Problem z silnikiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej. Jezdze samochodem Espero z silnikiem 1,5 16v + LPG BRC. Mam duze problemy z zapalaniem na (zachowuje sie tak jakby brakowalo mu paliwa albo zaplonu). Co gorsza w czasie jazdy na jalowym biegu nie spadaja mu poprawnie obroty (pozostaja w okolicach 1500), a na jalowym biegu obrotomierz skacze. W ASO nie potrafia nic na to poradzic, ratujcie.
  
 
a czy masz takie objawy że obrotomierz zostaje na 1500 obr/min przez pare sek i spada do normalnego położenia?, a to że skacze to też mi się czasem zdaża.... wkrzurzające to jest.... doszedłem do wniosku, tobie też to radze że jak ci zgaśnie i nie pojedzie dalej to wtedy oddam go do ASO i niech go robią... po prostu takimi duperszmitami się nie przejmuje.
 
 
najprostrza przyczyna i najczęstrza dotycząca falowania obrotów to zabrudzony silniczek krokowy.
  
 
Jesli chodzi o silnik krokowy to mialem najpierw czyszczony a pozniej wymieniony , a co do obrotow to spadaja dopiero wtedy gdy zatrzymam samochod np. na swiatlach, chociaz brzmi to malo prawdobodobnie (w czasie jazdy utrzymuja sie na podwyzszonym poziomie)
  
 
Jeśli dzieje się to tylko na gazie a na benzynie jest OK - to najprawdopodobniej skończyły Ci się membramy w parowniku ew. masz rozregulwany gasssss.....
  
 
Problemy z zapalaniem mam na benzynie, nawet gdy nie moge zapalic na benzynie udaje mi sie zapalic na gazie, natomiast problemy w czasie jazdy mam na benzynie i gazie (czasem nawet strzela w kolektor).
  
 
Jeśli "strzela w rurę" ( nie w układ ssący ) to sprawa wynika z układu zapłonowego.
  
 
A czy paliwo może wyparować z instalacji (nie z baku)? Mój esperak stał 3 dni nie używany w miejscu, gdzie słońce świeci przez 5-6 godzin dziennie prosto w maskę... no i wsiadam przedwczoraj, przekręcam kluczyk, czekam kilka sekund (i o kilka sekund za krótko - zawsze dłużej czekam), odpalam... i nic. Drugi raz nic. Czekam dłużej (pompka pochodziła) i dopiero odpalił. Zaznaczam, że przy temp. minus 18 nie było takich problemów.