Tylko nie bijcie :) - silnik krokowy w silniku 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Od momentu kiedy kupiłem swojego Escorcika, mam problemy z obrotami na biegu jałowym. Mianowicie odczuwalne jest dziwne drżenie na postojach a wskazówka obrotomieża waha się o ok 100 obr/min. Dlatego zamierzam przeczyścić wymieniony w temacie elemencik. Poczytałem o tym troche na forum, jednak na innym doczytałem, że przy tym silniku czyści się jedynie styki w krokowcu. Może ktoś ma taki sam silniczek i już czyścił krokowca i może przedstawić krok po kroku czynności (samego czyszczenia).

Pozdrawiam.

Czester
  
 
ja mam 1,3 monowtryski - i podobno u nas nie jest to silnik krokowy ale coby to nie było i jak się nazywało....
zdemontowałem i "utopiłem" na ok. pół godziny w benzynie ekstrakcyjnej - później suszenie przez nocke i rano zamontowałem
Sprawdziłem też przy okazji czy rezystancja w potencjometrze (czujniku położenia przepustnicy) zmienia sie płynnie w całym zakresie...
i tyle
  
 
witam,

powiedz mi jak go utopiłeś w benzynie? rozkręciłeś go czy jak. Z tego co się orientuje to tam są jakieś styki.

silnik krokowy escort 1.3
  
 
witam,

powiedz mi jak go utopiłeś w benzynie? rozkręciłeś go czy jak. Z tego co się orientuje to tam są jakieś styki.

silnik krokowy escort 1.3
  
 
Zrób sobie rachunek sumienia i zastanów się w jakim stanie jest łańcuch rozrządu, cewka i przewody. Mam takie cudo jak 1.3 EE EFi (zakładam ze masz to samo, bo krokowiec to chyba był inny na zdjęciu). Wymieniłem przy podobnych objawach na nowy (300PLN) i żadnej zmiany!!!! Dotej pory zmieniłem przewody, cewę, rozrząd i ha haha tracę kompresję, ale to inna bajka. Obroty (na ciepło) są super!!
  
 
Zacznij od regulacji zaworów i pomiaru kompresji
  
 
Darek, DL778,

u mnie nie ma różnicy czy na ciepłym czy na zimnym. Przewody mam już zamówione niedługo się pojawią. Zawory regulowałem po zakupie, a pasek rozrządu wymienił poprzedni właściciel (jeździł nim rok w kraju).

Pozdrawiam.

p.s. ja mam 1.3 CFI
  
 
Witam ja tesh mam taki silnik, i powiem tak zaczołem od przewodów i świec, potem tak jak mowi hetman nie rozbierałem silniczka krokowego tylko wrzucilem go do sloika z extrakcyjna na jakąs godzine potem po wierzchupedzelkim wysuszylem przez jakies 2 godz (i to bylo zamalo) zamontowalem i nie chcial odpalic ciezko mu bylo, ale jak poczekalem aby wyschnol do konca jakies 7 godz (nocka) pali bez problemu i jak narazie wsio mam ok. ale sie nie ciesze bo minelo dopiero 30 godzin ))) dam znac za tydzien czy sie udalo
  
 
Czester te silniki 1.3 mają łańcuchy nie paski więc poprzedni własciciel napewno nie zmieniał
  
 
Darek apropo łancucha dzwonilem kiedys do servisu podalem im VIn i powiedzieli mi tak " pan masz tam łancuch a to jest dożywotnie" potem dodal ze jak nie dzwoni to nie wymieniac, no chyba ze bedzie miam ze 300 000 przejechane to wtedy sie do nich zglosic, co ty na to ?
teraz mam 122 000 wiec zalecasz wymiane czy czekac ?
  
 
deMrcin jeżeli nie dzwoni nie zmieniaj szkoda kasy
  
 
Darek - na pewno wymienił bo to ford escort- Niemcy , a gdy samochód się sprowadza to zawsze się to wymienia . A że się w nazewnictwie pomyliłem to moja kucha

Pozdrawiam
  
 
Witam eh na szczescie problem ten mam z glowy mialem identyczne objawy lecz czyszczenie krokowego nic nie dalo a okazalo sie ze padly mi czujniki temp i inne.Zmuszony bylem odwiedzic serwis co kosztowalo mnie to 1300zl,a krokowy jest jaki bym a zatem jesli masz problem z obrotami nie koniecznie musi to byc krokowy wielu pisze zeby zaczac od tego ja polecam ci posprawdzam czujniki
  
 
Ale jakie czujniki sprawdzales? hm