Słaba iskierka...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem tyczy się Fiesty 1.1 mojej żonki...wczoraj urwał się jej tłumik końcowy; dzwoni do mnie i pyta co robić...poleciłem jej by zajechała do jakiegoś serwisu tam napewno coś poradzą...podjechała do bardzo dobrego jak na warunki olsztyńskie serwisu gdzie zdiagnozowano wymianę końcowego tłumika; nie mieli go na sklepie ale po chwili sprowadzili go z innego sklepu...cała operacja trwała kilkanaście minut...żonka zapłaciła 15 zł za robociznę; normalnie szok ...ale...w trakcie oczekiwania na tłumik serwis dokonał małego przzeglądu...płyny, zawieszenie, aku., przewody i świece...stwierdzono, że autko jest w doskonałym stanie i takie tam pierdoły...minęło kilkanaście godzin i pojawił się problem...samochód czasami szarpie i dusi się...i teraz nie wiem co jest...dziś po ciemku próbowałem zdiagnozować problem...zauważyłem przebicie na przewodach ale także jeszcze inny problem dotyczący iskry...na 1 i 3 cylindrze jest bardzo słaba iskra kiedy zdejmę fajkę ze świecy...czy to może być przyczyną tego szarpania...a może to cewka...proszę o poradę...pilne
  
 
przewody WN maja przebicie, jak sam mowisz i to moze byc powodem slabej iskry, co teoretycznie moze byc powodem szarpania.
  
 
Tja...a w serwisie wciskają kit, że jest woda w paliwie...polecili kupić denaturat i przepalić autko...
  
 
Zauważyłem też, że szarpanie i brak mocy pojawia się przy rozgrzanym silniku
  
 
osobiscie zaczalbym od wymiany swiec i kabli WN.
  
 
ja bym zminil najpier przewody tu chyba bedzie problem jak jest przebicie to znacza dwie rzeczy przewody są juz kiepskie i słabo izoluja lub najprawdopodobniej juz sie w srodku wypaliły i stawiaja bardzo duzy opór i czasami łatwiej ma przeskoczyc na mase silnika niz na swiece
  
 
a pojawila sie nowa firma Sentech calkiem przystepnie conowo jutro bede testowal he he
  
 
No i dupa...wymieniłem przewody WN i świece...przy zimnym silniku wszystko jest oki; ale jak tylko się zagrzeje to zaczyna przerywać, traci moc; muszę redukować biegi by nie zgasł...co jeszcze sprawdzić bo jestem głupi...........filtr paliwa a może wtryskiwacze
  
 
Dodam, że razem z tym przerywaniem dochodzi też do "strzałów"
  
 
Moze nie zadziala,ale sprobowac warto - spawajac tlumiki mieli odlaczone aku - moze sie zle wprogramowal?? Resecik moze zaradzi.
  
 
Cytat:
spawajac tlumiki

tłumik wymieniono na nowy...ale z tym resecikiem można spróbować....ma Ktoś jeszcze jakiś pomysł
  
 
Wymieniłem dziś filtr paliwa i zresetowałem kompa.....i nadal dupa już jestem głupi...może paliwo, może jakieś lewe powietrze......można gdybać...jestem zrospaczony
  
 
przeczytałem uważnie wszelkie objawy i bolączki twojego essi - moim zdaniem padł lub przerywa ci regulator wolnych obrotów. miałem podobną sytuację, mój miał obroty 3000 i więcej przy biegu jałowym a czasami normalnie gasł po rozgrzaniu - najlepiej zdemontować ustrojstwo (2 sruby i złącze z tyłu silnika) i porządnie przeczyścić - jesli tłoczek się nie przesuwa to sorry 250zł w plecy
  
 
Cytat:
wszelkie objawy i bolączki twojego essi

problemik tyczy się akurat fiestki mojej żonki

A może to coś ze sądą lambda
  
 
Z opisu to cewka siadla.
  
 
Cytat:
Z opisu to cewka siadla.


  
 
Cytat:
Z opisu to cewka siadla

a jak sprawdzić czy to ona ?
  
 
Toradku skąd wnioski, że to cewka zapłonowa ?!...skoro przez pierwsze kilka kilosów i kilka minut jazdy wszystko wygląda na oki...autko pracuje równo, ma moc i przyspieszenie...dopiero kiedy dostaje temperatury to zaczyna wariować...z tego co się oriętuje to w tym momencie miedzy innymi zaczyna pracować sonda lambda...to między innymi ona odpowiada za mieszankę paliwową...reasumując może ale nie musi to być ona (sonda) ale jest to możliwe.........chyba, że to nie cewka ani także sonda ale coś innego......np. lewe powietrze, zapchany katalizator(mało prawdopodobne, chodz i takie sugestie do mnie dotarły), słaba jakość paliwa(możliwe ale.......tankujemy na tej stacji wieki czasu i zawsze było gut).....przewody i świece oraz filtr paliwa odpadają...bo już wymienione.......czekam na wszelkie sugestie...pzdr
  
 
A looknij jaka jest iskra na zimnym silniku i jaka jest na cieplym? Mozliwe, ze cewka dostajac temperatury traci swoje wlasciwosci.

Sonda, hmmm mozna pomierzyc, ale nie sadze, zeby az tak wplywala. Moze byc czujnik temperatury, ale skupilem sie na slabej iskrze.
  
 
Cytat:
A looknij jaka jest iskra na zimnym silniku i jaka jest na cieplym? Mozliwe, ze cewka dostajac temperatury traci swoje wlasciwosci.

sprawdziłem, iskra wygląda tak samo

Jest jeszcze jeden problem, który zauważyłem jeżdząc autkiem od dwóch dni... przy rozgrzanym silniku silnik nierówno pracuje na biegu jałowym, nie ma tego gdy jest zimny