Pony pije mi wodę z chłodnicy

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Przed chwilą, szukając rozwiązania do mojego problemu natknąłem się na Wasze forum. Chciałbym zatem przede wszystkim się przywitać, bo chyba będę wpadał od czasu do czasu .

Mam problem: w moim kucyku od pewnego czasu zaczęła znikać (?) woda z chłodnicy. Nie ma w niej dziury, nic nie cieknie, a ona po prostu znika. I nie jest tak, że ucieka jakoś stopniowo, tylko raczej nagle. Objawia się to tak:

Jeżdzę, wszystko jest ok i nagle widzę pewnego dnia, że temperatura silnika bardzo szybko podchodzi do bardzo wysokiej . Wcześniej mogłem jeżdzić nawet przez kilka tygodni i wszystko było ok - temp na mniej więcej 1/4 zakresu. Oczywiście natychmiast zatrzymuję samochód i dolewam braki. Wchodzi wtedy ok litra. Po odpaleniu temperatura bardzo szybko spada do normalnej.

Co się dzieje z wodą? Myślę, że sprawą może być korek od chłodnicy. Nie znam się na tym zbytnio, ale z tego co wiem, jego zadaniem jest przepuszczać nadmiar wody do zbiornika zewnętrznego i pobierać jej brak gdy jest jej za mało. Może coś jest z nim skopane? Może oddaje wode (to działa sprawdzałem), ale nie może już pobrać?

Byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie. Albo za wyjaśnienie jak działa ten układ chłodzenia, bo jak widać jestem dosyć zielony w mechanice. Pojechałbym oczywiście do mechanika, ale przed świętami wszyscy już zajęci a chciałem wyjechać po świętach.

pzdr

przy zaciętym termostacie też możliwe są takie objawy, nie puszcza z głowicy na chłodnicę gorącej cieczy, tylko gotującą wyrzuca dolnym wężem do chłodnicy i stamtąd do zbiornika na przelew

Cytat:
2005-12-20 12:07:48, Jarek_2 pisze:
przy zaciętym termostacie też możliwe są takie objawy, nie puszcza z głowicy na chłodnicę gorącej cieczy, tylko gotującą wyrzuca dolnym wężem do chłodnicy i stamtąd do zbiornika na przelew

Czyli jest możliwość, że termostat się zacina od czasu do czasu? I wtedy mam do czynienia z tym, że woda mi ginie?