Czy ktoś wymieniał silnik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy wymieniał ktoś silnik w esperaczu na jakiś inny?... i jakie silniki pasuja?
 
 
Neiw eim czy ktos wymienial ale wiem jakiepasuja.
Pasuja wszystkie od starych opli, np od kadetta GSI, albo omegi starej, starsze konstrukcje opla generalnie, ponoc nawet bez wiekszych bolow wchodzi silnik od Calibry 202 KM ale nitk nie sprawdzal
  
 
Pamietaj tylko o jeszcze jednym duzym problemie ktory uniemolwiaia praktycznie zmiane silnika w espero ---> polskie prawo
  
 
Słyszałem o Espero z V6 170 koni z Mondeo i 1.7 dieslu z Astry I.
  
 
A jakie są ograniczenia prawne odnośnie tych silników bo słyszałem że ludzie do cinquocento wstawiajaą 1,1l od punto... i czy trzeba by było wymieniać skrzynie biegów.... ale gdybym pozbierał funduszy trochę i dałoby się wstawić silnik od calibry to bym był najszybszy
 
 
Cytat:
2003-04-14 18:34:18, CIAPEK pisze:
A jakie są ograniczenia prawne odnośnie tych silników bo słyszałem że ludzie do cinquocento wstawiajaą 1,1l od punto... i czy trzeba by było wymieniać skrzynie biegów.... ale gdybym pozbierał funduszy trochę i dałoby się wstawić silnik od calibry to bym był najszybszy



Nie można wstawić silnika, który w aucie nie występował.

A do Cinqecento i Seicento wstawiają 1.2

ale wszystko da się obejsć. Nawet u nas na forum, ktoś się reklamował, że moze podać przepis.
  
 
Rozmawialem jush kiedys o tym z Mackiem GT i mowil ze najlepszy bylby 2.o z espero praktycznie nie trzeba by bylo nic przerabiac mialem nawet taki zamiar wymiany.... ale ten plan spalil na panewce bo po pierwsze gdzie ja dostane taki silnik po drugie co zrobie ze starym a po 3 to fundusze na ten cel zostaly przeznaczone na naprawe autka w tamtym roku wiec... nic z tego mi nie wyszlo o ile dobrze pamietam to Maciek GT mowil ze ta skrzynia co jest nawet dobrze by wspolpracowala bo ma krotsze przelozenia a poza tym 2.0 ma "duzy potencjal do tuningu" ale co mi po tym kiedy mi slinka cieknie na taki pomysl a mamony brak
  
 
pasnuje od Vectry A 2.0 150km ...od kadetow nie pasuja przeguby i od astry tez
  
 
No to świetnie, ale zawsze zostają te ograniczenia prawne... jeśli by ich nie było to bym w przyszłości wymienił na coś mocniejszego... ( min 150km )
 
 
Ciapek...

Blok wsadzasz od silnika 2.0 z Espero... czyli C20LE

A reszte od C20LET

C20LET to jest DOHC Turbo
  
 
troche ryzykowne, bo jak pały by mnie zatrzymały i zaczeły węszyć, albo przegląd rejestracyjny.... może nie wyjść, a wydawać tyle kasy żeby później wpaść to trochę nieekonomiczne, ale może jak unia europejska wejdzie to się coś zmieni
 
 
KeyJey - tak, ale nie Blok c20let jest inny niz c20le, poniewaz pierwowzor, czyli c20le, przegrzewal sie. W c20let zostal dopracowany blok pod turbine - jest wiecej kanalikow olejowych, i chlodnica oleju o ile dobrze pamietam.
  
 
Krawat Ty mnie zle zrozumiales

Wszystko ma byc od C20LET a numery od C20LE ... toz to chwila roboty

Po takim zabiegu blok jest rodem z C20LE
  
 
Jednym ze sposobów na obejście polskiego prawa jest SAM - tak robią maluchowcy z silnikami zastawy czy polonezowcy z mirafiori (sam dzwoniłem do rzeczoznawców czy to prawda). Aby samochód mógł zostać zarejestrowany jako SAM musi miec nadwozie, podwozie lub rame wykonaną samodzielnie - ale jak się okazuje, rzeczoznawcy uznają za SAMa samochód w którym wykonano tzw rame pomocniczą (jak to powiedział rzeczoznawca "przecież żeby włożyć całkiem inny silnik trzeba zrobić jakieś nowe mocowanie - najlepiej rame pomocniczą, i wtedy to bedzie SAM"). Cienkolowcy robią natomiast inaczej (znajomy włożył 1,3 z punto, dzięki niemu znam też środowisko centomaniaków). Wkładają silnik "na żywca" (przy wymianie trzeba mieć tylko poświadczenie legalności - dowód rejestracyjny dawcy lub faktury i ew cła). A żeby sie nie żucało w oczy, że to jest 1,3 usuwane są opisy z silnika (ładna, gładka, chromowana pokrywa zaworów itp) i jak na razie żaden policjant nie sprawdzał typu silnika (policja to ma w .... - ostrzej karają za przebijane numery niż za legalne silniki). Pozatym trudno jest komukolwiek udowodnić, że dany silnik nigdy nie występował w danym modelu jeśli auto nie było produkowane tylko w polsce - ostatnio oglądałem (na własne oczy) BMW e30 (stara 3ka) z silnikiem z 750 (V12 5 litrów) legalnie zarejestrowane w polsce.
Jeśli ktoś ma tylko kase to może zrobić co mu sie podoba - polskie prawo ma więcej dziur niż szwajcarski ser
  
 
A tak pozatym mam pytanie z zupełnie innej beczki - czy ktoś widział jak wygląda napęd vectry A / calibry 4x4 (nikt w mojej okolicy nie ma nic takiego ). Ponieważ Espero jest zrobione na płycie podłogowej vectry A to zastanawiam się jakie trzeba by zrobić przeróbki, żeby zamontować coś takiego w espero (jest takie cuś tanio na allegro - skrzynia, tylny dyfer, wał i jeszcze jakieś badziewia).
  
 
Cytat:
2003-04-16 13:20:32, ziaja pisze:
A tak pozatym mam pytanie z zupełnie innej beczki - czy ktoś widział jak wygląda napęd vectry A / calibry 4x4 (nikt w mojej okolicy nie ma nic takiego ). Ponieważ Espero jest zrobione na płycie podłogowej vectry A to zastanawiam się jakie trzeba by zrobić przeróbki, żeby zamontować coś takiego w espero (jest takie cuś tanio na allegro - skrzynia, tylny dyfer, wał i jeszcze jakieś badziewia).




Stanowczo odradzam, napędy Opla są ogólnie niezbyt udane. Części do prawidłowej pracy jest bardzo dużo, a jeżeli czegoś zabraknie, to koszty kupna w Aso są ogromne. Lepiej zainwestować w porządne zawieszenie.
  
 
Popieram Zoltara! Jak przeczytalem co trzeba robic, zeby nic sie nie psulo z napedem 4x4 w Vectrach/ Calibrach to sie zalamalem... trzeba miedzy innymi co 5 kkm zmieniac opony z przodu na tyl byc VERY ostroznym przy skretach, nie ruszac pelną pytą, itp pierdoly...
Fizycznie to jest na pewno mozliwe, ludzie w kosmos lataja, to przelozyc naped 4x4 do esperaka pewnie tez nie bylby problem - ale jest to ekonomicznie nieoplacalne, technicznie niepewne...
  
 
....a ja zaczynam kombinować czy da się mojego potworka rozwiercić na 2.2 ??????
Tłoki od Leganzy moge mieć za nieduże pieniądze......
montował bym wszystko sam , więc koszty montazu będą równe kilku paczkom szlugów i zgrzewce broffaróff

tylko czy da się to rozwiercić???? podobno da bo blok silnika leganzy 2.2 jest zwykłdym 2.0 rozwierconym.....skolei 2.0 to rozwiercone 1.8........

więc kto wie>????

pytanie 2 czy nie trzeba bedzie bawić się z komputerem???
czy to wszystko będzie działało????

pytanie 3 czy nie będzie trzeba stosować elektrycznej pompy wody??? - jeżeli ścianki będą cienkie to pompa będzie musiała pracować kilka minut po zgaszeniu silnika......


pytanie 4 - jak dopasuje uszczelke pod glowice???

...takich pytan jest pełno.....

pozostaje najważniejsze....czy to ma sens???
  
 
Nie!!!
  
 
Ciekaw jestem wypowiedzi " NIE!!!!" MaćkaGT, czy miało to znaczyć: "nie rób tego bo rozwalisz jeszcze samochód i nie będzie tak szybkiego espero jak mók", czy może to miało znaczyć: "nieee rób tego bo jak ci uda to będzisz jeszcze szybszy, i już Cię nie dogonie".... no to jak sądzicie, które znaczenie?