Centralny zamek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Omega B, centralny w pilocie radiowym.
Czy ktoś kiedyś przez to przechodził?
Co 2-3 dni centralka gubi pilota to jeden jej feler, drugi, zabezpieczanie (ryglowanie) drzwi jak pilot działa nie zawsze się udaje, raz działa raz nie. Mam podejrzaną wiązkę drzwiową od kierowcy, czasem otwarcie i zamknięcie drzwi pomaga w przywróceniu zamykalności, ale brak mi absolutnej pewności.
Może ktoś przez to przechodził i ma jakąś solucję?
Z góry dzięki.
  
 
Spróbuj wymienić baterię w pilocie na nową, może działać zależnie od temperatury jaka jest na zewnątrz jak cieplej to działa jak zimniej to nie , może być stara, kiedy wymieniałeś?
  
 
U mnie było podobnie, nie kontaktowała bateria w pilocie
A co do wiązki już to przerabiałem , w tylnych lewych.
  
 
Co do bateri oczywiście sprawdzę, ale niech mnie ktoś oświeci, w momencie przypisywania pilota do samochodu (programowanie przy załączonej statyjce, ze środka samochodu, zamykaniem drzwi) kto się uczy pilot czy układ CZ w samochodzie. Według mnie to układ odbiorczy w samochodzie przypisuje sobie klucz z pilota.
Wczoraj przejżałem wiązki drzwiowe wydają się być OK, tylne były wymieniane gdy zakładałem el szyby a problem jak był tak jest.
Czy może to być kwestia siłownika w drzwiach?
  
 
Centralka uczy się pilota, ale nie mam pewności czy przypadkiem pilot nie ma kodu kroczącego, więc po "zgubieniu" kodu trzeba od nowa się uczyć.
Centralka na bank kodu nie gubi, bo zdjęcie klemy nawet na długo nie powoduje zgubienia kodu, a wystarczy wyjąć baterię i dupa.

Wniosek oczywisty
  
 
1. Normalnie co jakiś miesiąc/dwa gubi się pilot w kluczu - wsiadasz do auta, przekręcasz klucz wciskasz zamykanie, potem otwieranie, klapnie i już spowrotem pilot działa - wg producenta zabezpieczenie przed kradzieżą, zgubisz klucz wymienisz wkładki - nikt ci auta nie otworzy.
2. Oma jest mądra, doryglowanie auta możliwe jest tylko przez kierowcę jak wyjdzie z auta tzn. otworzy i zamknie swoje drzwi. Nie chce sie zamknąć? - otwórz drzwi kierowcy przekręć stacyjkę, wyłącz stacyjkę, zamknij drzwi - na bank zaryglujesz na dwa razy - wg producenta to kierowca powinien zdecydować kiedy auto ma być zamknięte bez możliwości otworzenia bez klucza. Pozdro.
  
 
Ok, ale moja jest chyba za mądra bo potrafi zgubić kod raz na 2-3 dni
A z domykaniem, to wierz mi, zawsze wysiadam z samochodu drzwiami kierowcy i po wyłączeniu silnika.
Ale tak serio serio to odnoszę wrażenie, że to może być coś w wiązce drzwiowej lub w jej okolicach gdyż zdaża się że drzwi nie chcą się ryglować a po ich otwarciu i zamknięciu dają się zaryglować.
Czy ktoś ma idee jak to sprawdzić i gdzie szukać?
Próbowałem rozczaić schemat z Tis'a ale niestety nie za wiele jestem w stanie wydedukować co do rodzajów zdarzeń elektrycznych przy zamykaniu drzwi.

P.S. Bateria w pilocie wymieniona przed wczoraj a wczoraj znowu zgubiony (sic!)
  
 
No to mysle ze trza poszukac w sterowniku lub silowniku zamka drzwi - przeciez jak pierwszy raz wychodzisz z auta to tak samo otwierasz i zamykasz drzwi jak pozniej, tyle tylko ze sterownik nie zauważa ze to zrobiles? - wg schematu z poprzedniego posta nie pozwala doryglowac (zakladam ze przed zaryglowaniem zatrzaskujesz jeszcze raz drzwi tylko raz - jesli pare razy odwoluje wszystko - szukaj w wiazce lub czytaj dalej)
Jeśli nie jesteś pewny drzwi to sprawdz czy zapala sie swiatelko wewnetrzne i w drzwiach po otwarciu drzwi, jesli tak, auto dostaje info ze wyszles - doryglowac powinien, moze byc sterownik lub silownik zamka, Jesli nie, wyczysc stycznik pod ogranicznikiem drzwi - zreszta i tak mozna profilaktycznie go wyczyscic lub polecam wymienic, pare groszy a bedziesz pewny.Pozdr
  
 
mam tak samo ale z jednym tylko pilotem drugi się nie gubi
dodatkowe ryglowanie nie działa tylko w duże mrozy lub po dłyższych postojach a po uruchomieniu silnik nawet na chwile wraca więc podejżewam że to coś z niskim napięciem ma związek. Pilot się sam uczy kiedyś siedziałem i bawiłem się pilotem tak z 20 minut i zaczoł otwierać i zamykać drzwiami i tak zostało do dziś