MotoNews.pl
  

Samochód przyspiesza tylko do 3000 obr.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć.
Mam problem z gazem w samochodzie z silnikiem o pij 3.0.


Tak więc miałem kiedyś 2,6 i założony gaz sekwencyjny OMVL Dream XXI.
Wtedy silnik ciągnął do 5000 obr.

Teraz zmieniłem silnik na 3.0 24V mocniejszy o 54 km i słąbo ciągnie do 3000 a powyżej to już wogóle.
Słychać tylko jakieś mielenie w wydechu i nic.


No i kompletnie nie wiem o co chodzi.

Gaz to sekwencja.
Sam zrobiłem kalibrację na postoju do przełozonego silnika.
Na wolnych obrotach m idobrze zaczął chodzić.

ALe z przyspieszaniem to lipa kompletna.

[ wiadomość edytowana przez: OMENATOR dnia 2005-10-01 21:34:20 ]
  
 
Cytat:
2005-10-01 21:22:16, OMENATOR pisze:
Sam zrobiłem kalibrację na postoju do przełozonego silnika.


sory, że tak cynicznie... to jest odpowiedź na twoje pytanie...i rada nie dotykaj sam..... po kiego licha w warsztatach mieliby komputery...
  
 
Czy ta sekwencja opiera swoją pracę na sygnałach z wtryskiwaczy benzyny? Bo jeśli wtryski w mocniejszym silniku są większe to mogą mieć krótszy czas otwarcia niż te w starym, a sekwencja ,,myśli" że ty pedał gazu tylko palcem jednym głaszczesz.
  
 
Kalibrację wykonaj podczas jazdy. Dobierz reduktor i średnicę dyszy tak, aby czas wtrysku gazu i benzyny na wolnych obrotach był zbliżony.
  
 
Dobra napiszę jak mam teraz.

CZas otwarcia wtrysków gazowych jest ok 2 razy większy od czasu otwarcia wtrysków benzynowych.

Podczas maxymalnego przyspieszania cisnienie sapada z 1,2 bara do 0,8 bara.

Obojętnie czy ustawię ma składzie mieszanki np +30 czy -30 to niezbyt przyspiesza.

Reduktor średnio nagrzany jest do 70 stopni.

Kalibrację robiłem podczas jazdy i to samo.
Na benzynie wciskam gaz do dechy i przy 60km/h na mokrym asfalcie samochód leci bokiem.


Czy zwiększenie średnicy dysz które są wkręcone w kolektor zmniejszy czas otwarcia wtrysków gazowych?
Czy możliwe jest to że reduktor ma za małą wydajność?


[ wiadomość edytowana przez: OMENATOR dnia 2005-11-04 22:54:47 ]
  
 
Zwiększenie średnicy dysz powinno skrócić czasy wtrysku gazu.

Jaki masz soft do tego OMVL? Najnowszy? W tym najnowszym (link gdzieś na forum niedawno) w jednej z zakładek jest wyświetlenie czy dysze są zbyt duże/małe.
  
 
Tak . Mam ten najnowszy soft.

Na tym wyswietlaczu było pokazane że średnica dysz w normie czyli było w zielonym polu max po prawej stronie.

Następna podziałka dalej to już pole żółte że dysze za małe.

A czy rozwiercenie tych dysz które teraz mam coś by pomogło?

Mam je wkręcona w taki miejscu że będę musiał rozkręcić cały kolektor . CZyli ze 2 dni roboty.

Jakie wogóle występują średnice dysz?
  
 
Możesz oczywiście rozwiercić jesli czasy wtrysku LPG są zbyt długie.
Dysze do OMVL na pewno występowały w rozmiarach 1,8 mm, 2mm, 2,5mm oraz 3mm.
  
 
chyba lepiej by chodziła mi instalacja 2 generacji.

a czy może to byc wina np filtrów gazowych fazy ciekłej i lotnej?

Bo juz się zbliż atermin wymiany. Prawie zrobiłem 10000 km na nich.


Wydajnością reduktora w danej chwili reguluje podcisnienie z kolektora.
Mam dość długi przewód od kolektora do reduktora i na dodatek cienki. MOże to jego wina.

Czy ktoś mógłby m inapisac czy cisnienei na listwie gazowej może spaść z 1,2 bara do 0,8?

Przecież jeżeli są ustawione dawki gazu w mapie to przy mniejszym ciśnieniu tego gazu leci mniej niż zamierzana ilość.

Może jednak wydajność reduktora jest za niska, bo przypomnę że silnik 2,6 przy 5000 obr miał to samo.

CZy jak bym podał model reduktora to moglibyście sprawdzić jaką on ma wydajność????
  
 
Filtry powinny być ok. To zbyt mały przebieg. Przewidywana wymiana jest po 30kkm.

Jeśli chodzi o przewód z kolektora ssącego do reduktora to u mnie też jest nieco cienki, ale taki raczej wystarczy po komp pokazuje odpowiednie podciśnienie bez względu na przekrój węża (sprawdzone).

U mnie różnica ciśnień spada z 0.6bara do 0.2bara. Jest jeszcze gorzej niż u Ciebie.
Co do stwierdzenia "Przecież jeżeli są ustawione dawki gazu w mapie to przy mniejszym ciśnieniu tego gazu leci mniej niż zamierzana ilość."
to w Dream XXI N czas wtrysku gazu jest obliczany z uwzględnieniem ciśnienia reduktora, a zatem nie powinno być więskzego problemu.
Gorzej u mnie w wersji Dream XXI (bez N). U mnie jest stała mapa. Pomaga tylko zrobienie jej w trakcie jazdy.

Co do wydajności reduktora to OMVL miało 3 wersje: 0.9bar, 1.2bar i 1.7bar.
Zobacz ile daje Twój na wolnych obrotach i już będzies wiedział (1.2bar).
  
 
Cześć.
Po ostatniej regulacji program pokazuje że dysze są za małe.

Mam dysze o średnicy 3,5 mm.

Gdzie da się kupić jakieś większe?

Bo rozwiercić da sie ale max o 0,2 mm a potem taka dysza sie połąmi bo będzie za cinka.
  
 
Masz BARDZO DUŻE dysze. Nie rozwiercaj, tylko zastanów się nad zmianą reduktora na wersję 1.7bar.
  
 
Czy świece mają coś do moich problemów.

Bo mam wkręcone 4 elektrodowe BOSH , a na forum wszyscy polecają 1 elektrodowe Iskry, NGK , lub Brisk

Z tym reduktorem to aż tak to nie zaszaleję aby wymienić.
Niemam poprostu pieniędzy. Jestem studentem o dochodach 0,0 zł.

Muszę kombinować.
  
 
Udało mi się poprawić parcę instalacji gazowej.
Akurat w przypadku gdzie sam zakłądałem ją na silnik to chyba miejsce gdzie pobierało się podciśnienie do reduktora było złe.

Tzn równolegle do kierunku przepływu powietrza. Przy wyższych obrotach poprostu powodowało to że zamiast być podciśnienie mogło być nadciśnienie i elektronika świrowała.

Teraz już lepiej , da się przyspieszac chociaż mam te same problemy co w przeszłości z silnikiem 2,6. 2,6 ciągnął łądnie do 5tys obr a 3.0 ciągnie do 4.

Tzn powyżej 4 tys bardzo słabo się wkręca i słabo przyspiesza. Takimi skokami raz mocniej przyspiesza raz słabiej.

MOzliwe że zmieniłbym reduktor na 1,7 bar ale musiałbym być pewny że to wina tego reduktora 1,2 bara.


  
 
Witam ponownie.
Od wczoraj mam dostęp do laptopa i odrazu zrobiłem wykresy podczas jazdy.

Przyspieszenie na benzynie od 0 do 130 km/h.

Sonda lambda cały czas na maksymalnym wskazaniu, ciśnienie gazu w reduktorze przy tym przyspieszaniu spadło do 0,3 Bara.
Wychodzi na to że jeżeli tak samo silnik by ciągnął na gazie to by mu ciśnienie tak samo spadło.

Przyspieszenie na gazie od 0 do 130 km/h

Wykresy robiłem w 3 etapach. Z pedałem wciśniętym 1/3 , 2/3, i do dechy.

Na 1/3 lambda skacze i widac jej wskazania.
Na 2/3 lambda pokazuje cały czas 0.
Na do dechy też 0.

Widać to na wykresach. Pierwszy wykres to benzyna a drugi to gaz z pedałem do dechy.

Instalacja była kalibrowana na postoju.
Podczas jazdy dodałem w składzie mieszanki na maksymalnej mocy +40 i lambda i tak pokazywała zero.
Silnik na gazie jak widać na wykresie kręcił się tylko do 4 tys obr.

Co mi radzicie?





[ wiadomość edytowana przez: OMENATOR dnia 2006-02-04 12:47:48 ]
  
 
Cytat:
2005-10-02 01:00:13, Luk05 pisze:
sory, że tak cynicznie... to jest odpowiedź na twoje pytanie...i rada nie dotykaj sam..... po kiego licha w warsztatach mieliby komputery...


Żeby zaszpanować .
Jak sam nie dojdziesz co jest grane z instalacją to wpompujesz kasę i dalej będziesz się męczył .
Ja u siebie muszę wszystko poprawić po fachowcach, po zamontowaniu twierdzą ze wszystko jest zrobione super.
Winien jest tylko silnik, nie odpowiedni do gazu.
  
 
Oj Bard coś gupoty gadasz

Gaz jest sekwencyjny a nie zwykły 2 generacji.

Samochód na tej instalce to powinna byc rakieta.

I to prawda z gazownikami. mam do nich uraz bo poprzedni silnik ciągnął tylko do 5tys obr i to dla nich było dobrze.
Skoro tak to "adijos partaczos" !

Wolę sam sie pobawić.
  
 
Dokładnie tak, płacisz takiemu 4 kola a on odwali maniane i mówi jeszcze, że super a ty musisz robić i tak wszystko sam, gdzie tu oszczędność przecież nie zakładam LPG dla przyjemności!!! Ktoś powinien wreszcie coś zrobić z tymi pseudo warsztatami
  
 
Więc miałem podobny problem,z tym że ja mam instalke na stagu.Okazało się ze reduktor jest za słaby i nadawał sie tylko do seicento Wiec najprawdopodobniej za to odpowiedzialny bedzie reduktor.Tak bynajmniej było u mnie.Auto jechało do 3000 powyżej robiło tylkko hałas i tyle.
  
 
Witam.
Omenator moge ci podpowiedzieć po wskazaniach sondy lambda,ze na podwyzszonych obrotach masz uboga mieszankę.
Taki też objaw mozesz mieć kiedy jest zatkany układ wydechowy silnika. czyli kat i tlumiki. masz nieszczelnośc w układzie dolotowym silnika. i oczywiście instalacja jest dobrze zaprogramowana.