Będę zakładał GAZ! Tylko jaki???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie... Jako posiadacz omegi 2,0 16v doszedłem do wniosku że czas najwyższy zamontować sobie instalacje gazową. Wszystko było proste do czasu jak przyszło wybierać instalacje. Więc pytam się wszystkich gaziarzy i nie tylko jaka do tego silnika będzie nalepsza instalacja? Zwykła taka II generacji, III generacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu, czy też może IV generacji płynnego wtrysku gazu. Wiem że wątki takie już były ale sa one dość stare i jeszcze wtedy nie było tych najnowszych technologi. Tak więc bardzo porsze o pomoc w doborze najlepszej instalacji gazowej.
  
 
pierwszy dzien na forum?
  
 
Niestety nie pierwszy dzień na forum, aczkolwiek jednaj pierwszy od 2 miesięcy. Dlatego zaznaczyłem że przegladałem różne inne starsze posty ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi i z tego powodu załozyłem ten temat.
  
 
Jesteś tego pewny? (tzn Twojej decyzji odnośnie montażu gazu).

No cóż... Ja osobiście drugi raz chyba się nie zdecyduję (miałem gasss w "hienie"). Do mojej omki na razie nie będę niczego wkładał.
Znajomy ma natomiast w 2,0 16V "sekwencję" i sobie chwali (oczywiście problemy były, bo by było nieważne ale jakoś sobie z nimi poradził i jeździ).
Tak czy owak przelicz sobie jeszcze raz koszty montażu w stosunku do:
1: różnicy cen paliwa
2: ilości kilometrów jakie robisz rocznie
3: kosztów aktualizacji rejestracji (przegląd, opłaty itd.)
4: droższych okresowych przeglądów rejestracyjnych
5: częstszej wymiany filtra powietrza, świec i innych podzespołów

Powodzenia
  
 
Ja też właśnie niedługo będę montować gaz na pewno sekwencje ale nie wiem jeszcze jakiej firmy, a będę montował tu:

http://www.eko-car.com/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=47

i właśnie nie wiem którą firmę wybrać ,a może założyć ten ciekły wtrysk gazu?? ,nie znam się na tym kompletnie wiec czekam na wasze rady ,a robię autkiem może z 200km dziennie po mieście a benzyny mi pali 14 /100 silnik 2.0 16v ,a i ile będę potrzebował kasy oprócz na sama instalację(przegląd, notka do dowodu rejestracyjnego itd.) pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-02-28 14:13:48, SIEKO pisze:
...............,a i ile będę potrzebował kasy oprócz na sama instalację(przegląd, notka do dowodu rejestracyjnego itd.) pozdrawiam



Jak założysz sobie "sekwencję" to koszty "papierów" wydadzą ci się śmiesznie niskie )))
  
 
A ja założyłem w listopadzie sekwencje, i od tego czasu interesuje się tym tematem, zauważyłem że sekwencja jest bardziej usterkowa i delikatna oraz wymaga bardzo dobrych parametrów pracy na benzynie. Jeżeli bym miał polecić sekwencje to tylko tam gdzie oferują regulacje na hamowni, zmierzyć przed założeniem instalacji, regulacja instalacji i pomiar ostateczny.

Trzeba zakładać tylko w sprawdzonych stacjach instalacyjnych.
Najlepiej tam gdzie już zakładali do takiego modelu i możesz zobaczyć jak to działa i porozmawiać z właścicielem pojazdu.

Ja po wcześniejszych doświadczeniach z instalacją II gen. i teraz z sekwencją - teraz wybrał bym II generacje mniej skomplikowana a przez to mniej usterkowa i o wiele tańsza. na 2 gen. jeżdziłem 3 lata i dosłownie nic w niej nie robiłem

A jeżeli bym miał kupic samochod z salonu i do wyboru diesel lub benzyna z gazem, to bym kupił benzyne + ciekły wtrysk gazu i jeszcze by zostało pieniędzy na 1rok na paliwko, gaz w stanie ciekłym oddaje nam całą swoją moc nie tracimy kaloryczności z powodu przejścia ze stanu ciekłego w stan lotny
  
 
Pytanko do tego postu kolega kupil omege C 2,5 i powiedzieli mu ze tylko sekwencja. Wiem ze Daro mial w 3 lirowej b II generacji. Wiec czy gazownicy kreca czy sie nie da ?
  
 
II generacja!

Dobry gazownik jest najwazniejszy a nie "generacja" !
x20xev to silnik pod 2 generacje... kolektory dolotowe ma aluminiowe.
Widzialem 2 litrowki po strzale sekwencji.
Wiec przede wszystkim gazownik a nie generacja.

savvy
  
 
przeszukaj forum, jest tam wszystko co cię interesuje. Musisz tylko znaleźć jakąś min 1 godz na przeglądanie.

ps. ja mam II BRC, taką samą ma mój brat w tym samym silniku (też omega). Oboje mamy nakręcone po jakieś 25tyś km na gazie, i w żadnej nie ma problemów. Brachol mówi ,że raz mu strzeliło, wymienił świece/przewody i do dziś ok. Minus tej instalacji, to mniejsza moc silnika. Ale ogólnie polecam, mi już się zwróciła, i teraz oszczędzam.
  
 
Powtórzę za kolegą
Cytat:
2006-02-28 13:54:03, tomasz_kombi pisze:
Tak czy owak przelicz sobie jeszcze raz koszty montażu w stosunku do:
1: różnicy cen paliwa
2: ilości kilometrów jakie robisz rocznie



i to wystarczy - wielu wyliczało i wielu stwierdziło:
już mieć i jeździć-tak
zakładać i jeździć-nie

Aaa no i zastanów się ile jeszcze będziesz miał tą omegę, bo może zakładasz gaz dla kogoś następnego-zdąży się zwrócić? Bo od kupującego raczej kasy za gaz nie wyrwiesz przy tej konkurencji na rynku

Cena gazu fajnie wygląda na liczydle dystrybutora, a kwota do zapłaty za 100 km już nie - tylko C20NE schodzi poniżej 10l/100 i trza umić to zrobić

Żeby nie było niedomówień - ja Cię nie zniechęcam tylko radzę rozwagę. Ja chcę bo inni mają to kiepska sugera...


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2006-02-28 16:05:37 ]
  
 
Cytat:
2006-02-28 15:04:58, savvy pisze:
II generacja! Dobry gazownik jest najwazniejszy a nie "generacja" ! x20xev to silnik pod 2 generacje... kolektory dolotowe ma aluminiowe. Widzialem 2 litrowki po strzale sekwencji. Wiec przede wszystkim gazownik a nie generacja. savvy


a ty miałeś dobrego gazownika?
ja obstawiam za 2 gen
  
 
Cytat:
2006-02-28 15:04:58, savvy pisze:
Widzialem 2 litrowki po strzale sekwencji.


To chyba montowali w Obornikach sekwencje a póżniej zamykali zakład i umywali ręce
  
 
Witam po przeczytaniu waszych postów wnioski są wachliwe .Zakładam dopiero 15 lat gaz do bryczek i nasuwa mi się jedno zakładajcie a będziecie trochę wiedzieć o instalacjach .Załóż sekwęcję Staga 200 i spoko w Czakramie kosztuje 1050 zeta bez butli i wielozaworu .Do ustawienia jest super,lub Diego-Zawoli ,jest o wiele droższa 2200 zeta bez butli . Ja w omesi mam śrube i też śmiga.
  
 
Ja mam II gen. (od lipca 2002r) i śmiga super.
Trzeba pamiętać o świecach. Ja nie sprawdzałem i raz strzeliło (przepływomierz) - dzięki postom na forum udało mi się kupić nówkę-zamiennik za 250 zete (już ok. roku chodzi bez problemów).
Oszczędność na gazie jest wyraźna. Zależy gdzie jeździsz więcej (miasto czy trasa). Opłaca się szczególnie przy dalekich podróżach. Oszczędzam (co najmniej) 8-10zł. na 100 km., więc nie pieprzcie farmazonów, że się niie kalkuluje! Tak piszą ci, którzy nie mają gazu, bo im żal wydać jednorazowo trochę kasy.
No chyba, że robisz w roku nie więcej niż 2-3 tyś km.?
Potwierdzam też, że ważniejszy jest sprawdzony (polecony), dobry i uczciwy gazownik niż generacja. Tylko gdzie teraz takich znaleźć?
Jak czytam posty o tych patałachach-gazownikach to aż mnie coś bierze.
PS.
Z postów wynika, że sekwencja sprawia o wiele więcej kłopotów. Poczytaj uważnie
pozdro
  
 
Cytat:
2006-03-01 07:12:37, guard pisze:
..........Zakładam dopiero 15 lat gaz do bryczek ..........



Zakładasz instalacje w Dąbrowie? Mam nadzieję, ze nie w "Auto Mida Gaz"?
  
 
A ja mam instalke I gen bez komputera Kosztowała mnie 1600zł + wymiana kabli i śiwec. I jestem bardzo zadowolony. Przejechałem już 30tys i żadnych problemów. Mam co prawda silnik 2.0 8v ale 16v ma niewiele dłuższy dolot więc jeśli sie dba o kable i świece ryzyko strzału jest w porównaniu do fordów z bardzo długim dolotem małe. Spalanie według mnie jak na omege b jest naprawde małe trasa przy 130 km/h 8litrów miasto 10-10.5 litra. No i dodatkowa ma lepszego kopa na gazie bo nie ma ograniczeń kontroli lambdy.
  
 
A ma ktoś instalacje ciekłego wtrysku gazu? Bo ostatno właśnie ta instalacja dała mi dużo do myślenia.
  
 
mowisz 8 litrów gazu przy 130? Bardzo mało az dziwne. U mnie II generacja LPIGAZ, smigam spokojnie srednio 80-110km/h 70% trasa i spalanie 10 litrów. Przy predkosci 120-130 na aautostradzie wyszlo 8 litrow benzyny. Moja to 20 16V
  
 
Witam.
Ja mam II gen.BRC od roku i żadnych problemów. Mam znajomego
gazownika inż. który od 14lat u mnie i moich znajomych zakłada i bez
problemów jeżdżą. Ja wziąłem sobie na raty.
Przy silnikach 2,5 i 3,0 on tylko daje sekwencję.
Jeśli ktoś jest blisko i chce montować to niech daje cynk.

Pozdr.