Dziwna praca silnika [Lantra]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich klubowiczow! Mam takie pytanko, co to moze byc jesli silnik benzynowy zaczal pracowac jak diesel? chodzi mi o jego dzwiek


Wlasnie wrocilem i zauwazylem jeszcze przed chwila ze jak dalem cala stopa gazu to on mi zacza jakby szarpac ;/

[ wiadomość edytowana przez: mAkArOn dnia 2006-03-10 18:46:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2006-03-10 19:14:19 ]
[ powód edycji: Zmiana tematu wątku. ]
  
 
prawdo podobnie padla jedna ze swiec , jesli nie swiece to sprawdz przewody zaplonowe i cewke , palec w cewce zaplnowej . mialem podobny peoblem w pony . Pozdrawiam i powodzenia
  
 
Trudno się domyślić ale jeżeli chodzi tak trochu jak diesel to chyba chodzi na 3 cylindrach (chyba to masz na myśli) to mogą być świece i układ zapłonowy, może to być również usterka wtryskiwacza w najgorszym wypadku uszkodzenie mechaniczne silnika (wypalony zawór, gniazdo zaworowe, dziura w tłoku itp). Na początek sprawdź który cylinder nie pracuje. Najłatwiej odłączając po kolei przewody WN, jeżeli odłączając któryś z przewodów dzwięk się nie zmieni oznacza to że to właśnie ten "gar". Wtedy wykręć od niego świece i sprawdź czy daje iskrę i czy jest mokra. jeżeli nie daje iskry szukaj w zapłonie, jeżeli iskra jest a świeca sucha to znaczy że jakby padł wtryskiwacz ale to trzeba jeszcze potwierdzić, jeżeli świeca jest mokra i do tego daje iskrę to zbieraj kasę na poważniejszą naprawę.
  
 
hmm Raczej mi sie nie wydaje zeby na 3ch tlokach chodzil bo kiedys pamietam przy zmienie swiec kaptirka jednego dobrze nie doscinelem to panmietam jak pracowal szrpal tak i w ogole.. nie to raczej odpada
Dziura w tloku. Jak jeszcze starzy smigali fura a ja bylem gowniarzem to owiadali ze w trasie samochod stracil moc, co sie okazalo u mechanika - dziura w tloku sie zrobila, to tez odpada.
Za to sadze ze to moga byc wtryskiwacze bo tez mam problem z bardzo wysokim spalaniem tylko nie jestem w stanie powiedziec czy to przez wtryski tyle pali bo wiem ze mam padniety silnik ktokowy. Nie moge go nigdzie dostac po rasadnej cenie ;/

Jeszcze takie pytanko, czy zmiana przewodow zaplonowych moze wplynac na mniejsze zurzycie paliwa?
  
 
a może masz mało oleju i hydrauliczne popychacze klapią, a może masz dziurę w układzie wydechowym (łącznik elastyczny)?

morze jest szerokie i głębokie
  
 
Z tymi przewodami tez tak sadzilem ale koles mi usilowal wkrecic ze zmnieszy hehehe

Olej jest, sprawdzalem wczoraj ;p a dziry nie mam.
Najproscie bylo by jakbym pojechal do majstra z tym ale chodzi o to ze ja ich tak nienawidze jak powkladaja te swoje lapy i ci jeszcze scharznia, nie wiem ale nie mam zaufania do nich ;/
Albo ciebie naciagaja ostro na czesciach a wkladaja nie wiem co..
Dlatego boje sie ze jak zajade zapytam co to jest to zacznie mi wkrecac ze sie uzbieral adna suma z czego on sobie wezmie wieksza czesc
  
 
W wygląda to moze tak że na średnich odrotach (ok 2-3500) silnik tak huczy jak na dziurawym albo sportowym tłumiku i wszystko sie trzęsie że aż plastiki trzeszczą??? Jeżeli tak to lepiej go nawet nie odpalaj, to oznacza ża zerwał sie albo przeskoczył pasek balansowy a jak się zerwie to spada i wkręca się w pasek rozrządu i silnik kaput. najlepiej zaholuj go do mechanika. (ja to u siebie przerabiałem)
  
 
Na szczescie to nie to Dzis juz jest wszystko ok, tylko wciaz pracuje jak diesel, wczesniej pracowal na jalowym tak cichutko ze nie bylo nic slychac. aa zauwazylem ze czasem mam nie rowna prace silnika gdy obroty spadaja ponizej 1000 obr , czasem jest normalnie ,a gdy bylo zimno to potrafila pokazywac na jolowym 2 tys obr ale po min spadla na 1 spowrotem, moze to to jest przyczyna?
  
 
Mam tak u siebie ;P ale jezdze tak i nic sie nie dzieje. Na wolnych obrotach nie pracuje rowno ale juz w czasie jazdy jest to niewyczowalne. Wlasciwie sam niewiem jaka moze byc tego przyczyna. Ale problem polega na tym ze pali na 3.5gara ;P Tzn ze nie pali calkiem na ktorys. U mnie jest to pierwsza swieca..... no ale coz. Mnie i tak czeka wymiana silnika.

POZDRAWIAM!!!!!!
  
 
Czyli swieca czy tlok? do wymiany..
  
 
Weź styl od łopaty ,lub jakiś inny jednolity kawał drewna i przykładaj w różne miejsca silnika ,nasłuchując na drugim końcu. Zlokalizujesz miejsce hałasu i określisz co może się tłuc w danym miejscu. Kołek jest lepszy od słuchawek ,bo przesyła tylko konkretne dźwięki. Ja tak wyczaiłem luz na panewce korby.Pzdr.