Silnik poloneza w 125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ILE MOŻNA NA NIM PRZEJECHAĆ I JAKA WERSJA BYŁA MONTOWANA WZMOCNIONA CZY ZWYKŁA
  
 
Silniki Poloneza w 125p:
1.3 ML, 1.3 ME - 65 KM
1.5 ML - 75 KM
1.5 MS, 1.5 ME - 82 KM (wzmocniony)

Pozdrowka
Adamus
  
 
Adamus,a była jakaś seria 1.6-87KM???
  
 
Jakem zyw nie widzialem takiego cuda.

Ale prototyp musial byc skoro sa w ksiazkach podawane dokladne dane nt. spalania i osiagow - vide "Naprawa FSO 125p". A bylaby to wersja 1.6 ME.

Pozdrowka
Adamus
  
 
A ile przejechać,pewnie nieco więcej,niż na zwykłym fiatowskim przy identycznym stylu jazdy,polonezowskie mają lepszy układ smarowania.Filtr pełnoprzepływowy i pompa zdaje się lepsza.
Adamus,mam jeszcze pytanie,jakie przełożenie mostu miały Fiaty 1.6,według książki?
  
 
No wlasnie mialy miec niby 4,1 co jest b. dziwne. Lzejszy 125p powinien miec rowniez 3,9, albo jeszcze dluzsze przelozenie.
No ale moze to tylko mial byc prototyp.

Adamus
  
 
Cytat:
2003-05-12 16:26:16, adamus pisze:
Jakem zyw nie widzialem takiego cuda.

A ja widziałem,a nawet rozważałem(tzn.wraz z ojcem-było to dość dawno) zakup takowego fiacisza.Z tyłu oryginalny znaczek 1.6ME,rocznik 1986.Jednak juz wtedy był w kiepskim stanie blacharskim i odpuściliśmy sobie zakup.Także na pewno ta wersja nie była jedynie prototypem,wg.mnie wyszła po prostu niewielka ilość 125p 1.6ME.Pozdrawiam!
  
 
To ciekawe co piszesz kaovietz! W jakim byl kolorze ten wozik? limuzyna, czy kombi? Jaki mial most to sie raczej nie dowiemy

Jak by ktos spotkal 125p 1.6 ME to prosze o fotki, zwlaszcza znaczka z tylu i podanie numeru nadwozia, rzecz jasna

Pozdrowka
Adamus
  
 
Autko w kolorze "kość słoniowa",limuzyna.Jaki był most niestety nie wiem ,jednak cała reszta jak w każdym DF z tych lat.Wewnątrz siedzenia polonezowskie,zegar jeszcze "termometr"(wiadomo-86).Dziwilismy sie jeszcze,że 1.6,ale gość pokazał nam dowód-silnik CB,no i ta tabliczka z tyłu-1.6ME.Muszę jednak przyznać,że poraz kolejny juz się z takim modelem nie spotkałem.Widziałem jednak na parkingu przed supermarketem DF-a 1.6D,równiez oryginał fabryczny,bodajże jeden ze stu wyprodukowanych(prawda Adamus?)
  
 
Fajnie, ze ktos widzial w koncu 1.6 ME Czyli jednak byl taki. Ciekawe, bo w tamtych czasach ten samochod nie byl wymieniany w cennikach FSO.
1.6 D to oczywiscie takze wielka rzadkosc. Ile zrobili na 100% nie wiem, ale wersja o 100 szt. wydaje sie prawdopodobna.
Takiego tez widzialem ze dwa razy w zyciu

Pozdrowka
Adamus
  
 
W usprawnieniach poloneza gosć pisał o występowaniu poszczególnych gaźników w FSO. Model do 1.6 - praktycznie tylko w poldkach, bo w fiatach sporadycznie. Nie podam dokładnego cytaty w tej chwili, ale widocznie były jakieś krótkie serie...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
ja mam 1.5ME i wg papierow ma 55,9kW czyli 75KM...wersje wzmocnione tez byly
  
 
nitro:
masz silnik AA ?
Z ktorego roku masz wehikul?

Pozdrowka
Adamus
  
 
Witam!

Jaki silnik moze siedziec w fiaciku 125p ME '91 rok?? Wiem ze to 1,5 z poldka ale nie wiem czy to AA czy AB Prosze o podopowiedz, ba bardzo mnie to zastanawia. Wrazenia z jazdy sa pozytywne
  
 
W '91r tylko AB wkładali chyba że jakiś kundel by był
  
 
Poprawiles mi humor Jak wszedlem za kolko do tego fiata..... boze jak cudownie, zawieszenie nie tlucze,most i skrzynia nie wyje, a silnik wkreca sie na obroty jak szalony Teraz jestem przekonany ze to AB, a do tego samochod od typa co jezdzil tylko na dzialke. Mam niecale 50 000 km przebiegu.....


[ wiadomość edytowana przez: adams4lta dnia 2005-10-28 08:18:20 ]
  
 
Witam !! Ja mam fiacika z 1988 roku Oznaczenie ME czyli silnik poldka ale numer AA czyli 75 kucyków i nie powiem ze sie niezle nie wkreca))) Pozdrawiam
  
 
Ja tam się świetnie bawiłem moim seryjnym 1.5 ME 91", oczywiscie AB. Tylko troszke spalanie było duże - około 18 l/100km na luźnych nawierzchniach w warunkach bojowych... ale on był do tego kupiony
  
 
Dogrzebalem sie do numerow, mam AB No to po zmianie 1,3 na 1,5 AB napewno poczuje ze to inne auto
  
 
Ja mam standardowego 1.6 ME z silnikiem CB oryginalnie.
Raczej troche ich wyszło. Rocznik 88 kolor biały. Kopyto ma

M oznacza moduł elektroniczny
E oznacza że jest to silnik ekonomiczny


CB ma 87km a AB 82 ale to nie z powodu pojemności -> CB przez pojemność jest ciut elastyczniejszy w dole, CB od AB różni sie ukł, zapłonowym, na układzie od CB w AB też wyciągniemy 87 konikow zapewne