MotoNews.pl
  

Niestabilne zawieszenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie i nieliczne panie (jesli takowe sa )
moje zawieszenie zachowuje sie dziwnie. przy jezdzie po nierównej drodze essik nie zachowuje wyznaczonego toru jazdy tzn. po prostu jak wjade na jakas nierownosc to zeby jechac prosto musze kontrowac kierownica bo go troszke przestawia.
bylem na szarpakach, ale wszystko wyglada ok. amorki tez jeszcze w miare sie trzymaja.
gumki 195/50/15.
moze escorty tak maja??
HELLLLPPPP!!!
pozdro dla wszystkich
  
 
A moze poprostu brak zbierznosci
  
 
ja mam ostatnio to samo ale u mnie na 100% są luzy na tulejach w wahaczach
  
 
A kolega od zawsze jeździ na takich oponkach czy może od niedawna?? Przy takich oponach autko po nierównościach nie chce prosto jeździć i trzeba ciągle pilnować kierownicy
  
 
od poczatku na takich jezdze. mam wrazenie ze wczesniej sie zachowywal nieco stabilniej, acz kolwiek nigdy nie bylo rewelacyjnie.
skoro jednak twierdzicie ze na szerokich samochod myszkuje tzn. ze tak ma byc.
myslalem ze na szerszych oponach samochod bedzie jechal jak przyklejony trudno
dzieki
  
 
Jak przyklejony to jedzie jak masz drogę gładką jak stół, natomiast na nierównościach niestety koła nierówno przylegają do nawierzchni i zależy którą stroną mocniej przylega to na tą stronę Ci ściąga.
  
 
przekladnia kierownicza ma luzy a jesli nie ona to drazki kierownicze( to na co sie nakreca galki) wzglednie krzyzaki w kolumnie kierowniczej, dlatego auto jakby plywalo na boki i korygujesz tor jazdy.


[ wiadomość edytowana przez: liked dnia 2004-12-13 11:54:43 ]
  
 
Cytat:
2004-12-13 11:35:56, juzeff pisze:
myslalem ze na szerszych oponach samochod bedzie jechal jak przyklejony trudno dzieki



Jak przyklejone, to auto jeździ na sportowym zawieszeniu, a nie na szerokich gumkach, to przede wszystkim.

Natomiast auto pomimo nierówności i kapcia 195/50/15 nie powinno myszkować.

Nie ufaj szarpakom, u mnie nie wykrył luzu na obu sworzniach.
Sprawdzić musisz porządnie auto na warsztacie na podnośniku. Przez internet trudno diagnozować.
Może być coś nie tak z :
- przekładnią kierowniczą,
- krzyżak,
- końcówki drążków,
- tuleje gumowo-metalowe,
- mogą nie trzymać amorki, pomimo że nie ciekną.

[ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2004-12-13 13:12:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2004-12-13 13:14:01 ]
  
 
Cytat:
2004-12-13 10:21:30, slawas1 pisze:
ja mam ostatnio to samo ale u mnie na 100% są luzy na tulejach w wahaczach



odkopuję wątek o zawieszeniu, bo po co zaśmiecać skoro ich cała masa w tym temacie...

przy jezdzie po nierównościach (np ubity śnieg-asfalt-śnieg itp)auto skacze jak chce, trzeba mieć kontrolę (wyjątkową !) nad kierownicą, to rzuca tym moim essikiem jak nie wiem czym...


PYTANIEdo WAS: czy to wina tuleji wahacza??? Tylko i wyłacznie? czy jeszcze cała masa niespodzianek na mnie czeka???

i jeszcze coś: przy szybkim ruszaniu (!) ściąga (gwałtownie) na lewą stronę- i tu kolejne pytanie -co do wymiany???

wiem, że przydalaby sie geometria, ale to już po wymianie el.zawieszenia-bo tak najsensowniej.

Pozdrawiam!



[ wiadomość edytowana przez: Biedrona dnia 2006-02-27 09:57:26 ]
  
 
UP
  
 
To ze sciaga przy gwaltownym ruszaniu to napewno zbierznosc
  
 
Mnie też ściąga prz szybszym ruszaniu w lewo. I nie wiem co to jest. Na letnich i na zimówkach, zawsze w lewo, także po zbieżności i remontach zawiechy corocznych.
  
 
Witam Moim zdaniem beda to luzy na drazku, zbierznosc lub cos z kolumna kiery
  
 
wymiana drążków pomogła, jest lux de lux.
oczywiście silentblocki też były stargane życiem.
essi odzyskał właściwości jezdne
  
 
Pozwólcie ze wypowiem sie także i ja a mam w tym spore doświadczenie ponieważ mialem escorta 1994 rok maks idealnego wczesniej który to mial sportowe zawieszenie i ogumienie 205/50/15 i powiem wam ze jak nim jeździlem na takich oponkach to sie jeździlo dość cięrzko ale jak na zimie założylem 175/70/14 to auto zrobilo sie tak stabilne na wprost ze na koleinach mozna było papierosa zapalać bez trzymanki