18:09:49 ]
  
 
proponuje zaczac od spawdzenia kopulki czy nie jest wypalona ( u mnie to bylo powodem takich zachowan auta o jakich piszesz ) a pozniej sprawdzic jak bedzie ciemno czy kable WN nie maja przebicia - bedzie widac iskry wieczorem
  
 
kopulke juz wymienilem i kable tez sa nowe
patszalo 3 elektrykuw i nic!!!!!
  
 
Alarm ma odciecie zaplonu ale jak on zadziala to wygasza sie cala tablica rozdzielcza. A u mnie jak jade tak mu dam ja sie w BMW na skrzyzowaniu daje!!! i wyspszegle to motor gasnie i oswiecaja sie wszystkie katrolki!!!
  
 
a widze w profilu ze masz jakis chip wiec moze to cos z tym - jakas tandeta albo cos
  
 
Dzieki za typ ale czip byl w starym komputerze teraz juz mam tylko standart juz 3 komp. Dzisiaj juz wyprubowalem czy to czasami nie jest sonda lambda. ale nie nie stety nie LUDZIE CO TO MOZE BYC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

POMOCY HILFEE HILFEE!!!!!!!!!!!!
  
 
Mam pytanko czy te obiawy występują również na biegu jałowym kiedy samochód nie jedzie ?? No ale mowiłeś ze komputer wymieniłeś. Obiawy najbardziej by pasowały do przewodów wysokiego napięcia ale je już też wymieniłeś Sprwdź uziemienie silnika może to taki prosty banalny problem skoro dokładli do instalacji alarm może coś poluzowali
  
 
Nie na biegu jalowym jest wszystko ok! a mase juz tez sprawdzalem Juz normalnie brakuje mi sil do tego!
Tak sie zastanawialem ze jak mi robili ten alarm to czy oni mi tam czegos nie wymienili tylko co
  
 
Skoro zaczeło sie tak dziać bespośrednio po odebraniu z warsztatu w którym zakładałeś alarm może to sugerować że to oni coś uszkodzili lub niewłaściwie podłaczyli instalacje od alarmu. Najlepiej jak byś prześledził w miare możliwości do jakich elementów zwiazanych z silnikiem doprowadzili nowe przewody wtedy może udało by sie zdjagnozować usterke
Poniekąd szczęście że masz niewiele elektroniki w samochodzie więc można by szybko ustalić źródło usterki

Są 3 podstawowe sprawy które mogą na to wpływać
paliwo,powierze i iskra

Napisałeś że przewody wymieniłeś sprawdz jak wygląda iskra na poszczególnych cylindrach czy na ciepłym silnkiku bo wtedy zaczynają sie większe problemy jest dobra iskra

palikwo powinno dochodzić ponieważ zaczyna sie tak dziać na ciepłym motorze więc pompe można wykluczyc

no i zostaje powietrze możliwe że czujnik powietrza można to sparwdzić Napiecie na czujniku nie może przekraczać 450 mV jeśli jest większe znaczy ze jest uszkodzony
Jest jeszcze takie urządzenie jak miernik przepływu powietrza który wykorzystuje czujnik powierrza i zwraca do kompa (jetronic) wiadomość o temp. i ilości powietrza wchodzącego do silnika

resztą steruje komputer więc mięszanka jest zalezna od tego czujnika
starałem sie jak tylko mogłem współczuje bo to spory problem i
nie ma jazdy z takim silnikiem

A a propo tego co napisałeś na początku to chyba wjększość obstawia przewody wys. napiecia przy wyższej temperaturze kiepskie przewody mają przebicia i iskra idzie na silnik dlatego nie dopala na cylindrach

djagnostyka Jetrojica: skoro go wymieniałeś to może sie przydać
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Jeśli podejrzewamy, że zespół sterowania jest uszkodzony, to powinniśmy upewnić się czy wszystkie czujniki i siłowniki działają poprawnie oraz czy poprawnie odbierane są sygnały z innego (innych) zespołów sterowania. Następnie należy sprawdzić podłączenia napięcia zasilania i uziemienia zespołu sterowania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze ECU. Zlokalizować podłączenia napięcia zasilania. Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy odpowiednią końcówką(ami) złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinny one być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie i bezpiecznik. Wyłączyć zapłon. Zlokalizować podłączenia uziemienia. Zmierzyć opór pomiędzy odpowiednią końcówką(ami) złącza a ujemną końcówką akumulatora. Powinny one być < 1 om.

Powodzenia i daj znać jesli sie uda rozwikłać ten problem