MotoNews.pl
  

Brak ogrzewania ... wywala wode

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Mam maly klopot z autkiem (nie mialem czasu do niego zerknac - sprawa dotyczy 1,8 16V 92r. samochod wywala wode w sporych ilosciach ... a w miedzy czasie nie ma grzania w aucie - sadze ze nie ma obiegu wody (skutek to pewnie wywalanie wody) .. teraz pytanie dlaczego ?? - padnieta pompa wody ? bo uszczeleke pod glowica raczej wykluczam ( zbyt szybko to sie stalo ... no i zbyt szybko sie grzeje i wywala wode :/ )
- Dzisiaj bede mial troche czasu to popatrze - i podziele sie obserwacjami - ale moze jakies cenne rady na co zwrocic uwage ??
Pozdrawiam
MB
  
 
moze być wąż pęknięty, moze być pompa wody....ale skoro nie miałeś czasu zerknąć to pewnie nie namierzysz usterki..a wystarczy otworzyć maskę
  
 
miałem podobne problemy, okazało się że układ był nieszczelny, a dokładniej korek od zbiorniczka wyrównawczego był do wymiany, ale wode wywalało dopiero jak silnik był rozgrzany pożądnie. To znaczy gdy silnik pracował wszystko było OK, ale jak zgasiłem to wywalało wode - poprostu nie było cisnienia i woda się gotowała, no i auto się grzało. wymiana korka i wszytko oki taka mała pierdoła i tyle kłopotu. Wymień korek i sprawdź czy nigdzie nie cieknie - podokręcaj wszystkie opaski. to moja rada aha i wlewaj później wode zgodnie z instukcją do twojego auta - bo inaczej zapowietrzysz
  
 
a czy czasem nie miałeś wody zamiast płynu i w te mrozy nie zamarzło ci co mogło doprowadzić do uszkodzenia pompy?/
  
 
brak szczelnosci korka odpada ... silnik od razu po uruchomieni zwieksza (gwaltownie!!) cisnienie w ukladzie chlodzenia - (niezlaeznie od temp.) i efektem jest wywalenie wody przez korek ... odnosnie odpowiedzi na post skidmarks : - i tak i nie - samochod byl zalany woda ale woda zostala spuszczona (korek przy chlodnicy) przed noca - ale zapomnialem "dmuchnac" w zbiorniczek wyrownawczy - w efekcie czego woda mogla splynac z bloku ... ale pozostac w pompie :/.
Wiec stawiam na pompe - teraz mam pytanie - jak ja sprawdzic po demontazu ? - opory na wale pompy? ... i tak na potwierdzenie jesli na zimnego wywala to na bank pompa ?
Pozdrawiam
  
 
po tej wypowiedzi myślę że masz niedrożny układ - gdzieś się zapchał jak to była by pompa wody to nie robiło by się ciśnienie i nie wywalało by wody, albo poprostu zapowietrzony układ - nie wiem jak u ciebie ale w moim aucie wlewa się wode przez odpowietrznik w obudowie termostatu i wtedy układ sam sie odpowietrza, najpierw poszukaj informacji jak i gdzie prawidło wlać wode (płyn) albo jak odpowietrzyć układ - jak nie masz ogrzewania to może nagrzewnica się zapchała i nie ma obiegu - takie właśnie są objawy - nie masz ogrzewania - silnik się grzeie i wywala wode
  
 
Jeszcze wczraj tez stawialem na zatkaniem nagrzewnicy - ale juz zdarzylem sprawidzic jest oki :/ .. co do zapowietrzenia ukladu - nie sadze zeby byl " az tak bardzo zapowietrzony" - ktos wie jak to zrobic w 16V ?? - ale dla pewnosci jutro poprobuje i poinformuje - a propo samochod stoi teraz w garazu wiec o zamarznieciu tez nie ma mowy wiec ewentualny zator spowodowany zamarznieciem tez odpada :/
  
 
pisales ze chodzil na wodzie wczesniej, mógł się zrobić kamień - tak jak w czajniku jak wlałeś płynu to mogło pozatykac kamieniem przewody bo płyn ma właściwości czyszczące, ja już nigdy nie wleje wody do auta bo już raz miałem z tym przeboje
  
 
mialem dokladnie taki sam problem, grzalo albo i nie, wywalalo wode i to porzadnie, w nagrzewnicy bylo slychac "szmery i szumy" tak jakby woda z powietrzem....
Wszystko sie zmienilo gdy wymienilem pompe wody, wrecz nie ten sam silnik, mam wrazenie ze silnik ciszej chodzi i szybciej sie grzeje do wlasciwej temperatury. Dodam ze termostat byl wymieniony 3 m-ce temu.