Czujniki... a problemy z temp!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam...
Mam takiego problema....

Gdy samochód zimny lub ciepły jest OK ze wszystkim (no może minimalnie niskie obroty się wahają) do czasu... jak włączy się przynajmniej raz wiatrak na chłodnicy,by ostudzić omę! Wszystko jest nadal OK,bo temp spada itd. Ale... samochód traci siłę zdecydowanie na LPG i trochę na benie, a przede wszystkim są duże kłopoty z odpaleniem jak go zgaszę (muszę czekać aż ostygnie)!! Nie pali ani na na LPG, ani na benie...
Te objawy nie zawsze są, czasem jest OK, tzn. włączy się, ostudzi, jest siła, nie ma problemów z paleniem!

Wczoraj pomierzyłem czujniki i wyszło mi tak:
Czujnik wałku korb: 1-2 = 15 om, 1-3 = 13,7 om
czujnik wałków rozrządu: 1-2 = 15 om, 1-3 = 13 om
czujnik temp silnika = 1-2 = 800 om, przy lekko ciepłym silniku

Według programu FOTA,który posiadam, wychodzi mi że jest wszystko OK!
Świece i filtr LPG wymieniłem, komp wywala mi błędy czujnika wałka korb i wałków rozrządu (ale powyższe pomiary chyba są OK).

Czy ktoś ma jakiś pomysł co to jeszcze może być lub może zweryfikować moje pomiary,bo już mnie szlag trafia!! :/

Borykam się już z nim mniej więcej od Października, ale była zima i wiatrak nie miał kiedy chłodzić i było OK,ale teraz problem wraca...

Pozdrawiam!!
  
 
Jest jeszcze czujnik temperatury powietrza zasysanego, możesz mieć w najgorszym przypadku kata uszkodzonego, ale wtedy by zapalał bez kłopotu.

10-30st 5000 do 2000 ohm
  
 
Cytat:
2006-05-10 09:25:35, brasil pisze:
komp wywala mi błędy czujnika wałka korb i wałków rozrządu (ale powyższe pomiary chyba są OK)



Najpierw napraw to.
  
 
uszkodzonie kabela czujnika lub sam czujnik wału korbowego tak właśnie się objawia. Ciężko odpalić auto, silnik chodzi trochę nierówno itp.
  
 
Cytat:

uszkodzonie kabela czujnika lub sam czujnik wału korbowego tak właśnie się objawia. Ciężko odpalić auto, silnik chodzi trochę nierówno itp



Cytat:
Najpierw napraw to.



Dobrze Panowie, zgadzam się z Wami - nowy czujnik już jest w drodze i jedzie do mnie. Ale przecież jeśli by był padnięty, to pomiary miernikiem nie zgadzały by się z pomiarami "książkowymi",a chyba się zgadzają...
To jak to jest w końcu, może tak być??