Komputer do Esperaka.......

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Poszukuję komputera do daewoo Espero 1,5
Symbol na komputerze to: TR bzzw
jeśli ktoś ma coś takiego do sprzedania proszę o pilny kontakt
  
 
na allegro jest taki ciekawy czym sie rozni bo symbol ma inny niz podalas swoja droga to sie psuje w ogole?
  
 
Właśnie mam już trzy różne od daewoo espero o innych symbolach i żaden nie pasuje ten na allegro widziałam ale tam jest symbol TR bswa. Za nic w świecie nie wiem czym oprócz symbolu się różnią
  
 
Zamiast kupować nowy,pojedź (albo zaholuj) do firmy z prawdziwego zdarzenia zajmującej się elektroniką w samochodach.Tylko to muszą być elektronicy samochodowi,a nie wymieniacze starych na inne.
  
 
Wg mnie najważniejszy jest numer katalogowy, zaczynający się od 162........
POza tym komputery nie powinny sie zbytnio różnić - dobierz wg silnika, skrzyni biegów (automat/manualna), wyposażenia (abs, klima) i mniej więcej rocznika - powinno działać.
  
 
"Komputer" to chyba zbyt mocno powiedziane. Ja bym postąpił wg rad Klólika, tym bardziej, że "komputer" ten nie ulega zbyt często usterką (podobnie jak mój sterownik c.z. )i na szrotach powinni mieć ich trochę.
  
 
Nie będzie działać.Z tego co pamiętam,w komputerze jest zapisany kod immobilisera.I żeby odpalić,trzeba zakodować immobiliser w komputerze (nie mylić z kodowaniem kluczyków)
  
 
hmmm..... wydaje mi się że to co napisał Rabbit jest najbardziej prawdopodobne. Samochód stał prawie miesiąc w autoryzowanym serwisie a te głąby nie znalazły usterki. Wg nich trzeba wymienić komputer bo ten niby jest uszkodzony. Zeby było śmieszniej kupiliśmy na części takiego samego esperaka z silnikiem 1,5 i z komputerem o takim samym symbolu ......... i też lipa przełożyliśmy kompa a samochód jak nie odpalał tak nie odpala. Założyliśmy do niego instalację gazową i pali ale tylko na gazie bo sterowany jest komputerem od gazu. Ale Rabit ma chyba rację trzeba zaprogramować immobilizier i zaprogramować go w komputer i tej teorii będę się trzymać, spróbuję jak coś dam znać a narazie pozdrawiam i dzięki za informacje
  
 
Kluczyki są już "wgrane" do immobilisera.I nie trzeba nic w immo kombinować.Trzeba tylko wgrać w pamięć komputera immobiliser. Na skanerze,podczas kodowania (nie pamiętam przy którym kroku) pokazują dwa okienka z numerami.W jednym jest kod immobilisera fizycznie zamontowanego w samochodzie, w drugim kod immobilisera w pamięci komputera.Oba numery muszą być takie same
  
 
Jeśli immobilizer blokuje silnik, to robi to poprzez odłączenie pompy paliwa. Czyli nic dziwnego, że na gazie chodzi.
Pompa palia dziala? powinieneś jąsłyszeć, tzn. przez 2 sekundy po przekręceniu kluczyka, a potem ciągle podczas rozruchu.
Spróbuj podłączyć pompę bezpośrednio do akumulatora, a potem odpalić na benzynie. Jeśli odpali - na 80% to wina immobilizera. Może padła cekwka przy stacyjce?
Mogą to być inne przyczyny, np. uszkodzony przekaźnik pompy paliwa? Albo zapieczone na amen wtryskiwacze?

  
 
ale chwila..jesli juz podejrzewamy immobiliser to po pierwsze chyba powinno sie wrocic do starego kompa..po drugie pomysl ze spieciem pompy na krotko jest bardzo trafny..po trzecie to raczej nie wtryskiwacze..jesli dotad auto jezdzilo na pb a lpg to nowosc w tym samochodzie to nie widze szans na zapieczenie sie wtryskow..po czwarte jesli to ta nieszczesna cewka przy stacyjce to ja chyba taka mam
  
 
Cytat:
2006-05-06 11:07:37, kasica-76 pisze:
Zeby było śmieszniej kupiliśmy na części takiego samego esperaka



Uuuuu... no to czas zamykać forum, skoro ludziska zaczynają kupować dwa takie same auta, przy czym to drugie jako składnica części zamiennych.