PILNY PROBLEM Z ZAWIESZENIEM( długie )

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wielki problem z zawieszeniem postawił wyjazd na zlot ogólnopolski pod znakiem zapytania.

Jak zwykle po zimie zrobiłem całe zawieszenie od podstaw , gumy , końcówki drążki i inne duperele. Zbierzność ustawiona zgodnie dp cosworta bo inaczej sie jezdzic nie dalo. Amortyzatory 75 % sprawnośći zarówno z przodu jak i z tyłu.

Jade po mieście wszystko oki , koleinai sie nie przejmuje bo przy oponach 205x40x16, normalne jest ze po nich pływa ale pojawił sie bardzo duży problem nie wiem co to jest ani jak to zbadać.

Przy prędkości około 100 k/h i gwałtownym przyśpieszaniu np przy potrzebie wyprzedzenia samochodu bardzo mocno reaguje ściągając w lewo , do tego stopnia ze trzeba kontrowac kierownicą aby nie pojechac w inne miejsce niż chcemy.

Sprawdziłem i to samo sie dzieje w każdym momencie bez wzgledu na prędkość, pojawia się zawsze gdzy chcemy gwałtownie i szybko przyspieszyć, problem wygląa jak by urwana była guma wachacza i koło zmieniało kąt pochylenia wysuwając sie do przodu ale wszystko sprawdzone i jest OKI.

Kto ma jakieś pomysły z takimi objawami do momentu ich rozwiazania nie wypuszczam sie w trase powyzej 30 km za Lublin.

PILNE !!!
  
 
Objawy dokladnie jakby uszkodzone były małe tuleje wahacza..!!! na pewno są .. dobre? na szarpakach nie zawsze da sie to wyczuc.. aha.. a jak zwalniasz gaz to sciaga w przeciwną ?:>
  
 
Mam podobny problem z tym ze u mnie sciaga w prawo i tez nie moge sie z tym uporac
  
 
Podpinam sie pod ten post.U mnie tez ciagnie na prawo.Czekam na odpowiedzi.
  
 
Cytat:
2006-04-08 11:02:33, RedCar pisze:
Zbierzność ustawiona zgodnie dp cosworta bo inaczej sie jezdzic nie dalo.


a co to znaczy
masz rs 4x4 z płyta podłogową sierry?
bo z tego co wiem rs2000 jest przednionapędowy i zbierzność ustawia sie jak w przednionapędówkach
  
 
Mam wszystkie nowe tuleje - ustawiona zbierznosc ( na 0,0 i jprowadzi sie elegancko) i przy hamowaniu ucieka na prawo Hmm.. i co to jest?
  
 
Seba moze jeden zacisk lapie Ci mocniej??

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Co do chamowania to wina tarczy klocków lub zacisków czyli ogólnie na pewno czegoś związanego z układem chamowania.

1) Tak jak odpuszczam gaz to samochód prostuje czyli kątruje sam
2) Tuleje sa wszystkie nowe , wymieniam całe wachacze co roku po zimie bez względu na ich stan.

3) Ustawiam zbierzność pod cosworta ze względu na inne ustawienia kątów, które pozwalają na szybszą jazde po zakretach , pozatym mam mocno obnizone zawieszenie i sztywne , wiec katy od RS-a nie pozwalały na prowadzenie się auta na oponach 205x40x16.

Nie sprawdzam na szarpaku rozbieram co wiosnę zawieszenie i składam je na nowo z powymienianymi czesciami.

OBAWAIM się o luz na przekłądni kierowniczej " maglu ", wspomaganie działa ale może listwa sie wytarła i ma luz poprzeczny ???

Sam już nie wiem co robić więc jutro wymontowuje magiel.


[ wiadomość edytowana przez: RedCar dnia 2006-04-09 10:27:05 ]
  
 
Nie,to nie wina hamownikow, bo tak sie dzieje od przed wczoraj na 17" i oponach 215 ,a na zimowkach bylo jak u Ciebie Panie Redcar - sciagal przy przyspieszaniu w lewo i tak jak Ty mam nowe tuleje,a na dodatek pojechalem na szarpak i wszystko ok.


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2006-04-09 11:16:12 ]
  
 
No jutro się wypowiem bo widze że problem jest nie tlko u mnie , ja musze go rozwiązać bo jakoś trzeba sie poruszac po naszych Polskich drogach na szerokich oponach.

Mam tylko nadzieje że to nię bedzie luz na maglu
  
 
No to czekam na rozwiazanie sprawy
a moze tuleje jakies felerne?? Mam oryginaly ,ale zawsze moze sie partia felernych trafic,prawda??
  
 
Dodam tylko że w lewo przy przyspieszaniu też mam. A wszystko jest OK.
  
 
a) moze to glupie ale mnie tez ciagnie w lewo przy przyspieszaniu. ale na zimowkach bylo ok. poza tym ze byla krzywo kierownica. teraz na 17" jest kierownica prosto, auto jedzie prosto, hamuje prosto, ale przy mocniejszym depnieciu ciagnie w lewo. nie wiem. moze cos z mechanizmem roznicowym?? nie wiem...
b) mozliwe...ze nie dojdziesz co to tak samo jak mam ja. na zawiasie -80 przy ostrych zakretach w prawo lewe kolo zaczyna tluc. myslalem ze tylko ja tak mam. okazalo sie jednak ze nie i ze przy takim obnizeniu i jeszcze przechyle budy w zakrecie...no wlasnie nie wiemy co....czy przegub w skrzyni...czy cos innego...
Ale powodzenia w szukaniu
  
 
To o co w tym wszystkim chodzi?? Skoro wszystko ok a jednak??

Na zbieznosci wyszly mi takie parametry :
wyprz.sworz.zwrotnicy - L 0'50 ; P 0'35 -wart.fabryczna 0'00+/-1'15
pochy.sworz.zwrotnicy - L-0'50 ; P-1'10 - wrt .... -0'15+/- 1'20
zbieznosc polowkowa - L0'00 ; P 0'01 - wart .... 0'10+/- 0'05
zbiez calkowita - 0'01 - wartosc fabryczna - 0'00 +/-0'10

Dotyczy oczywiscie RS 2000
  
 
no u mnie te parametry były przynajmniej porównywalne , a u Ciebie ten lewy odbiega od prawego może to jednak jest coś w tym.
  
 
A moze roznica byc w wachaczach?? Lewy mam z RS'a a prawy z 1,6 . W wygladzie jest roznica taka,ze ten krotszy luk - jak by ten tylny jest wzmocniony na laczeniu blach dolnej i gornej dodatkowa przygrzana blacha od czola - jutro zrobie fotke i pokarze o co mi biega.
  
 
pojecia nie mam co Was dreczy, ale skoro to przy przyspieszaniu jedynie, moze to kwestia nierownomiernego przeniesienia napedu pomiedzy kola przednie? ot, taka wada konstrukcyjna?
to tylko moja sugestia.
pozdr.

p.s. Seba, jak mozesz jezdzic z dwoma rozniacymi sie wachaczami?
  
 
Cytat:
2006-04-10 01:41:43, fluke pisze:
pojecia nie mam co Was dreczy, ale skoro to przy przyspieszaniu jedynie, moze to kwestia nierownomiernego przeniesienia napedu pomiedzy kola przednie? ot, taka wada konstrukcyjna? to tylko moja sugestia. pozdr. p.s. Seba, jak mozesz jezdzic z dwoma rozniacymi sie wachaczami?


Na oko sa takie same jesli chodzi o wymiary a jeden ma wzmocnienie ot kawalek blaszki wiec raczej sa takie same ,a moze wlasnie nie maja takich samych wymiarow??ale w to watpie bo patrzac na wyniki jakie mi wyszly byloby to kwestia czesci mm.
  
 
U mnie sciagalo w prawo przy przyspieszaniu, byla to wina wiekszej tulei. Moze jednak wybierz sie na szarpaki.....