Silnik od Delty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nabyłem ostatnio silnik od Delty Integrale HF 2.0 (turbo ofkoz). Silnik jest w dobrym stanie, ale nie ma papierów (dlatego kosztował mnie 2xBols 0,5l). Mam z nim problem: znajomi mechanicy twierdzą, że ze względu na mocowanie bloku nie da się włożyć do 132. Jednakże mój starszy (też mechanik) twierdzi, że jest możliwe przełożenie głowicy i osprzętu na klasyczny blok 132 2000. Co wy na to? Mam dodatkowo na oku skrzynię Abartha do 131 Super Mirafiori... Czy da się to skompletować z tym silnikiem (właściciel twierdzi, że tak, ale ja mam wątpliwości)? Jestem bliski zakupu dodatkowo drugiego 132 (żeby nie czarować w tym obecnym )... Mógłbym spróbować złożyć to w jedną całość i zrobić prawdziwego Speedbreakera... Ta druga 132 i tak ma blacharkę do remontu (a raczej odbudowy ) i głowicę tak samo. Help!!!
  
 
Nie tylko głowice musirz przełozyc Tłoki też obowiązkowo a najlepiej cały wał z korbowodami HF itegrale miała seryjnie kute tłoki wienc jak przełozysz samą głowice to w tym silniku od 132 stopia ci sie tłoki i prwdopodobnie wał nie wytrzyma obciążen (z odpowiednią sprerzarką z tego motora mozna wyciągnąc do 600KM)
  
 
Mówiąc osprzęt to miałem na myśłi...
Cytat:

Nie tylko głowice musirz przełozyc Tłoki też obowiązkowo a najlepiej cały wał z korbowodami HF itegrale miała seryjnie kute tłoki wienc jak przełozysz samą głowice to w tym silniku od 132 stopia ci sie tłoki


Chciałbym zostawić tylko blok i michę... BTW: 320KM mi wystarczy - most chyba więcej nie wytrzyma...
  
 
delta nie ma kutych tlokow(seryjnie). W bloku jest miejsce na nawiercenie mocowan do 132. problemem jest umiejscowienie turbiny i wyprowadzenie wodnych przewodow i aparatu zaplonowego. Ale wszystko da sie zrobic. mozliwe ze trzeba bedzie wsadzic kolo zamachowe z fiata 132 razem ze sprzeglem. Panewki rowniez sa inne, sa zrobione z innego materialu i zwykle ze 132 za dlugo nie pochodza. blok ze 132 nie ma natrysku na tloki wiec lepiej zostawic blok z delty , poza tym w delcie jest duzo lepsza pompa oleju. Zapytaj tych znajomych "fachowców" czy kiedykolwiek widzieli ten silnik, bo jesli tak to nie maja pojecia o tym co mowia.
  
 
Mam TIPO 2000 16V własnie z silnikiem od DELTY HF koles od kturego to kupiłem własnie przekładał wszystko bo blok został orginalny i mi mówił ze są kute tłoki moze widocznie silnik był juz wczesniej dłubnięty A co do mostu to jakies 1000km i sie rozleci ja mam juz 3 skrzynie w tipo i wiem ze jeszcze nie jedną zmienie no ale cos za cos del Acha jeszcze cos silnik delty 16zaworowy ma 215KM seryjnie jakos tak a 8 zaworowy koło 190KM
  
 
Walezy, stary należy do starej gwardii i twierdził, że można przełożyć cały silnik tylko nie chciał nawiercać bloku od delty no i mam problem z papierami . BTW: co ze skrzynią bo nie wiem jaką włożyć... Zaś silnik stoi u starego w warsztacie (więc go widział) i mam problem z papierami dlatego tak szukam rozwiązania z blokiem od 132. Chyba jednak nie będę się męczył z zrobię przeszczep numerów (innego wyjścia chyba nie mam ).
  
 
Taki silnik to bym mogl zagoscic u mnie w Dfie mam ten jeden wielki plus ze mialem numery nabijane w stacji diagnostycznej i moglbym sobie takie nabic na taki silnik z delty
Gratuluje zakupu
  
 
silnik z delty ma przeciez walki wywazajace (tak samo jak w tipo 2,0 16V) o ile sie nie myle to 131/132 nie mialy walkow wywazajacych...
co do przekladania to wszystko mozna przelozyc pytanie czy np wymiary tlokow sie beda zgadzac (bo dotare na 100% beda inaczej wiec juz dupa) i czy czegos przy skladaniu/rozkladaniu nie popsujesz...

i sprawa juz tak czysto formalna z czystej... silnik z delty integrale... turbo w dobrym stanie za dwa bolsy... bo bez papierow ?
powiesz dlaczego nie ma papierow ? bo "przypadkiem" komus zniknela lancia ?

  
 
eee , może z za zachodniej granicy przywendrował , z jakiegoś szrotu , to nie są znów tak popularne fury żeby gineły z ulicy chyba...

Co do silnika ja bym jakoś fachowo z numerami pokombinował , tylko z głową , jak masz warsztat , i ojca mechanika to on pewnie wie jak to dobrze zrobić ( na papiery z 1.6 najlepiej)

sam bym chciał 132 które zaskoczy każdego na drodze , z takim motorkiem i musowo skrzynią Abarth i naklejkami na nadwoziu imitującymi rdze dla większego ubawu

choć z drugiej strony to wystarczył by mi 2.0 z volumexem i dobrze zrobioną głowicą nie mam wygurowanych zachcianek
  
 
a co do samego silnika z Delty to czy nie ma on dolotu i wydechu odwrotnie niż 132? powrócił by problem z głowicą 16v do DOHC w poldim... da się przeskoczyć ... ale wydech z drugiej strony , rozrusznik pod wydechem , wyjście wody ... nie jeden zjadł na tym zęby
  
 
Witam. Ja troche w innej sprawie- widzialem na zlomie NOWKE blok z numerem 154A2. Od czego to moze byc? Wygladal jak od DOHC ale nie mial miejsca na walek napedzajacy pompe oleju ani na sama pompe.


Pozdrawiam.
  
 
IMO od jakiejs cromy
wg katalogu swiec do fiatow
http://www.mawi.auto.pl/glowny.html
  
 
wg tego katalogu to mógł być silnik turbo , nieźle
Croma i.e. Turbo 2,0 110-117kW 154 A2/C4.000 MPI
Brawo Kasztan , ja sprawdzałem w swoich źrudłach i nie znalazłem
  
 
Croma turbo tak zgadza sie wydech i dolot ma tak samo jak fiat bo to ten sam dwu wałkowy silnik 8v co w 131,132 Delta ma tak SAMO ja mam turbo przy scianie grodziowej a silnik poprzecznie NAPEWNO TAK SAMO BLADY kurde musowo skrzynia ABARTCH bo seria długo nie pociągnie Ja mam skrzynie 2000 16v i nie wytrzymuje a sprzegło odrazu wzmocnione kupój no i most czy ci wytrzyma
  
 
na allegro jest do wzięcia 131 z Białegostoku właśnie ze skrzynką ABARTHA. Fura ma jednowałkowy 1.6, więc skrzynia skatowana raczej nie jest no i marnuje się trochę Może warto byłoby spróbować zrobić jakąś zamiankę, bo w końcu takie skrzynie nie trafiają się codzień
  
 
Delta pół roku temu wywinęła parę salt i dobiła do drzewa (kierowca wyszedł ze szpitala ok. 1 miech temu). Niewiele z niej zostało. Silnik jest niestety bez skrzyni (koles chce za nią 700zł ). Jeśli chodzi o 132-kę którą chciałem kupić to coś mnie tknęło i zawiozłem go do blacharza... Facet po obejrzeniu wozu złapał się za głowę. Bryka była bita prawie wszędzie i jest tak poskręcana i połamana, że szkoda gadać. BTW: kupię tanio 132 2000 z silnikiem nie na chodzie i budą do remontu, byle konstrukcyjnie zjadliwego... Jakby ktoś widział coś takiego to proszę dać mi znać. Tylko tanio .
  
 
W Gdańsku jest 132A za tysia - tylko nie wiem czy to dużo czy mało W anonsach jest napisane że blachy ma zrobione. Ogłoszenie jest w anonsach i na gratce. Jaki silnik nie wiem
  
 
Kurde Elwood dowiedz się czegoś więcej, to byłbym wdzięczny!!!
  
 
przesyłam ogłoszonko: FIAT, 132A, 1983, sprawny, koła zapasowe, drzwi, tylna ogrzewana szyba, nowe blachy, błotniki,
Gdańsk; 0601 76-89-50, (5302-83-71
Powodzenia!
  
 
Kierunkowy do Gdańska to oczywiście 58 i to miało być w nawiasie ale się przerobiło na buźkę